ویتامین D تاثیری در کاهش درد های عضلانی مرتبط با استاتین ها ندارد

به گزارش وبلاگ روشینا، بعضی از پزشکان مکمل های ویتامین D را برای کاهش درد های عضلانی بیماران مصرف نماینده استاتین تجویز می نمایند، اما نتایج یک مطالعه تازه نشان می دهد که این ویتامین تاثیر قابل توجهی ندارد.

ویتامین D تاثیری در کاهش درد های عضلانی مرتبط با استاتین ها ندارد

به گزارش مهر، به نقل از ساینس دیلی، بیمارانی که از استاتین ها برای کاهش سطح کلسترول بالا استفاده می نمایند، اغلب از درد های عضلانی شکایت دارند، که می تواند منجر به قطع مصرف داروی آن ها گردد و آن ها را در معرض خطر حمله قلبی یا سکته مغزی قرار دهد.

بعضی از پزشکان مکمل های ویتامین D را برای کاهش درد های عضلانی بیماران مصرف نماینده استاتین توصیه نموده اند، اما مطالعه نو محققان دانشگاه نورث وسترن، دانشگاه هاروارد و دانشگاه استنفورد نشان می دهد که به نظر می رسد این ویتامین تأثیر قابل توجهی ندارد.

اگرچه مطالعات قبلی گزارش نموده اند که ویتامین D یک درمان مؤثر برای علائم عضلانی مرتبط با استاتین است، اما مطالعه نو، که اولین کارآزمایی بالینی تصادفی شده برای آنالیز تأثیر ویتامین D بر علائم عضلانی مرتبط با استاتین است، به مقدار کافی برای رد هر گونه مزیت مهم این ویتامین، بزرگ بود.

در این کارآزمایی تصادفی، 2083 شرکت نماینده روزانه 2000 واحد مکمل ویتامین D یا دارونما مصرف کردند. این مطالعه نشان داد شرکت نمایندگان در هر دو گروه به طور مساوی با احتمال بروز علائم عضلانی و قطع درمان با استاتین روبرو بودند.

بیش از 4.8 سال پیگیری، درد عضلانی ناشی از استاتین از سوی 31٪ از شرکت نمایندگان که ویتامین D و 31٪ که دارونما مصرف می کردند، گزارش شد.

منبع: فرارو

به "ویتامین D تاثیری در کاهش درد های عضلانی مرتبط با استاتین ها ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامین D تاثیری در کاهش درد های عضلانی مرتبط با استاتین ها ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید