سمنان از استان های امن در کنترل طاعون دامی است

به گزارش وبلاگ روشینا، حسینی گفت: استان سمنان از لحاظ شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در بین حیات وحش با کنترل یک کانون بیماری از استان های امن کشور محسوب می گردد.

سمنان از استان های امن در کنترل طاعون دامی است

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: واکسیناسیون دام های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارنمایندگان کوچک (پی.پی.آر) به طور رایگان با 92 درصد تحقق هدفگذاری اجرا شده است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون دام های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارنمایندگان کوچک (پی.پی.آر) با پیشگیری از بیماری نقشی مهم در حفظ سلامت جمعیت حیات وحش و یاری به اقتصاد دامدار دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان نمود: طاعون نشخوارنمایندگان کوچک یک بیماری ویروسی بسیار واگیردار بین گوسفند و بُز است که قابلیت سرایت از دام اهلی به حیات وحش را دارد و در صورت انتقال نیز خسارت ها و تلفات شدیدی در حیات وحش برجا می گذارد.

وی ادامه داد: این بیماری با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، تنگی تنفس، اسهال بد بو و سرفه همراه بوده و دام مبتلا نیز به شدت لاغر شده و در نهایت تلف می گردد.

حسینی توضیح داد: واکسیناسیون دام های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارنمایندگان کوچک (پی.پی.آر) یک طرح ملی بوده و این طرح با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در قالب عقد قرارداد و خرید خدمات و توانبخش دولتی استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شیوع طاعون نشخوارنمایندگان کوچک در حیات وحش استان سمنان تا این لحظه گزارشی نشده است، تاکید نمود: اداره کل حفاظت محیط زیست و دوستداران طبیعت ضدعفونی کردن مستمر و مداوم آبشخورهای حیات وحش را با جدیت پیگیری نمایند.

وبلاگ روشینا سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سمنان از استان های امن در کنترل طاعون دامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمنان از استان های امن در کنترل طاعون دامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید