سلامتی و پزشکی

مناسب سازی اماکن گردشگری مرکز برای معلولان

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از تکمیل مناسب سازی باغ موزه قصر اطلاع داد.

17 اسفند 1402

8 ترند مد و فشن در سال 2024 که نباید از آن ها غافل شوید

ترندهای مد و فشن در سال 2024 ترکیبی مجذوب کننده از روند های جسورانه ای هستند که مرز های خودبیانگری را جابجا می کند. هفته های مد در شهر های مختلف در سراسر دنیا همچون نیویورک، لندن و پاریس روند های فوق العاده ای را به نمایش گذاشته اند که چشم انداز مد را برای...

26 دی 1402

پرستارهایی که پرستاری نمی دانند، دغدغه های گرفتن پرستار خانگی برای سالمندان

این روزها دغدغه شهرنشینی و مشغله کاری برای مرد و زن وقتی نمی گذارد که بخواهند ساعاتی از روز را به نگهداری از پدر و مادر سالخورده خود اختصاص دهند.

23 شهریور 1402

اگر موفقیت هایتان را شانسی می دانید بخوانید ، اینیشتن و تام هنکس به این سندروم مبتلا هستند ، با این نشانه ها کلاهبردار و فریبکار نیستید!

بعضی افراد با وجود کسب موفقیت های فراوان، اما خود را دست کم می گیرند تا جایی که فکر می نمایند تمام این موفقیت ها را شانسی به دست آورده اند و براساس توانایی هایشان نبوده است. این افراد در علم روانشناسی دچار سندروم ایمپاستر هستند.

7 اردیبهشت 1402

مشکل قلبی ستاره سابق آرژانتین در پخش زنده

سرخیو آگوئرو ستاره سابق منچسترسیتی که در سال 2021 و اندکی پس از پیوستن به بارسلونا به علت مسائل قلبی از دنیای فوتبال خداحافظ کرد، بار دیگر این بیماری به سراغ او امد.

10 فروردین 1402

قهرمان محله ، شنیدن آرزوی زنی که کارتن خواب ها را نجات می دهد ، ماه ها کوشش و گفت وگو به امید لحظه شگفت انگیز آزادی

تصویر بچه ها کار، زنان و مردان کارتن خواب، معتاد، دستفروشان سر چهارراه و در یک کلام تماشا آسیب های اجتماعی و دست روی دست گذاشتن اذیتش می کرد. هنوز هم می نماید.

19 اسفند 1401

مشاوران دلسوز این خانه بچه ها را برای مواجهه با چالش های نوجوانی آماده می نمایند ، از تئاتردرمانی تا حضور در کارگاه های آموزشی رایگان

سال هاست چند پزشک، استاد دانشگاه به همراه دلسوزانی دیگر دور هم جمع شده و مراکزی را ایجاد نموده اند در همه جای تهران، مخصوص بچه ها 6 تا 12 ساله، دختر و پسر، تا مهارت های رفتاری را به آنها آموزش دهند.

10 اسفند 1401

12 روش طبیعی و خانگی برای چاق شدن صورت

گونه های چاق و گرد باعث جوان تر دیده شدن چهره می گردد و در مقابل، گونه های افتاده نشانه ای محکم بر پیری یا مسائل سلامتی است. این روزها صورت پُر با گونه های گرد مد شده است و تقریبا همه در پی راه و روشی برای چاق شدن صورت می گردند. برخی ها برای این کار به جراحان...

25 بهمن 1401

رنگ های مناسب خانه برای افراد مبتلا به میگرن

اگر جزو 1 زن از هر 5 زن یا 1 مرد از هر 15 مردی هستید که از میگرن رنج می برند، احتمالا با آغاز حملات میگرن، از نخستین کار هایی که می کنید پناه بردن به یک اتاق تاریک است. در این مطلب درباره برترین رنگهایی می خوانید که در تسکین حملات میگرن موثر هستند.

19 بهمن 1401

چگونه از سوختگی فریزری مواد غذایی منجمد شده جلوگیری کنیم؟

انجماد روشی موثر برای ماندگاری بیشتر اقلام فاسد شدنی است. فرآیند انجماد از رشد باکتری ها، مخمر ها و کپک هایی که باعث فساد مواد غذایی و مسمومیت غذایی می شوند، جلوگیری می نماید، اما انجماد آن ها را از بین نمی برد؛ بنابراین مهم است که یکسری نکات را برای یخ...

15 بهمن 1401

دورکاری سه روزه ادارات و تعطیلی مراکز آموزشی در این استان ، علت تعطیلی چه بود؟

تمام ادارات و مراکز آموزشی یکی از استان های کشور از فردا به مدت سه روز، دور کار هستند.

23 دی 1401

خواص معجزه گر گلاب برای سلامتی بدن؛ از درمان گلو درد تا آلزایمر

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: خواص گلاب بخاطر ترکیبات عالی بسیاری است که در آن وجود دارد این ماده هزاران فایده برای بدن دارد.

23 دی 1401

عکس ، زیبایی خیره کننده تیپ های ژنتیکی نادر در انسان

هومو ساپین ها یا انسان ها گونه ای فوق العاده گسترده و متنوع هستند. همه گروه های مختلف مردم در سراسر جهان دارای ویژگی های ارثی زیبا و منحصر به فردی هستند؛ با این حال، بعضی از انسان ها دارای ویژگی های منحصربه فردی هستند که یافتن آن ها در هر کجای جهان سخت...

13 آذر 1401

اگر این علائم را دارید کبدتان خوب کار نمی کند

بیماری های کبد و پیشگیری و درمان آن یکی از موضوعات مهمی است که همگان باید به آن توجه کنند.

10 آذر 1401

ویتامین D تاثیری در کاهش درد های عضلانی مرتبط با استاتین ها ندارد

بعضی از پزشکان مکمل های ویتامین D را برای کاهش درد های عضلانی بیماران مصرف نماینده استاتین تجویز می نمایند، اما نتایج یک مطالعه تازه نشان می دهد که این ویتامین تاثیر قابل توجهی ندارد.

8 آذر 1401

فراوری واکسن بالینی سرطان سینه

آزمایش های بالینی واکسن های سرطان سینه که به تنهایی یا همراه با سایر درمان ها تجویز می شوند، در چند سال گذشته حدود 25 درصد افزایش یافته است.

21 آبان 1401

سمنان از استان های امن در کنترل طاعون دامی است

حسینی گفت: استان سمنان از لحاظ شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در بین حیات وحش با کنترل یک کانون بیماری از استان های امن کشور محسوب می گردد.

19 آبان 1401

توزیع 2 هزار و 536 تن آرد در روستا های فاقد نانوایی زنجان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز 2 هزار و 536 تن آرد خام در روستا های فاقد نانوایی این استان توزیع شد.

8 آبان 1401

اعلام جزئیات تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی

جزئیات تکمیل ظرفیت سی و نهمین دوره آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی برای مهر 1401 اعلام شد و داوطلبان تا 29 مهر فرصت دارند در این مرحله شرکت نمایند.

26 مهر 1401

10 درمان خانگی برای التهاب لثه

درمان های خانگی روشی مقرون به صرفه و موثر برای درمان التهاب لثه هستند. اگر درمان را در مراحل اولیه آغاز کنید، درمان های خانگی معمولاً می توانند التهاب لثه را از بین ببرند.

12 مهر 1401
تعداد: (350)