کتاب

طرز تهیه نیمرو هتلی مجلسی و خوشمزه

اگر گذرتان به رستورانِ هتل افتاده باشد حتما از میان تمام گزینه هایی که برای سرو وجود دارد، تخم مرغ نیمرو هم افتاده است. این نیمرو اگرچه با نیمروهای دیگر تفاوتی ندارد اما شکل آن در هتل آن چنان خودنمایی می کند که برایتان این سوال ایجاد شود این نیمرو چه شکلی...

11 اردیبهشت 1402

اگر موفقیت هایتان را شانسی می دانید بخوانید ، اینیشتن و تام هنکس به این سندروم مبتلا هستند ، با این نشانه ها کلاهبردار و فریبکار نیستید!

بعضی افراد با وجود کسب موفقیت های فراوان، اما خود را دست کم می گیرند تا جایی که فکر می نمایند تمام این موفقیت ها را شانسی به دست آورده اند و براساس توانایی هایشان نبوده است. این افراد در علم روانشناسی دچار سندروم ایمپاستر هستند.

7 اردیبهشت 1402

مشاوران دلسوز این خانه بچه ها را برای مواجهه با چالش های نوجوانی آماده می نمایند ، از تئاتردرمانی تا حضور در کارگاه های آموزشی رایگان

سال هاست چند پزشک، استاد دانشگاه به همراه دلسوزانی دیگر دور هم جمع شده و مراکزی را ایجاد نموده اند در همه جای تهران، مخصوص بچه ها 6 تا 12 ساله، دختر و پسر، تا مهارت های رفتاری را به آنها آموزش دهند.

10 اسفند 1401

این وسیله دکور خانه شما را متحول می نماید

شلف ها در واقع قفسه بندی های متنوعی هستند که از آن ها برای نگهداری و نظم دهی به وسایل در فضاهای مختلف استفاده می گردد.

26 شهریور 1401

کلیسای جامع تثلیث ، نماد شهر تفلیس

مذهب و نهادهای وابسته به آن از گذشته تا امروز اهمیت زیادی داشته اند. هنوز هم نمادهای برخی شهرها مکان های مذهبی مثل کلیسا، مسجد جامع یا معبد است. برخی کشورها هم بناهای مذهبی را به عنوان نماد ملی شان به رسمیت می شناسند. بناهای مذهبی که به عنوان نماد یک شهر...

14 مرداد 1401

علی ربیعی: کشور ظرفیت پذیرش سیاستگذاری های نادرست را ندارد

علی ربیعی در روزنامه اطلاعات نوشت: در روز های گذشته تعارض بین سیاستگذاری های فرهنگی با رفتار فرهنگی جامعه و ناکارکردی نهاد های ذیربط در معرض نقد عمومی نهاده شد.

5 مرداد 1401

عجیب ترین رکورد های ثبت شده در گینس

رکوردهای گینس روز به روز در حال افزایش است و با تنوع بیشتر ثبت می گردد. رکورد هایی که افراد برای رسیدن به آن خیلی سعی و کوشش می نمایند.

7 تیر 1401

روایت روزمرگی میانسالی در آینه پشت و رو

به گزارش خبرنگاران ، کتاب آینه پشت و رو نوشته مینا غرویان ماجرای پزشک موفقی است که در پی مرگ یکی از بیمارانش در اثنای عمل جراحی به جایی می رسد که می اندیشد دیگر خودش را نمی شناسد.

3 تیر 1401

بزرگداشت حکیم نظامی بخشی از هویت فرهنگی ما را بیان می کند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در لرستان، پیش از ظهر امروز (23 بهمن) ستاد بزرگداشت برنامه های فرهنگی- هنری حکیم نظامی گنجوی در لرستان در محل سالن اجتماعات شهید حیدریان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تشکیل جلسه داد.

9 خرداد 1401

کتاب همه فن حریف در بخش مستندنگاری نامزد دریافت جایزه جلال شد

کتاب همه فن حریف نوشته سیدمجتبی قافله باشی، سعیدحسین رفیعی و مسعود جلیلوند خسروی در لیست نامزد های جایزه جلال قرار گرفت.

24 فروردین 1401

عجایب هفتگانه طبیعی دنیا (بخش اول)

عجایب هفتگانه دنیا این بار از نوع طبیعیدرست است که عجایب هفتگانه دنیا تعریف خاص خودش را دارد و در کتاب های تاریخ و باستان شناسی خیای حرف سر آن است. اما در طبیعت هم عجایبی وجود دارد که گاه هوش از سر بینندگان آن می برد. طبیعت منطقه هر چه باشد، سردسیر یا گرمسیر،...

14 اسفند 1400

انتشار کتاب تأسیس پارک های علم و فناوری

خبرگزاری خبرنگاران- کتاب تأسیس پارک های علم و فناوری (راهنمای مرجع برای سیاست گذاران آسیا و اقیانوسیه) به همت انتشارات جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

10 بهمن 1400

کتابخانه های عمومی نیازمندی های اطلاعاتی ناشنوایان را تامین نمایند

خبرنگاران/فارس مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس به نقش کتابخانه ها برای خدمات به گروه های خاص به ویژه ناشنوایان اشاره و تاکید نمود: کتابخانه های عمومی نیازهای اطلاعاتی ناشنوایان را مرتفع نمایند.

19 مهر 1400

این لذیذ بار کردنی

همه چیز درباره یک غذای ایرانی که در هر جای ایران طعم خود را داردبسم الله ،شروع خوردن بود.جوان ترها که یادشان نیست.آن موقع خوردن آبگوشت برای خودش آدابی داشت.سنگک تازه که در کاسه مسی خرد میشد با تکه ای نان،دیزی داغ را می گرفتند و روی کاسه کج و قاشق را...

7 مهر 1400

قرار بود داریوش ارجمند نقش میرزا کوچک خان را بازی کند

خبرآنلاین/ ناگفته های جلال الدین معیریان از پیشکسوتان و چهره های ماندگار و نامدار چهره پرداری سینمای ایران را بخوانید.

31 شهریور 1400

دوره آموزش تخصصی کدگذاری بیماری ها

نخستین دوره آموزش تخصصی کدگذاری بیماری ها بر اساس دهمین ویرایش ICD ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های فن آوری اطلاعات سلامت (HIT) و مدارک پزشکی به صورت نیمه حضوری برگزار می گردد.

9 مرداد 1400

کتاب نو نشر صاد؛ بچه تان مبارک

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نشر صاد، کتاب بچه تان مبارک روایت زندگی آدم هایی است که بچه نمی خواهند و آن هایی که می خواهند. این کتاب درباره زندگی زنی به نام حوریه است که پس از به دنیا آوردن فرزندش دچار فرازونشیب هایی می شود و دریای مواج شور...

4 مرداد 1400

8 نکته درباره خانه گوچی؛ درامی جنایی با حضور لیدی گاگا و آدام درایور

درام پر زرق و برق و واقعیت محور ریدلی اسکات با نام خانه گوچی (House of Gucci) به زودی برای پخش آماده خواهد شد. در ادامه 8 نکته جالب درباره این فیلم را بخوانید.

2 مرداد 1400

تبریزی ها یونجه خوردند اما مقاومت کردند

در نخستین روزهای تیرماه سال 1287 شمسی ایرانی ها خبرهای حیرت آوری شنیدند و دانستند که تبریز ننشسته است و نترسیده است و برخاسته است و جلوی استبداد به قیمت جان، مقاومت می کند؛ آن سال، تبریز حکایتی شنیدنی داشت برای تاریخ!

31 تیر 1400

بیت الحکمه؛ جایی برای نشر ریاضیات مدرن

بیت الحکمه، کتابخانه عظیم بغداد، خیالی به نظر می رسد: هیچ ردپایی از این کتابخانه باستانی که در قرن هفتم هجری تخریب شده وجود ندارد. به همین دلیل نمی توانیم با اطمینان مکان دقیق آن را بدانیم یا اینکه چه شکلی بوده است.

19 تیر 1400
تعداد: (50)