به روز رسانی های اندروید 13 برای تبلت ها

به گزارش وبلاگ روشینا، اخیرا شاهد بعضی کوشش های گوگل برای بهبود اندروید در دستگاه های دارای صفحه نمایش بزرگتر در نسخه های پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 12L بودیم. Android 12L مخصوص دستگاه های اندرویدی با صفحه نمایش بزرگ تر ساخته شده است. Esper اولین پیش نمایش توسعه دهنده اندروید 13 می باشد و اشاره به ویژگی های آینده طراحی شده برای دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگ است.

به روز رسانی های اندروید 13 برای تبلت ها

طبق گزارش های منتشر شده این شرکت در حال کار بر روی چند بهبود دیگر است که ممکن است در اواخر امسال با اندروید 13 عرضه گردد. گزارش تازهی از Esper می گوید اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 حاوی تغییرات عمده مرتبط با تبلت هاست. از جمله این تغییرات می توان به حالت Hub Mode تازه برای تبلت ها، بهبود هایی برای تجربه رایانه لوحی متصل، اصلاح قابل توجه محافظ صفحه نمایش و موارد دیگر اشاره نمود.

انتظار می رود اندروید 13 برای خانواده هایی که تبلت مشترک دارند دارای ویژگی Hub Mode باشد. در حال حاضر، اندروید به کاربران اجازه نمی دهد که برنامه ها را در نمایه ها (profiles) به اشتراک بگذارند و این باعث می گردد که استفاده از تبلت اندرویدی بعنوان یک دستگاه مشترک با نمایه های متعدد تجربه ایده آلی نباشد. هدف حالت Hub Mode در اندروید 13 برطرف این مشکل می باشد. Hub Mode به کاربران اجازه می دهد تا بدون قرض گرفتن داده های ورود به سیستم یا جابجایی بین نمایه ها، از برنامه های نصب شده روی تبلت اندرویدی در پروفایل های مختلف استفاده نمایند.

Hub Mode بعلاوه به کاربران این امکان را می دهد تا برای جلوگیری از دسترسی دیگران به برنامه ها و داده های مشترک شبکه های قابل اعتماد راه اندازی نمایند. افراد در صورتی می توانند به این برنامه ها دسترسی داشته باشند که به این شبکه معین متصل باشند. اندروید 13 امکان کنترل بیشتری بر روی روشنایی چراغ قوه ها را به کاربران می دهد و پشتیبانی از بلوتوث LE Audio را نیز اضافه می نماید. بلوتوث LE Audio به کاربرانی که از دستگاه مجهز به اندروید 13 استفاده می نمایند این امکان را می دهد تا بدون مصرف باتری زیاد، به وسیله هدفون یا سمعک به یک فایل صوتی گوش دهند. بعلاوه انتظار می رود اندروید 13 دارای یک ابزار تازه انتخابگر عکس نیز باشد و روشی ایمن برای انتخاب فایل های رسانه ای بدون احتیاج به دسترسی یک برنامه به کل مجموعه رسانه ها به کاربران ارائه دهد.

Android 13 DP1 بهبود هایی از جمله توانایی هسته ها برای تشخیص پایه های شارژ به عنوان یک نوع متمایز منبع تغذیه برای رایانه لوحی متصل نیز ارائه می نماید. بعلاوه شامل کد تازهی است که سبب بهبود محافظ صفحه نمایش می گردد. نسخه پیش نمایش توسعه دهنده اندروید 13 دارای ویژگی تازهی بنام حالت بچه ها را نیز می باشد. حالت بچه ها ممکن است مانند ویژگی پین کردن صفحه اندروید عمل کند و با قفل کردن عملیات فعلی روی صفحه نمایش از خروج کاربران جلوگیری کند.

از تغییرات قابل توجه دیگر می توان به ویژگی تازهی اشاره نمود که معین می نماید آیا یک متد ورودی از دست خط با استفاده از قلم پشتیبانی می نماید یا خیر. بعلاوه ممکن است شاهد چندین پیشرفت نیز در تجربه بازی با تبلت ها باشیم. در حال حاضر، اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات این تغییرات منتشر نشده است، اما انتظار داریم در نسخه های پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 که در چند ماه آینده عرضه خواهند شد، اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

منبع: phonearena

منبع: فرارو

به "به روز رسانی های اندروید 13 برای تبلت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به روز رسانی های اندروید 13 برای تبلت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید