عجایب هفتگانه طبیعی دنیا (بخش اول)

به گزارش وبلاگ روشینا، عجایب هفتگانه دنیا این بار از نوع طبیعی

درست است که عجایب هفتگانه دنیا تعریف خاص خودش را دارد و در کتاب های تاریخ و باستان شناسی خیای حرف سر آن است. اما در طبیعت هم عجایبی وجود دارد که گاه هوش از سر بینندگان آن می برد. طبیعت منطقه هر چه باشد، سردسیر یا گرمسیر، کوهستانی یل بیابانی، استوایی یا قطبی، برای کسانی که از اقلیمی متفاوت به آن سرزمین سفر می نمایند دارای عجایب و غرایبی است که افراد پس از اتمام سفر، هرگز آنها را از فکر شان پاک نمی نمایند. عجایب هفتگانه طبیعی چنان تاثیرگذاری و جلوه ای دارند که گاهی یکی از آنها می تواند انگیزه بستن کوله بار و پای گذاشتن در راه سفر باشد. پس برای آشنایی با این عجایب با خبرنگاران همراه باشید.

عجایب هفتگانه طبیعی دنیا (بخش اول)
  • جنگل آمازون - Amazon

جنگل آمازون شامل منطقه ها بولیوی، برزیل، کلمبیا، اکوادور، فرنچ گویانا، پرو گویانا، سورینام و ونزوئلا می گردد. وسعت حوزه آمازون از 7 میلیون کیلومتر مربع (1.4 میلیارد جریب) نیز تجاوز می نماید. این منطقه به تنهایی نیمی از جنگل های انبوهی که از دیرباز تا به امروز بر کره زمین به جای مانده است را تشکیل می دهد. آمازون غنی ترین منبع غذایی و اکسیژن جهان بوده و از نوع جنگل های استوایی به حساب می آیند. در میان این منطقه طبیعی زیبا، بزرگ ترین و پر آب ترین رودخانه جهان به نام رودخانه آمازون در جریان است که از اتصال 10 رودخانه مختلف به یکدیگر به وجود می آید. این رودخانه یک پنجم آب های جاری جهان را تشکیل می دهد و چشم انداز ای حیرات انگیز دارد. جنگل آمازون به علت منظره ها بکر و دست نخورده، پوشش گیاهی غنی و گوناگون، گونه های جانوری کمیاب، آب های جاری و نقش والایش در پاک سازی هوای کره زمین به عنوان عجایب هفتگانه طبیعت جهان انتخاب شده است.

علت شگفت انگیزی: منطقه آمازون دارای وسیع ترین و انبوه ترین جنگل های استوایی جهان است و نقش به سزایی در تامین اکسیژن مورد احتیاج بشر دارد. این منطقه میلیون ها گونه مختلف گیاهی و جانوری را در خود جای داده است.

  • خلیج هالونگ - Ha Long Bay

خلیج زیبای هالونگ (به معنای اژدهای نزول نموده) در استان کوانگ نی (Quáng Ninh) کشور ویتنام واقع شده است و حدود 1553 کیلومتر وسعت و 1960 جزیره را در خود جای داده است. جذابیت این خلیج به جزایر متراکم در مساحتی اندک است. پژوهش ها و تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر طبیعت چشم نواز این ناحیه، ده ها هزار سال پیش انسان های اولیه در این جزایر زندگی می کردند. این خلیج منحصر به فرد در لیست یونسکو نیز به ثبت رسیده است. علت شگفت انگیزی: هالونگ از یک سری جزایر کوچک و بزرگ متعدد تشکیل شده است که همگی با فاصله اندکی از یکدیگر واقع شده اند و منطقه ای را به وجود آورده اند که در سراسر جهان نظیر ندارد. پوشش گیاهی غنی، آب زلال و آبزیان مختلف و منحصر به فرد نیز بر زیبایی های این خلیج افزوده اند.

منبع: الی گشت

به "عجایب هفتگانه طبیعی دنیا (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجایب هفتگانه طبیعی دنیا (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید