عوامل مؤثر بر زندگی مشترک و خانوادگی چیست؟

به گزارش وبلاگ روشینا، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، الگوهای ارتباط در خانواده، روابط والدین و خواهران و برادران، سطح تحصیلات، دوستان و شبکه های مجازی، شغل و مذهب را از عوامل مؤثر بر زندگی مشترک و خانوادگی مطرح نمود.

عوامل مؤثر بر زندگی مشترک و خانوادگی چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری وبلاگ روشینا از دولت آباد، مریم فاتحی زاده در سلسله نشست های فرهنگی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد به صورت برخط برگزار گردید با اشاره به نقش خانواده در زندگی زوجی و خانوادگی گفت: هر تجربه ای که از خانواده پدر و مادری کسب کردیم در آینده، محیط شغلی، تحصیلی و دیگر مراحل زندگی تکرار خواهیم کرد و خانواده پایه گذار نقش بسیار مهمی از سرنوشت انسان بوده و در مشخص سبک زندگی آینده انسان تأثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار کرد: مهم ترین مرحله شکل گیری شخصیت هر فرد در زندگی زوجی و خانوادگی، تجربه اندوزی او از زمان کودکی در خانواده اصلی یا همان خانواده پدر و مادری است. جایی که فرد متولد می گردد و شخصیت او با تجربه ها و اتفاقاتی که پشت سر می گذارد، شکل می گیرد و پس از آن وارد زندگی خانوادگی و زوجی می گردد.

نابودی فرهنگ جامعه با نبود نماد فرهنگی قوی

مدیرکل سابق امور بانوان استانداری اصفهان ادامه داد: الگوهای ارتباط در خانواده، روابط والدین و خواهران و برادران، سطح تحصیلات، دوستان و شبکه های مجازی، شغل و مذهب از دیگر عوامل مؤثر بر زندگی زوجی و خانوادگی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به نقش خانواده اعلام کرد: وظیفه مهم خانواده در آماده سازی یک شخص برای ورود به زندگی زوجی و خانوادگی، فراهم آوردن زمینه های رشد و تجربه اندوزی کودک در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، مالی، عاطفی، روانشناختی، مذهبی، جسمی و جنسی به وسیله تعاملات سالم با پدر و مادر، خواهران و برادران و همسالان است.

4078/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "عوامل مؤثر بر زندگی مشترک و خانوادگی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل مؤثر بر زندگی مشترک و خانوادگی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید