انتشار کتاب تأسیس پارک های علم و فناوری

به گزارش وبلاگ روشینا، خبرگزاری خبرنگاران- کتاب تأسیس پارک های علم و فناوری (راهنمای مرجع برای سیاست گذاران آسیا و اقیانوسیه) به همت انتشارات جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

انتشار کتاب تأسیس پارک های علم و فناوری

به گزارش خبرگزاری وبلاگ روشینا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب تأسیس پارک های علم و فناوری (راهنمای مرجع برای سیاست گذاران آسیا و اقیانوسیه) یک اثر ترجمه ای است که به همت دکتر اسماعیل پیرعلی خیرآبادی عضو هیأت علمی دانشگاه شهرکرد و رییس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری و مینا ضیایی نافچی امور بین الملل پارک علم و فناوری استان و مهرداد سلیمی بنی معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان در 107 صفحه در قطع رقعی، ترجمه و به همت شعبه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

در بخشی از کتاب آمده است؛ سرمایه های انسانی یکی از مهم ترین مؤلفه های توسعه در هر کشور است و بی توجهی به آن منجر به دسترسی نداشتن به سایر مؤلفه ها مانند منابع طبیعی و اقتصادی بوده و بعلاوه موجب کاهش بهره وری و توسعه پایدار می گردد. پارک های علم و فناوری نهاد های پویایی هستند که جریان دانش و پژوهش را به فناوری تبدیل کرده و برای جامعه برخوردار از حوزه آموزش عالی، ارزش آفرینی می نمایند. این مراکز با فراهم آوردن فضا های اشتراکی و اختصاصی از قبیل مراکز نوآوری، مراکز رشد و... زمینه جذب افراد خلاق و ایده پرداز را فراهم کرده و مخترعین و مبتکرین را به سمت احتیاج های روز جامعه و در جهت حل مسائل و ارائه راه چاره های تازه راهنمایی می نمایند و این امر موجب استفاده حداکثری از ظرفیت ها و سرمایه انسانی بومی و منطقه ای به نحو شایسته می گردد. این کتاب در پی ارائه اطلاعات مربوط به برترین راه چاره ها و دستورالعمل ها برای سیاست گذاران در مورد توسعه پارک های علم و فناوری در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

ضمناً مخاطبان مورد نظر این کتاب، مدیران پارک های علم و فناوری نیستند، بلکه سیاست گذاران مسئول برنامه ریزی ملی پارک های علم و فناوری هستند.

لازم به ذکر است، شعبه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می نماید، کوشش می نماید در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تألیف و ترجمه و انتها نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مؤلفان می توانند برای اخذ مشاوره در مورد مراحل تألیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاددانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی مراجعه و یا با شماره 32320323 یا 32320070 در روز های شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل نمایند. بعلاوه تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "انتشار کتاب تأسیس پارک های علم و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار کتاب تأسیس پارک های علم و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید