عکس ، زیبایی خیره کننده تیپ های ژنتیکی نادر در انسان

به گزارش وبلاگ روشینا، هومو ساپین ها یا انسان ها گونه ای فوق العاده گسترده و متنوع هستند. همه گروه های مختلف مردم در سراسر جهان دارای ویژگی های ارثی زیبا و منحصر به فردی هستند؛ با این حال، بعضی از انسان ها دارای ویژگی های منحصربه فردی هستند که یافتن آن ها در هر کجای جهان سخت است، در این گزارش به تفاوت های ژنتیکی باورنکردنی پرداخته شده است که بعضی از انسان ها را از بعضی دیگر متمایز می نماید.

عکس ، زیبایی خیره کننده تیپ های ژنتیکی نادر در انسان

به گزارش خبرگزاری وبلاگ روشینا، هتروکرومی یکی از تیپ های ژنتیکی بسیار نادر است، وضعیتی است که در آن فرد در هر چشم رنگ های متفاوتی خواهد داشت.

هتروکومی نسبی در هر دو چشم یکی دیگر از تیپ های ژنتیکی نادر برای انسان است؛ به همان مقدار که این عارضه زیبا است، ممکن است از خود بپرسید که آیا افراد مبتلا به آن مشکل بینایی دارند؟ افراد مبتلا به هتروکرومی معمولاً با بینایی خود مسئله ای ندارند.

هتروکرومی و آلبینیسم؛ یکی دیگر از تیپ های ژنتیکی بسیار نادر در انسان ها است. این بیماری ژنتیکی رنگدانه ای که مسئول محافظت از ما در برابر نور خورشید است، به نام ملانین را به شدت کاهش می دهد.

خال های مادرزادی که از نظر علمی به عنوان خال ملانوسیتیک شناخته می شوند، از شایع ترین ناهنجاری های ژنتیکی هستند. احتمالاً افراد زیادی را با آنها می شناسید. آنها می توانند در هر جایی از بدن ظاهر شوند و از نظر رنگ و شکل متفاوت باشند. با این حال، این مرد جوان یک خال مادرزادی فوق العاده دارد که نه تنها پوست او را از ناحیه پیشانی روشن نموده، بلکه بخشی از موهایش را نیز روشن نموده است.

سندرم چشم گربه ای؛ این پسر از لنز خاصی استفاده نمی کند. ما در این فهرست چشم های هیجان انگیزی دیده ایم، اما همتایان این پسر ممکن است شگفت انگیزترین باشند. کولوبوما که به عنوان سندرم چشم گربه ای شناخته می گردد، وضعیتی است که در آن شکافی در عنبیه فرد ایجاد می گردد و باعث گشاد شدن مردمک می گردد. این چیزی است که به افراد مبتلا به کولوبوما چشم های گربه مانند متمایز می دهد. سندرم چشم گربه بعلاوه می تواند به قسمت های مختلف بدن مانند پوست، قلب، کلیه ها یا گوش توسعه یابد.

به طور باورنکردنی نادر است که یک نفر در یک خانواده دچار ناهنجاری ژنتیکی گردد. حالا یک خانواده کامل را با یک ویژگی منحصر به فرد مشترک تصور کنید؛ 12 عضو این خانواده برزیلی همگی 12 انگشت روی دست و بعلاوه 12 انگشت روی پاهای خود دارند!

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، زیبایی خیره کننده تیپ های ژنتیکی نادر در انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، زیبایی خیره کننده تیپ های ژنتیکی نادر در انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید