8 ترند مد و فشن در سال 2024 که نباید از آن ها غافل شوید

به گزارش وبلاگ روشینا، ترندهای مد و فشن در سال 2024 ترکیبی مجذوب کننده از روند های جسورانه ای هستند که مرز های خودبیانگری را جابجا می کند. هفته های مد در شهر های مختلف در سراسر دنیا همچون نیویورک، لندن و پاریس روند های فوق العاده ای را به نمایش گذاشته اند که چشم انداز مد را برای بهار/تابستان 2024 شکل خواهند داد.

8 ترند مد و فشن در سال 2024 که نباید از آن ها غافل شوید

این ویترین های جهانی به عنوان یک قطب نما برای طرفداران مد و صاحبان کسب و کار در سراسر جهان عمل می کنند که منعکس کننده پویایی های صنعت مد همراه با جامعه و همچنین استراتژی های برند تحت تأثیر رفتار مشتری است. در ادامه از خواندن داغ ترین روند های فصل های پیش رو و کشف استایل های نو لذت ببرید.

1. استایل مونوکروم

امسال هم استایل تک رنگ یا مونوکروم (monochrome) برای چندمین بار در جهانی مد و فشن در مرکز صحنه قرار گرفتند. برند هایی مانند باربری (Burberry) و مینز لندن (Mains London) مجموعه ای از تی شرت ها کت و شلوار و ژاکت هایی را به نمایش گذاشتند که همگی در یک رنگ بر سکوی نمایش ظاهر شده بودند. بسیاری از استایل ها به ویژه لباس های سفید و مجموعه های تمام مشکی با استقبال زیادی همراه بودند. اما پیش بینی می شود استایل تک رنگ سفید بیشترین استقبال را در آینده داشته باشد.

2. پارچه های خال خالی

به نظر می رسد پارچه های طرح خال خالی سیاه و سفید با الهام از دوران دهه 50 از مدت ها پیش در حال بازگشتی ملایم به جهانی مد بود و حالا در هفته مد پاریس پارچه های خال خالی سیاه و سفید کلاسیک، بسیار مورد توجه قرار گرفت. لباس های دوخته شده از این نوع پارچه به گونه ای طراحی شده اند که مطابق با خواسته های مد حال حاضر باشد. این طرح پارچه در استایل مینی، ماکسی یا حریر شفاف از طریق برند های مختلف از جمله بالمین (Balmain)، میو میو (Miu Miu) و ولنتینو (Valentino) استفاده شده بودند.

3. کت بلند

یکی دیگر از ترند های کلیدی برای سال 2024، کت بلند است که به عنوان یک گزینه برای لباس بیرونی، بسیار شیک و کاربردی عمل می کند. این آیتم کلاسیک، همراه با پیچ و تاب های مدرن مانند فرم های اغراق آمیز و بزرگ، رنگ های پر جنب وجوش و جزئیات غیر منتظره دوباره به جهانی مد بازگشته است. کت بلند بدون دردسر سطح هر استایلی را بالا می برد و ظاهری شیک و ثروتمند ارائه می دهد.

4. رنگ های متالیک

رنگ های متالیک از جمله خیره کننده ترین ترند های مد و فشن هستند که در سال 2024 بر صحنه مد تسلط دارند. از نقره ای درخشان گرفته تا طلایی، رنگ های متالیک جلوه ای از زرق و برق و مجذوب کنندهیت به همراه نگاه به آینده ای مدرن و صنعتی را به لباس ها اضافه می کنند. چه لباس، کفش یا اکسسوری در رنگ های متالیک باشد، استفاده از این ترند برای کسانی که در پی استایلی جسورانه و چشم نواز هستند عالی است.

با این حال در سال 2024، پیش بینی می شود در ترند رنگ های متالیک، همه چیز بیشتر طلایی خواهد بود. زیرا طراحان هیچ محدودیتی برای گنجاندن طلایی در سبک خود قرار ندادند. به نظر می رسد پارچه های پولکی متالیک طلایی، لمه و پارچه های بسیار سبک طلایی هرگز از مدار مد خارج نمی شوند. رالف لورن (Ralph Lauren) و ورساچه (Versace) از جمله برند های مطرحی بودند که در هفته مد از رنگ متالیک در طراحی خود استفاده کردند.

5. پاپیون

با بازگشت زیبایی شناسی باله در جهانی مد، پاپیون به یکی نوترین ترندهای جهانی مد و فشن تبدیل شده است و در کانون توجه قرار گرفته است. تا حدی که گفته می شود پاپیون ستون اصلی و یکی از ترندی ترین آیتم های مد امسال خواهد بود. امسال پاپیون فراتر از لوازم جانبی مو بوده است. پاپیون های حجیم و انتزاعی روی هر چیزی از کیف های دستی، دستکش ها و کمربند، تا دامن های کوتاه استفاده شده بودند. چه در طرح های ظریف و کوچک، چه بزرگ، تکی یا روی هم چیده شده، مینیمال یا پر زرق و برق، پاپیون ها همه جا هستند و هیچ نشانه ای از ر ها شدن از این ترند به این زودی ها دیده نمی شود!

این روند که غرق در زنانگی، ظرافت و بازیگوشی است، یک نقطه اوج بصری به استایل اضافه خواهد کرد. در گزارشی از پیش بینی های پلفترم مجبوب پینترست (Pinterest)، این پلتفرم تأکید کرد که این ترند کاملاً در همه جا خواهد بود. از لباس و لوازم جانبی گرفته تا کفش و جواهرات. پینترست پیش بینی می کند نسل هزاره و نسل زد لباس ها، کفش ها، مو ها و جواهرات خود را با این جزئیات بسیار ظریف تزیین خواهند کرد. این روندی است که به خوبی با کفش های باله و حتی کفش های پاشنه دار هماهنگ می شود.

برند سیمون روچا (Simone Rocha) مستقر در لندن، در هفته مد این شهر اکسسوری های موی روبانی بسیار بلند و شیک را به نمایش گذاشت، در حالی که برند بالمین (Balmain) روندی باشکوه از پاپیون هایی در اندازه بزرگ روی ژاکت های پشمی و بلوز های خود طراحی کرده بود.

6. کرست

روند لباس زیر زنانه به عنوان لباس بیرونی مدتی است که توسعه پیدا کرده است. در فصول اخیر، آیتم های برجسته کلاسیک از طریق چندین روند اصلی از جمله رنسانس و باله دوباره احیا شده اند. این قطعه جاودانه برای قرن ها رایج بوده است و بدیهی است که ادامه خواهد داشت. کرست یکی از روند ها و ترندهای مشخص کننده امسال است که هم به صورت کلاسیک و هم به شکل مدرن مانند کت هایی با بندهای کرستی در قسمت آستین، دامن هایی با کمربند کرستی و غیره استفاده می شود. رالف لورن امسال برای طرح های خود جلیقه های کرستی را ترجیح داد. کرست های ساتن و توردار هم از طریق کریستین سیریانو (Christian Siriano) در مدل های مردانه و زنانه نشان داده شدند.

7. بازگشت بنفش به جهانی ترندهای مد و فشن

شاید برخی معتقد باشند رنگ بنفش رنگی است که پوشیدن و ترکیب آن بسیار سخت است. اما این رنگ مجذوب کننده دوباره به جهانی مد بازگشته است. بنفش برای یک مهمانی ویژه بسیار مناسب است و توجه ها را به خود جلب می کند. می توانید روی یک استایل تک رنگ تمرکز کنید یا بنفش روشن را با مشکی مات یا سایر تناژهای بنفش ترکیب کنید. همچنین برای داشتن ظاهری شیک می توانید یک کت مخملی بنفش را با شلوار مشکی ست کنید یا یک ژاکت بنفش مدرن با شلوار خاکستری زغالی را برای تداعی کردن حالتی آرام تر و در عین حال شیک تر در نظر بگیرید. در آخر ظاهر خود را با اکسسوری ها و کفش هایی که با رنگ های بنفش هماهنگ هستند به پایان برسانید. در آغوش گرفتن یک لباس بنفش یک راه ایدئال برای نشان دادن استقلال و اعتماد به نفس شما است. پس از انواع تناژهای آن نترسید.

8. بامبر

کت های بامبر هم دوباره برگشته اند و بهتر از همیشه ظاهر شدند. طراحان مختلف، این سبک ژاکت را با تغییرات بیشتر مانند یقه های تمیز و جیب های کوچک تر دوباره به صنعت مد بازگردانده اند. اگر شما هم یکی از طرفداران بامبر هستید، توصیه می کنیم آن ها را با دامن های ماکسی ست کنید. همانطور که ترکیب بندی ها در هفته مد نیویورک نشان دادند.

سخن پایانی

به طور خلاصه، ترند های مد سال 2024 همه در مورد پذیرش فردیت، احساسات و نوآوری است. از احیای کرست گرفته تا ترکیب پارچه های شفاف و ظریف، کت های بلند، لباس های خال خالی و رنگ های متالیک، این گرایش ها طیف متنوعی از گزینه ها را در اختیار زنان و مردان قرار می دهند تا خودشان را با اعتماد به نفس و شیک نشان دهند. کارشناسان پیش بینی می کنند برای سال 2024 می توانید شاهد ادامه کمد لباس های الهام گرفته از دهه 90 هم باشید. کت و شلوارهای حجیم به جای تنگ و چسبان، همراه با بازگشت پیراهن های یقه دار، نشان دهنده تمایل به این زیبایی شناسی کلاسیک است. طرفداران مد و فشن همچنین می توانند منتظر جزئیات فوق العاده زنانه مانند پارچه های توری الهام گرفته از باله و پاپیون های زیبا و شیک باشند.

منابع: vogue, efinery29

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 ترند مد و فشن در سال 2024 که نباید از آن ها غافل شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 ترند مد و فشن در سال 2024 که نباید از آن ها غافل شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید