مقایسه اسمارت فور 4 با آلفارومئو جولیتا و رنو اسکالا

به گزارش وبلاگ روشینا، در دنیای اتومبیل سازی، ژانری وجود دارد که به آن میکروکار می گویند؛ که ترجمه اش به فارسی می شود خودروهای کوچک و ریز. در این زمینه، خودروهای اسمارت حسابی خوش درخشیده اند.

مقایسه اسمارت فور 4 با آلفارومئو جولیتا و رنو اسکالا

در واقع، وقتی که این خودروها وارد بازار شدند، کسی فکر نمی کرد که میکروکارها هم باید وجود داشته باشند و باید آن ها را تولید کرد. اصلاً کسی فکرش را نمی کرد که چرا باید چنین خودروهای فسقلی در خیابان ها جولان بدهد و چه نیازی به آن ها وجود دارد. اما نیکولاس هایک، مدیرعامل شرکت ساعت سازی سواچ سوئیس، نظرش چیز دیگری بود. او در واقع به ساخت خودروهایی فکر می کرد مثل ساعت های سواچش، خاص و منحصر به فرد باشند. ایده اش را به کمپانی های خودروسازی زیادی داد و قرار شد که اولین خودروهای میکروکار، با نام سواچموبیل ساخته گردد.

این جا بود که فولکس واگن به میان آمد. فیات و رنو هم پای کار آمدند. اما در نهایت این دایلمر-بنز بود که عزمش را جزم کرد تا این کار را انجام بدهد. اولین مدل درست و حسابی اسمارت ها، فور تو نام داشت. البته آرزوی هایک این بود که خودروهای هیبریدی اسمارت را تولید کند، آرزویی که بنز آن را در سال 2007 عملیاتی کرد و نسخه الکتریکی این خودرو راهی بازار شد.

نسخه های فور فور در واقع مدل های چهار در اسمارت فور تو بودند که برای علاقه مندانی که دوست داشتند خودرویی بزرگتر و چهارنفره از این مدل داشته باشند، طراحی شده بود. اسمارت فور فورها، در سال 1395 شمسی بودند که به بازارهای کشورمان راه پیدا کردند. میکروکارها به واسطه مشتریان خاصی که در جهان داشتند، از طریق شرکت های دیگر هم تولید شدند.

در این مطلب قصد داریم به مقایسه اسمارت فور 4 با آلفارومئو جولیتا و رنو اسکالا بپردازیم و توان اسمارت فور فور را در کنار این رقبایش بسنجیم.

نمای داخل اسمارت فور 4

مقایسه اسمارت فور 4 با آلفارومئو جولیتا

یکی از کمپانی هایی که اقدام به تولید میکروکارها کرده است، همین آلفارومئو جولیتا است. اول که برای رقابت با اسمارت فورتو، نمونه میتو را عرضه کرد. اما مدل 2014 این خودرو هم می تواند رقیبی مناسب برای اسمارت فور 4 باشد. البته نکته این جاست که این مدل از آلفارومئو جولیتا، نسبت به مدل های قبل تر خودش مجهزتر و کمی تغییر شکل یافته تر است و ضمن این که قیافه اش هم شبیه تر به خودروهای کلاسیک است و خاص بودن اسمارت ها را ندارد. در واقع، آن ها را هاچبک هایی لوکس و گران قیمت حساب می کنند که در بازار ایران هم یافت می گردد، اما به هر حال می توان آن را رقیبی برای اسمارت فور فور دانست.

با مقایسه اسمارت فور 4 با آلفارومئو جولیتا از نظر کابین و آپشن های داخل آن، باید شرایط نمونه آلفارومئو جولیتا را بهتر بدانیم. از حیث ظاهر هم که قطعاً شرایط اسمارت فور فور عقب تر است. البته این قسمت بهتر است به سلیقه واگذار گردد، چرا که اسمارت ها مشتریان انحصاری خودشان را دارند که اساساً به خاطر همین قیافه تخم مرغی و خاص، به سمت و سوی این خودرو می آیند و شاید از لحاظ مقایسه چهره ها، کمی این مقایسه بی ربط باشد. با این حال، برای این که عریضه خالی نباشد، باید ذکر کنیم که طراحی آلفارومئو جولیتا بهتر است و به روزتر و عمومی تر. از نظر کیفیت ساخت هم، البته وضع اسمارت ها بهتر است؛ چرا که به هر حال آلمانی ها پشت ماجرا هستند.

از مشکلاتی که اسمارت فور فور وجود دارد، واردات اندک آن و در نتیجه خدمات ضعیف پس از فروش است که به واسطه حضور نداشتن واردکنندگان اصلی اتفاق افتاده. گفته می گردد که دیفرانسیل عقب آن هم مشکل دارد. اما مشکلاتی که درباره آلفارومئو جولیتا وجود دارد به پیچیدگی های فنی آن و در نتیجه سخت تعمیر بودنش و حساسیت جعبه دنده و ناسازگاری آن با بنزین های داخلی بر می گردد. هر دو خودرو از ایمنی بالایی برخوردارند. در مورد اسمارت ها هم که کیفیت ساخت و مسأله سوخت آن مورد توجه است.

وقتی که کار به مقایسه اسمارت فور 4 با آلفارومئو جولیتا از نظر قدرت پیشرانه ها می رسد، عددها می گویند که قدرت تولید شده اسمارت فور فور 71 اسب بخار است؛ در حالی که آلفارومئو جولیتا 100 اسب بخار قدرت بیشتری تولید می کند. پیشرانه آلفارومئو جولیتا، هم شتاب بالاتری را تقدیم این خودرو می کند و هم حداکثر سرعت بالاتری؛ چیزی در حدود 70 کیلومتر بیشتر.

در کل، ابعاد آلفارومئو هم بزرگتر است و وزن بیشتری دارد. آلفارومئو جولیتا هم علاقه مندان بیشتری در بازار دارد و هم نمونه های بیشتری از آن را برای خرید و فروش می توانید پیدا کنید.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه آلفارومئو جولیتا با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

نمای پشت اسمارت فور 4

مقایسه اسمارت فور 4 با رنو اسکالا

نمونه بعدی که می گردد با اسمارت فور فور مقایسه کرد، یک هاچبک دوست داشتنی از کمپانی رنوی فرانسه است؛ هاچبکی به نام رنو اسکالا. البته شاید نگردد آن را در حوزه میکروکارها محسوب کرد، اما در مقایسه ها معمولاً این خودروها در کنار هم قرار می گیرند.

در نگاه سطحی، با مقایسه اسمارت فور 4 با رنو اسکالا باید گفت که هندلینگ و عملکرد فنی اسمارت فور فور کمی بهتر است، چرا که متعلق به کمپانی بنز آلمان است و آلمانی ها هم که روی این موارد خیلی حساس هستند. در طراحی ظاهر و کابین و آپشن های داخل آن نیز، کمی شرایط اسمارت فور فور را بهتر می دانند، هرچند که ظاهر هاچبک اسکالا به خودروهای مرسوم نزدیک تر است. از نظر کیفیت ساخت هم باید عرض کنیم که شرایط اسمارت فور فور بهتر است.

اسمارت فور 4 همان طور که در مقایسه قبلی خواندید، در حوزه های ایمنی، کیفیت ساخت و همچنین مصرف سوخت دارای مزیت های بهتری است. اما عملکرد فنی اسکالا در مدل های 2 لیتری آن بهتر است. ضمن این که اسکالا دارای قطعات مشترکی با مگان است که باعث می گردد خدمات و تعمیر و دسترسی به آن در داخل کشور شرایط بهتری داشته باشد. نکته مشترک دو خودرو هم این است که واردات کمی به داخل کشور داشته اند که البته در این زمینه اسمارت ها کمی وضع شان بغرنج تر است و دسترسی کمتری به خدمات پس از فروش دارند.

با قایسه اسمارت فور 4 با رنو اسکالا از نظر قدرت باید گفت که قدرت تولید شده اسکالا دو برابر اسمارت فور 4 است، چرا که پیشرانه آن حجمی دو برابری دارد. در کل اسمارت ها ماشین های ضعیفی هستند و صرفاً مصرف شهری دارند. حداکثر سرعت ایجاد شده و شتاب نیز، در رنو اسکالا شرایط بهتری دارد. اسکالا البته مزیتی به نام صرف اقتصادی سوخت را هم دارد؛ 4.2 لیتر در برابر 7.6 لیتر. جالب این که طول اسکالاها کمی بیشتر است، ولی در ارتفاع کمی کوتاه تر ظاهر شده اند. وزن اسمارت فور فور کمتر بوده و مخزن سوخت آن هم هم حجم کمتری دارد. روی هم رفته به نظر می رسد کسانی که دنبال دردسر کمتری هستند، باید روی رنو اسکالا حساب باز کنند.

شاید بد نباشد برای بالا بردن اطلاعات تان، نیم نگاهی هم به مطلب مقایسه رنو اسکالا با مزدا 3 و هیوندای i20 و ولستر داشته باشید.

سخن پایانی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از اسمارت فور 4 در اختیارتان قرار دهد و ارزش خرید آن در برابر رقبایش را برایتان مشخص کند. شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ روشینا از آخرین قیمت خرید و فروش اسمارت فور 4 مطلع شوید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ آیا تجربه رانندگی با اسمارت فور فور را دارید؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را از ظریق بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه اسمارت فور 4 با آلفارومئو جولیتا و رنو اسکالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه اسمارت فور 4 با آلفارومئو جولیتا و رنو اسکالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید