هوش مصنوعی

پیدا شدن یک هیولای خون آشام، در جنوب فرانسه، عکس

فرارو نوشت: یک موجود خون آشام که ظاهری شبیه ماهی مرکب و هشت پا دارد و در دوره ژوراسیک زندگی می نموده، سال ها قبل در قالب سه فسیل در منطقه ای در جنوب شرق فرانسه پیدا شده بود.

23 تیر 1402

خبری که باعث نگرانی مجریان تلویزیون می گردد

زومیت نوشت: ساخت ویدیو فرایندی پرهزینه است، اما سرویس هایی نظیر Colossyan با هزینه منطقی دسترسی به مجری های مبتنی بر هوش مصنوعی را امکان پذیر می نمایند.

26 شهریور 1401

بازی F1 2022 برای کنسول ها و کامپیوتر معرفی گردید؛ تریلر آن را دیدن کنید

کمپانی الکترونیک آرتز و استودیوی کدمسترز (Codemasters) به تازگی از بازی ماشین سواری F1 2022 برای کنسول های نسل هشتم و نهمی ایکس باکس، پلی استیشن و رایانه های شخصی رونمایی نموده اند.

8 تیر 1401

هفت سال کوشش شتاب دهنده شریف و اشتغالزایی برای هزار نفر ، گامی در راستای تکمیل زنجیره ارزش آفرینی

شتاب دهنده شریف گامی در راستای تکمیل زنجیره ارزش آفرینی دانشگاه شریف بوده است و تا به امروز توانسته نقش موثری در اشتغالزایی و حمایت از کسب وکار های نوپا داشته باشد.

23 خرداد 1401

استفاده از هوش مصنوعی درتولید 65 نرم افزار فناوری دستیار هوشمند

دستیارهای مجازی معمولا نرم افزارهای مبتنی بر فضای ابری هستند که احتیاج به اتصال اینترنت دارند. این محصولات به کاربران در انجام کارهایی چون جست وجوی اینترنتی، مسیریابی و غیره یاری می نمایند.

22 اردیبهشت 1401

تشخیص آب سیاه با هوش مصنوعی تنها در 10 ثانیه

محققان روشی کشف کردند که به یاری آن می توان در 10 ثانیه گلوکوم یا آب سیاه را تشخیص داد.

5 آذر 1400

تراشه های ترانزیستوری با کمک نانوذرات طلا ساخته می شوند

محققان یک قدم به توسعه نوع جدیدی از تراشه های ترانزیستوری نزدیک شده اند که از واکنش های زیستی موجودات زنده برای هدایت جریان در دستگاه استفاده می کند.

3 آذر 1400

هوش مصنوعی در 6 ساعت تراشه می سازد

براساس یک مطالعه نو، گوگل یک هوش مصنوعی ایجاد نموده است که به گفته وی قادر است تراشه های رایانه ای را در کمتر از شش ساعت ایجاد کند.

15 مرداد 1400

پنل خورشیدی برای دستگاه های اینترنت اشیا ابداع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، محققان دانشگاه ملی علم و فناوری روسیه (MISiS) با همکاری پژوهشگران دانشگاه ورگاتا رم (ایتالیا) نوع جدیدی از سلول های انرژی فوتوولتائیک برای تأمین برق تجهیزات با استفاده از انرژی خورشید و نور اتاق ابداع نموده اند.

5 خرداد 1400

بی توجهی قانون گذاران اتحادیه اروپا به خطرات نظامی هوش مصنوعی

کمیسیون اروپا چارچوب قوانین مربوط به استفاده از هوش مصنوعی را معین نموده که در آن به مقوله های مختلفی پرداخته شده، اما از تاثیر هوش مصنوعی بر امور نظامی غفلت شده است.

3 خرداد 1400

هوش مصنوعی MIT تصمیم می گیرد تا بیماری را تشخیص دهد یا آن را به پزشک بسپارد

پیشرفت های انجام شده در زمینه هوش مصنوعی باعث شده است که از هوش مصنوعی بتوان برای تشخیص بیماری هایی مانند تومور های سرطانی بافت سینه، ریه، پوست، مغز و بیماری های دیگر استفاده کرد؛ اما در دنیای پزشکی، یکی از چالش های پیش روی استفاده از هوش مصنوعی برای...

4 مهر 1399

چند برنامه شهریِ سازگار با محیط زیست در آمریکای لاتین

داشتن شهر سازگار با محیط زیست حق همه افراد است اما نگرشی گذرا بر شرایط محیط زیست دنیا در دو دهه گذشته نشان می دهد که به رغم سیاست گذاری های اخیر در زمینه محیط زیست نه تنها اثرات مخرب انسانی در این حوزه کاهش نیافته بلکه مسایل حاد و دشواری مانند آلودگی شدید...

26 مرداد 1399

ویژگی های کلیدی گوشی Huawei Nova 5T؛ مدرن با مناسب ترین قیمت

گوشی Huawei nova 5T در کنار تمام جذابیت ها و کارایی هایش، نکات شاخص بسیاری دارد که می تواند توجه خریداران را به خود جلب کند، ویژگی هایی که برگ برنده این محصول در بازار پر رقابت گوشی های هوشمند امروزی محسوب می شوند.

2 فروردین 1399

به زودی دیگر نخواهید توانست فیلم های جعلی دیپ فیک را از فیلم های واقعی تشخیص بدهید

فیلم های دیپ فیک در یک سال گذشته رشد چشمگیری از نظر فنی داشته و بسیار واقعی تر شدند اما هنوز دارای علایمی به ویژه در کلام و گفتار هستند که از نسخه اصلی فیلم قابل تشخیص خواهند بود.

11 آبان 1398

مجری رباتیک در روسیه اخبار خواند

به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، پس از برگزاری یک کنفرانس رباتیک در روسیه، یک ربات انسان نما در تلویزیون رسمی این کشور اخبار خواند. این ربات به نام الکس اخبار شبانگاهی Russia 24، اخباری مربوط به قوانین میکرو فایننسینگ، آمار وزارت کشاورزی 2018 و انجمن فناوری...

18 تیر 1398

هوش مصنوعی آفلاین گوگل برای گوشی پیکسل

گوگل یک سیستم هوش مصنوعی برای شناسایی صوت کاربران طراحی کرده که بر روی گوشی های پیکسل به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت قابل استفاده است.

5 تیر 1398

ماجرای تقلب بزرگ آمازون چیست؟ ، نگاهی به پشت پرده قرارداد 10 میلیارد دلاری پنتاگون با غول های فناوری

مدت هاست که پنتاگون در کوشش است با غولهای فناوری قراردادی امضا کند و به وسیله این قرارداد زیرساخت های مرتبط با هوش مصنوعی را توسعه دهد. اما به نظر می رسد در این میان آمازون جهت خود را برای موفقیت با یک میانبر تقلب آمیز طی نموده است.

26 خرداد 1398

4 دلیل برای این که باید به فکر مشاوره روباتیک باشید ، از کاهش هزینه ها تا افزایش دقت تصمیم گیری

این روزها هوش مصنوعی در بسیاری از حوزه ها نفوذ نموده است. درواقع دیگر نمی توان هوش مصنوعی را از زندگی روزمره تفکیک کرد یا مجزا دانست. جالب است بدانید که به زودی روبات ها تبدیل به مشاوران حرفه ای شما می شوند.

27 اردیبهشت 1398

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از استخدام کودک 10 ساله در گوگل تا حذف گزینه لایک توییتر

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین نموده و به صورت خلاصه منتشر می نماید.

20 اسفند 1397

پیش بینی پس لرزه توسط هوش مصنوعی

محققان گوگل و دانشگاه هاروارد سیستم هوش مصنوعی جدیدی توسعه داده اند که دقیق تر از روش های قبلی می تواند پس لرزه ها را پیش بینی کند.

22 آبان 1397
تعداد: (21)