8 نکته درباره خانه گوچی؛ درامی جنایی با حضور لیدی گاگا و آدام درایور

به گزارش وبلاگ روشینا، درام پر زرق و برق و واقعیت محور ریدلی اسکات با نام خانه گوچی (House of Gucci) به زودی برای پخش آماده خواهد شد. در ادامه 8 نکته جالب درباره این فیلم را بخوانید.

8 نکته درباره خانه گوچی؛ درامی جنایی با حضور لیدی گاگا و آدام درایور

خانه گوچی نوترین و آخرین مجموعه تلویزیونی به کارگردانی ریدلی اسکات است که بر اساس یک داستان واقعی درباره خانواده گوچی (طراح مد) و با اقتباس از کتابی به همین نام ساخته شده. این فیلم اختصاصا به زندگی واقعی پاتریزیا ریگانی و مائوریتزیو گوچی می پردازد و زندگی پر زرق و برق آن ها را روایت می نماید. اسکات سعی داشت درباره رابطه این دو نفر که به خیانت و در نهایت مرگ گوچی در سال 1995 منتهی شد فیلمی بسازد که در آخر پس از یک سری عقب ماندگی ها، جابجایی ها و کوشش برای ساخت فیلم، خانه گوچی برای اکران در اواخر سال جاری آماده شد.

  • لیدی گاگا با فیلم نو ریدلی اسکات به سینما بازمی گردد

با توجه به عکس ها و اخباری که از این فیلم در شبکه های اجتماعی منتشر شده، به نظر می رسد که فوق العاده باشد. در حال حاضر تنها می دانیم که ستاره هایی مانند لیدی گاگا و آدام درایور در برترین طراحی لباس و فضای دهه 80 و 90 میلادی قرار است یک درام مجذوب نماینده را برای ما به ارمغان بیاورند. اما نکات جالب توجه دیگری هم درباره این سریال وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

1. خانه گوچی براساس یک داستان واقعی ساخته شده است

این فیلم داستان عاشقانه بدفرجام پاتریزیا رجیانی و مائوریتزیو گوچی، نوه بنیانگذار امپراطوری مد گوچی را دنبال می نماید. این دو در سال 1973 ازدواج کردند و 12 سال زندگی پر تجمل را با هم ساختند و پاتریزیا به یک شخصیت معتبر اجتماعی تبدیل شد و مائوریتزیو در خانه مدی که نام درخشان خانواده اش بر آن حک شده بود به قدرت رسید.

پس از گذشت بیش از یک دهه از زندگی مشترک آن ها، مائوریتزیو راهی یک سفر کاری شد و هرگز برنگشت. معلوم شد که همه این ها یک فریب بود. مائوریتزیو در واقع به یک سفر کاری نرفته بود، او فقط همسرش را برای یک زن جوان تر ترک کرد. پس از شش سال سخت و پر تلاطم، انتها این زوج طلاق گرفتند. یک سال بعد، پاتریزیا به تومور مغزی مبتلا شد. سه سال پس از آن، یک فرد ضارب که به وسیله رجیانی استخدام شده بود، مائوریتزیو را در پله های محل کار خود کشت. اگرچه بعدا خانواده رجیانی اظهار داشتند که تومور مغزی پاتریزیا شخصیت او را کاملا تغییر داده بود و او در تشخیص درست و غلط ناتوان بود.

رجیانی که بعد از این ماجرا به بیوه سیاه معروف شد، در سال 1998 به جرم دستور و همکاری در قتل همسر سابق خود به 29 سال زندان محکوم شد. او در سال 2016 آزاد شد و امروز زنده و سرحال است.

این فیلم بر اساس کتاب خانه گوچی؛ یک داستان مهیج از قتل، جنون، افسون و طمع (The House of Gucci: A Sensational Story of Murder, Madness, Glamour, and Greed) که در سال 2001 و به نویسندگی سارا گی فوردن چاپ شد ساخته شده و فیلم نامه آن به وسیله روبرتو بنتیگنا به رشته تحریر درآمده است.

2. شایعه بازی آنجلینا جولی و لئوناردو دی کاپریو در سریال خانه گوچی

اسکات سال ها بود که قصد داشت از این داستان فیلمی بسازد و در سال 2006 دست به کار شد. او با فیلمنامه ای از آندره آ برلوف و بازی آنجلینا جولی (در نقش پاتریزیا) و لئوناردو دی کاپریو (در نقش موریزیو) قصد شروع پروژه را داشت. این فیلم به دلایل مختلف هرگز به مرحله فیلم برداری نرسید، اما ظاهرا در فکر اسکات باقی ماند. در سال 2012، دختر ریدلی، جوردن اسکات، به اسم کارگردان وارد صحنه شد و چشم به پنلوپه کروز داشت تا نقش پاتریزیا را به عهده بگیرد.

مشخصا آن فیلم هم به نتیجه ای نرسید تا سال 2016 که وونگ کار وای قرار بود آن را کارگردانی کند و چارلز راندولف در کنار برلوف نویسندگی آن را بر عهده بگیرد و مارگو رابی برای بازی در نقش پاتریزیا انتخاب گردد. باز هم همان ماجرای به انجام نرسیدن برای وونگ هم پیش آمد.

تا نوامبر 2019، فیلم دوباره به دستان ریدلی اسکات برگشت و او شروع به انتخاب بازیگران و لوکیشن و دیگر مراحل کار کرد. در مرحله اول او لیدی گاگا را برای بازیگری انتخاب کرد که این اولین فیلم او بعد از بازی در فیلم ستاره ای به دنیا آمد (A Star Is Born) ساخته بردلی کوپر محسوب می گردد، که جایزه اسکار برترین آهنگ اصلی را برای کم عمق (Shallow) از آن خود کرد و بعلاوه نامزدی برترین بازیگر زن را هم دریافت کرد که در مقابل سوگولی (The Favourite) به اولیویا کلمن از دست داد.

3. خانه گوچی جمعی از ستارگان و بازیگران دوست داشتنی را در خود دارد

لیدی گاگا به سرعت در کنار مجموعه ای از بازیگران تحسین برانگیز، از جمله آدام درایور در نقش گوچی که نامزدی دو اسکار را در کارنامه دارد نهاده شد. از دیگر بازیگران این فیلم می توان به آل پاچینو در نقش آلدو گوچی، جرد لتو در نقش پائولو گوچی، جرمی آیرونز در نقش رودولفو گوچی و کامیل کوتین در نقش پائولا فرانچی، به علاوه سلما هایک، جک هیوستون و ریو کارنی اشاره نمود.

فیلمبرداری این مجموعه در فوریه سال 2020 شروع شد و اسکات و بازیگرانش در محله های زیبای ایتالیا فیلم برداری شان را انجام می دادند تا داستان مجذوب نماینده گوچی را در اوج خود ثبت نمایند.

  • آدام درایور، لیدی گاگا، رابرت دنیرو و آل پاچینو در فیلم گوچی ریدلی اسکات

4. خانواده گوچی از نوع روایت داستان راضی نیستند

اگرچه منتقدین ، بازیگران فیلم و مردم از ساخت این داستان بسیار هیجان زده و خوشحالند، اما گروهی هم مانند خانواده واقعی گوچی از فرایند داستان بسیار ناراضی اند.

خانواده گوچی از ابتدای شروع پروژه به صراحت خاطرنشان کردند که از آن حمایت نخواهند کرد. در سال 2009 گزارشی منتشر شد که نشان می داد پسر عموی مائوریتزیو، پاتریزیا گوچی به روزنامه های ایتالیا گفته است که احساس می نماید مورد تمسخر و خیانت جیانیا فاسیو همسر اسکات و یکی از تهیه نمایندگان نهاده شده که در دیداری با خانواده گوچی قبل از شروع ساخت سریال اذعان داشتند که این تنها یک توضیح ساده از زندگی آن ها خواهد بود.

این بی حرمتی در طی سال های بعد کمرنگ نشد و تا سال 2021 حتی رجینا علیه این فیلم و به طور خاص، خود لیدی گاگا صحبت می کرد. در ماه مارس، رجییانی واقعی گفت از اینکه گاگا هرگز با او تماس نگرفته و قبل از فیلمبرداری خانه گوچی با او دیدار نکرده است نسبتا آزرده خاطر شده است.

رجیانی به خبرگزاری ایتالیایی گفت: در واقع من از این که لیدی گاگا در فیلم نو ریدلی اسکات بازی می نماید بدون اینکه توجه و حساسیتی داشته باشد که بیاید و دیدارم کند، ناراحت هستم چون بازیگر باید نقش خود را خوب بشناسد. من اصلا در پی پول نیستم و مادیات برایم اهمیتی ندارد. مساله حس خوب و احترام است.

یک ماه بعد، پسر عموی پاتریزیا گوچی بار دیگر علیه این پروژه صحبت کرد. او ناامیدی خود را از این پروژه خاطرنشان کرد و از طرف خانواده اش گفت: هالیوود برای بدست آوردن سود و درآمدزایی، هویت یک خانواده را می دزدد. خانواده ما دارای هویت و حریم خصوصی است. ما می توانیم راجع به همه چیز صحبت کنیم اما حد و حدودی داریم که نباید از آن گذشت.

به گفته پاتریزیا، او وقتی با همسر ریدلی اسکات، جیانیا فاسیو، برای درک بهتر اهداف این فیلمساز تماس گرفت، هیچ جوابی دریافت نکرد. پاتریزیا گفت که فاسیو اوایل 2000 در حالی که مشغول تهیه یک فیلم متفاوت بود، با اعضای خانواده اش دیدار کرد، فیلمی که قرار بود روی نقش های پدرش، پائولو و پدرعظیمش، آلدو، درباره یک خالق برند لوکس و دنیای ساخته گردد. اینکه تیم خانه گوچی برای فیلم نو با خانواده تماس نگرفته است فقط نگرانی های آن ها را بیشتر می نماید.

یکی از عظیمترین نگرانی های پاتریزیا گوچی در خصوص فیلم نو اسکات، انتخاب بازیگران آل پاچینو و جرد لتو به ترتیب در نقش آلدو و پائولو گوچی است. همانطور که وارث گوچی گفت پدرعظیم او مانند همه گوچی ها مردی بسیار زیبا بود و قد بلند و چشمان آبی و نافذی داشت. این در حالی است که نقش او را آل پاچینو بازی می نماید، که خیلی قد بلند نیست و در عکس ها او را چاق، کوتاه قد، کم مو و واقعا زشت نشان می دهند. به نظر گوچی ها این واقعا شرم آور است، زیرا آل اصلا شبیه پدرعظیمشان نیست. علاوه بر پاچینو برای لتو هم که در عکس ها با موهای نامرتب و در کت و شلوار بنفش یاسی دیده می گردد اظهار شرمساری و آزردگی کرد.

5. داریوش وولسکی، فیلمبردار خانه گوچی آن را یک فیلم آبکی پر هزینه می داند

به نظر داریوش وولسکی، فیلمبردار خانه گوچی که اخیرا با تیم این فیلم در یک مصاحبه به مصاحبه نشسته بود این طور است که عوامل آبکی شدن فیلم از خیلی قبل تر از شروع فیلم برداری در پروژه ریشه دوانده بود.

او درباره خانه گوچی گفت: این فیلم، چون نمایانگر مد 80 و 90 است، کمی متفاوت خواهد بود. من هنوز سعی می کنم در پی چیزهایی بگردم که نمادی از آن دوره باشد. دهه 80 دوره خاصی نبود. دنیای مد یا نمایش های آن آنقدرها هم جالب نبودند. شما به کت ها و لباس ها و وسایل عظیم نگاه می کنید و در نهایت به یک تراژدی عجیب، خنده دار و در عین حال غم انگیز درست مانند یک فیلم آبکی درجه یک می رسید.

6. جانتی یاتس، طراح لباس برنده اسکار، طراحی دیوانه واری را در این فیلم به نمایش خواهد گذاشت

یاتس، که برای کار در فیلم گلادیاتور به کارگردانی ریدلی اسکات برنده جایزه اسکار شد، گزینه اول این فیلمساز برای طراحی لباس است و در طراحی برهه های زمانی متفاوت مهارت خوبی نشان داده است.

یاتس مسئولیت طراحی های لباس فیلم های دیگر اسکات مانند تمام پول های دنیا (All the Money in the World)، گانگستر آمریکایی (American Gangster)، رابین هود (Robin Hood) و مریخی (The Martian) به همراه فیلم نو دیگر او که مجموعه قرن 14 با نام آخرین دوئل (The Last Duel) است را هم بر عهده داشته و بنابراین چیزی وجود ندارد که او نتواند انجام دهد.

7. پفراینده فراوری فیلم به تازگی بسته شد

پس از فیلمبرداری در ایتالیا از ماه فوریه ، خانه گوچی در 9 مه فراوری خود را به سرانجام رساند و لیدی گاگا پیغام تشکر ویژه ای از این کشور و مردم آن در حساب توییتر خود به اشتراک گذاشت.

این ستاره نوشت: من می خواهم از همه ایتالیا تشکر کنم که هنگام فیلمبرداری این فیلم مرا تشویق کردند. شما را در آغوش می گیرم و می بوسم، به شما می گویم که به همه تان ایمان دارم، به محل تولدم، کشوری که بر اساس سخت کوشی و خانواده بنا شده ایمان دارد. امیدوارم باعث افتخار شما باشم من به ایتالیایی بودنم افتخار می کنم.

فراوری این فیلم در سراسر ایتالیا ضمن رعایت نکات ایمنی ویروس کرونا، از جمله رفتن به مکان هایی در رم، آلپ ایتالیا در دره آواستا، فلورانس، دریاچه کومو و میلان انجام شد از همین روی لیدی گاگا به تمام مردم این کشور اظهار لطف داشت.

8. خانه گوچی سال جاری رونمایی می گردد

خانه گوچی که فیلمبرداری آن به ظاهر خیلی سریع به سرانجام رسیده است، 24 نوامبر و موقع جشن شکرگذاری پخش خواهد شد.

در حالی که تمام فیلم های نو MGM برای پخش یک پنجره اختصاصی دریافت می نمایند، یک معامله نو با کمپانی پارامونت پلاس باعث می گردد که همین فیلم ها در بعضی مواقع درست بعد از اکران عمومی در پلتفرم پخش در دسترس قرار بگیرند که شامل حال خانه گوچی هم می گردد.

منبع: Indiewire

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 نکته درباره خانه گوچی؛ درامی جنایی با حضور لیدی گاگا و آدام درایور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته درباره خانه گوچی؛ درامی جنایی با حضور لیدی گاگا و آدام درایور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید