تعاریف و اصطلاحات

اگر موفقیت هایتان را شانسی می دانید بخوانید ، اینیشتن و تام هنکس به این سندروم مبتلا هستند ، با این نشانه ها کلاهبردار و فریبکار نیستید!

بعضی افراد با وجود کسب موفقیت های فراوان، اما خود را دست کم می گیرند تا جایی که فکر می نمایند تمام این موفقیت ها را شانسی به دست آورده اند و براساس توانایی هایشان نبوده است. این افراد در علم روانشناسی دچار سندروم ایمپاستر هستند.

7 اردیبهشت 1402

متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش بخوانند ، هزینه های ثبت نام ؛ شماره و کد مهم ، توصیه مهم سازمان سنجش

سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه مهلت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش تمدید نخواهد شد، توصیه ای مهم به متقاضیان ارائه کرد.

14 اسفند 1401

مقایسه اسمارت فور 4 با آلفارومئو جولیتا و رنو اسکالا

در دنیای اتومبیل سازی، ژانری وجود دارد که به آن میکروکار می گویند؛ که ترجمه اش به فارسی می شود خودروهای کوچک و ریز. در این زمینه، خودروهای اسمارت حسابی خوش درخشیده اند.

8 مرداد 1401

مقایسه ام وی ام 315 هاچ بک با 206، ساندرو و برلیانس H320

چینی ها، به خصوص زیرمجموعه های چری، روزبه روز درحال عیب یابی هستند و با دریافت نظرات مشتری، هر سال و در هر مدل، نمونه ای کامل تر ارائه می نمایند. ام وی ام 315 ده سال پیش حرفی برای گفتن نداشت، ولی در حال حاضر به خوبی می تواند با نمونه های هم سطح رقابت کند و...

6 مرداد 1401

مجازات رابطه نامشروع در دوران عده زن چیست؟

منظور از رابطه نامشروع هر گروه رابطه خارج از عرف و شرع بین افراد تلقی می گردد. احکام مربوط به برقراری رابطه نامشروع در زمان عده، بیشتر برای شرایطی تعریف می گردد که زن در عده طلاق به سر ببرد نه عده فوت.

17 تیر 1401

آیا مدیتیشن کردن احتیاج به پوشیدن لباس خاصی دارد؟!

امروزه مدیتیشن به یکی از بخش های عادی روتین روزانه افراد تبدیل شده است و در صورتی که در فعالیت های روزمره خود مدیتیشن را قرار داده باشید به احتمال زیاد این سوال برایتان پیش آمده است که هنگام انجام مدیتیشن چه لباسی باید بپوشید. اغلب افراد لباس های مناسب...

13 تیر 1401

پارک زیتون قشم؛ ترکیب هیجان و آرامش

قشم روی هم رفته به چند چیز معروف است: ساحل، دریا و تفریحاتی که هر جایی پیدا نمی شوند. امروز می خواهم پارک زیتون قشم را به شما معرفی کنم که بسته کاملی از هر سه مورد است؛ در پارک زیتون هم می توانید از شن های ساحل و موج های دریا لذت ببرید و هم تفریحاتی را تجربه...

22 خرداد 1401

ریزگرد چیست و چگونه ایجاد می گردد؟

شاید این روزها که ریزگرد اثر قابل توجهی بر زندگی روزانه گذاشته است، آشنایی با آن و دلایل ایجاد آن بتواند باعث طرح راهکارهای بلندمدت برای مقابله با آن باشد.

8 خرداد 1401

چهلمین جشنواره فیلم فجر، از حواشی تا انتظارات

سؤال اینجاست که چطور ممکن است فردی دارای حق رأی باشد؛ اما با توجه به نظر دیگران و بر اساس نوع نگاه آن ها به مسئله رأی خود را صادر کند؟ پس علت حضور نفرات و دیدگاه های متفاوت در این میان چیست؟

27 اردیبهشت 1401

دوره آموزش تخصصی کدگذاری بیماری ها

نخستین دوره آموزش تخصصی کدگذاری بیماری ها بر اساس دهمین ویرایش ICD ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های فن آوری اطلاعات سلامت (HIT) و مدارک پزشکی به صورت نیمه حضوری برگزار می گردد.

9 مرداد 1400

هدف سفر وزیر خارجه ژاپن به تهران چیست؟

ایسنا نوشت: یک رسانه ژاپنی به نقل از منابع مطلع گزارش داد که هدف از سفر وزیر امورخارجه این کشور به تهران، ایجاد و تقویت روابط با دولت نو ایران است.

6 مرداد 1400

خواص چغندر سفید (قند) و برگ آن، از نظر طب سنتی و مدرن

چغندر دو نوع است؛ یک نوع آن چغندر معمولی است به رنگ بنفش تیره و یا قرمز (لبو) و نوع دیگر آن چغندر قند (سفید) است و به رنگ زرد روشن که این چغندر به مقدار بسیار زیاد در نقاط مختلف دنیا برای استفاده از شکر آن، کشت می شود. اگر می پرسید طبع چغندر سفید گرم است یا...

20 تیر 1400

طبع سیرابی چیست و مصلحات و خواص آن کدامند؟

سیرابی و شیردان از قسمت های داخلی شکم و بخشی از معده حیوانات نشخوارکننده است. خوردن این خوراک، به خصوص سیرابی گوسفند در کشور ما رایج است و در کشورهای دیگر طرفداران زیادی ندارد. اما ارزش تغذیه ای آن از نظر پروتئین، چربی، مواد معدنی و انواع ویتامین ها بسیار...

15 تیر 1400

طرز تهیه سمنو فوری خانگی با رنگ و طعمی عالی

طرز تهیه سمنو فوری در خانه بسیار ساده است و با کمی آرد جوانه گندم، شیره، آب و آرد سبوس دار، در کمتر از یکساعت سمنوی فوری و خوشمزه ای را خواهید پخت.

13 تیر 1400

خبرنگاران اوکراین محور اصلی سفر بلینکن به بروکسل

نیویورک- خبرنگاران- دستیار وزیر خارجه آمریکا، اوکراین را محور اصلی سفر آنتونی بلینکن به بروکسل خواند و گفت در این هفته از ابزار سازمان امنیت و همکاری اروپا هم استفاده خواهیم کرد.

19 اردیبهشت 1400

4K در برابر 1080p؛ کدام تلویزیون برای شما مناسب تر است؟

خرید یک تلویزیون در نگاه اول کار ساده و هیجان انگیزی به نظر می رسد اما برای این کار باید به نکات متعددی توجه کنید. در بازار به غیر از انواع و اقسام تفاوت ها مانند اندازه و تکنولوژی به کار رفته برای نمایشگرها، موضوع بسیار مهم دیگر هم بحث رزولوشن تلویزیون...

2 فروردین 1400

علائم بیماری اوتیسم یا درخودماندگی چیست؟

علائم بیماری اوتیسم از 9 ماهگی قابل تشخیص است و به اختلال در تعاملات اجتماعی، اختلال در ارتباطات کلامی و بروز رفتار های تکراری تقسیم می گردد. سن طلایی برای درمان بیماری اوتیسم تا قبل از 5 سالگی است.

17 اسفند 1399

جنجال قطع برق، استخراج بیت کوین و سوختن مازوت؛ ماجرا چه بود؟

روز سه شنبه بود که شرکت توانیر در اطلاعیه ای خاطرنشان کرد به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه ها، خاموشی های پراکنده در بعضی مناطق اعمال شده است. بعد از این اتفاق استخراج بیت کوین با برق ارزان توسط...

27 بهمن 1399

افتتاح هتل بیمارستان حکیم در دهه فجر

ایسنا/ معاون میراث فرهنگی کرمانشاه از افتتاح هتل بیمارستان حکیم در دهه فجر خبر داده است.

26 بهمن 1399

نظرسنجی های عجیب صداوسیما علیه و محدود به قوه مجریه

تهران (پانا) - صداوسیما که پیش از این هم از هر فرصت و ابزاری برای حمله به دولت روحانی استفاده می کرد حالا با نظرسنجی های عجیب شبکه خبر در مورد انتخابات ریاست جمهوری 1400 به رویه قبلی ادامه می دهد.

18 بهمن 1399
تعداد: (30)