پرستارهایی که پرستاری نمی دانند، دغدغه های گرفتن پرستار خانگی برای سالمندان

به گزارش وبلاگ روشینا، این روزها دغدغه شهرنشینی و مشغله کاری برای مرد و زن وقتی نمی گذارد که بخواهند ساعاتی از روز را به نگهداری از پدر و مادر سالخورده خود اختصاص دهند.

پرستارهایی که پرستاری نمی دانند، دغدغه های گرفتن پرستار خانگی برای سالمندان

گروه خانواده-مژگان مهرابی:از این روست که گرفتن پرستار را برترین راهکار می دانند تا او بتواند عزیزشان را ترو خشک کند. آسان ترین راه خرید روزنامه و جست و جو در صفحه آگهی است تا انبوهی از دفاتر خدمات پرستاری با نام های مختلف درج شده است. کافی است به یکی از آن ها تلفن گردد. کمتر از ساعتی پرستاری خودش را به شما معرفی می نماید اما این فرد مهارت کافی برای این کار را دارد یا اصلا فرد مورد تاییدی است یا خیر را کسی نمی داند. مهسا عسگری پرستار بیمارستان نیکان اطلاعات ارزنده ای را در اختیار ما می گذارد.

در انتخاب پرستار برای سالمندان دقت کنید

پدر و مادرها وقتی پا به سن سالخوردگی می گذارند احتیاج به توجه بیشتری دارند. برخی ها فرصت دارند و می توانند برای رسیدگی به آنها وقت بگذارند اما خیلی ها به علت مشغله کاری امکان سرزدن هر روزه را ندارند. از این رو تنها ماندن پدر و مادر پیرشان در خانه دغدغه ای می گردد که هر لحظه فکر شان را آزار می دهد. به خصوص اگر آنها بیمار هم باشند. ناچار پرستار خانگی استخدام می نمایند. عسگری در این باره می گوید: برخی از افراد به نام پرستار وارد زندگی سالمندان می شوند، کسانی که حتی از پیش پا افتاده ترین اصول پرستاری بی خبر هستند. خیلی وقت ها هم پیش می آید فرد امینی نیستند. البته اگر حق انصاف را رعایت نموده باشیم کم نیستند افرادی که در پرستاری حاذق هستند. مهم این است که خانم یا آقایی که می خواهد برای پدر و مادر خود پرستار انتخاب کند از راه قانونی وارد گردد.

از شرکت پرستاری استعلام بگیرید

به گفته عسگری اغلب دفاتری که پرستار به خانه ها می فرستند، ثبت شرکت می شوند بدون این که مجوز فعالیت قانونی از وزارت بهداشت داشته باشند. او تاکید می نماید، خانواده ها حتما استعلام شرکت پرستاری را آنالیز نمایند. او تعریف می نماید: یکی از همسایه های ما پرستاری داشت که متاسفانه دزد از آب عایدی و طلاهای این خانواده را به سرقت برد. اما چون شاهدی وجود نداشت شاکی نتوانست راه به جایی ببرد.عسگری متذکر می گردد، اگر انتخاب پرستار از سوی بهزیستی باشد، قطعا فردی که می آید در کار خود وارد است و صلاحیت اخلاقی دارد. او توصیه می نماید: از فردی که به عنوان پرستار می آید بخواهند مدرک یا تاییدیه وزارت بهداشت ارائه دهد چرا که برخی از آن ها به سبب نداشتن مهارت کاری ممکن است به فرد سالخورده یا بیمار آسیب برسانند. رسیدگی به سالمندان باید از روش خودش انجام گردد. آن ها به علت حساس بودن، رژیم غذایی خاصی دارند. مهمتر این که آرامش و امنیت فکری شان باید تامین گردد. خانواده ها توجه نمایند در صورت مشاهده هر نوع بی نظمی در روند رسیدگی به پدر و مادر خود حتما به پرستار تذکر دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "پرستارهایی که پرستاری نمی دانند، دغدغه های گرفتن پرستار خانگی برای سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرستارهایی که پرستاری نمی دانند، دغدغه های گرفتن پرستار خانگی برای سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید