7 هارد اینترنال 2 ترابایتی برتر بازار؛ نگهداری ایمن از داده های شما

به گزارش وبلاگ روشینا، هارد اینترنال که به آن هارد دیسک نیز می گویند، بزرگ ترین حافظه جانبی تعبیه شده در کامپیوتر یا لپ تاپ است که تقریباً تمامی داده ها و اطلاعات از جمله سیستم عامل، فایل ها، برنامه ها و موارد دیگر درون آن قرار می گیرند. اگر به فکر خرید و یا تعویض هارد اینترنال سیستم خود افتاده اید، این مطلب را از دست ندهید، چرا که قصد داریم در این مقاله به معرفی و آنالیز 7 هارد اینترنال 2 ترابایتی برتر و باکیفیت فروشگاه آنلاین خبرنگاران بپردازیم.

7 هارد اینترنال 2 ترابایتی برتر بازار؛ نگهداری ایمن از داده های شما

هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Blue WD20EZAZ ظرفیت 2TB

هارد اینترنال 2 ترابایتی وسترن دیجیتال مدل Blue WD20EZAZ، یک محصول بسیار باکیفیت و بادوام است که حدود 82 درصد از کاربران فروشگاه وبلاگ روشینا خرید آن را توصیه نموده اند. این هارد دیسک جزو سری آبی محصولات وسترن دیجیتال به شمار میرود و استفاده از این رنگ به معنی مناسب بودن این محصول برای کامپیوترهای خانگی و انجام کارهای عادی روزمره است. منظور از کامپیوتر خانگی، کامپیوتری است که وظایفی از قبیل پخش فیلم های سینمایی، وب گردی و اجرای برنامه های کاربردی را بر عهده دارد. اتصال این هارد اینترنال به مادربرد به وسیله رابط SATA 3.0 صورت می گیرد و حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در آن ها، 180 مگابایت بر ثانیه است. این محصول از استاندارد RoHS پشتیبانی می نماید و حداکثر تحمل شوک آن نیز 350Gs است.

وسترن دیجیتال مدل Blue WD20EZAZ در فرم فاکتور 3.5 اینچ فراوری شده و این یعنی که سایز دیسک مغناطیسی داخلی آن 3.5 اینچ است. حداکثر سرعت گردش این محصول سری آبی نیز، 5400 دور بر دقیقه است که صدای بلندی فراوری نمی نماید و کامپیوتر با استفاده آن در سکوت به پردازش اطلاعات ادامه می دهد. وسترن دیجیتال برای این محصول از 256 مگابایت حافظه کش استفاده نموده تا داده ها و اطلاعات شما کاربران به ایمن ترین شکل ممکن ذخیره شوند و هیچ بیتی در جریان فرایند انتقال از دست نرود. وزن این محصول نیز حدود 600 گرم است و با توجه به فضای زیادی که در اختیار شما می گذارد، به این زودی ها نیز پر نمی شود.

هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Purple WD22PURZ ظرفیت 2TB

این محصول از لحاظ طراحی و ابعاد با محصول معرفی شده قبلی از برند وسترن دیجیتال تفاوت خاصی ندارد و تنها تفاوت عمده آن به رنگ بنفش آن بر می شود که کاربری متفاوتی دارد. استفاده از رنگ بنفش در این هارد اینترنال 2 ترابایتی وسترن دیجیتال، این مفهوم را می رساند که این محصول برای برای اتصال به دوربین های نظارتی ساخته شده است. این هارد قابلیت استفاده مداوم در طول هفته را دارد و می تواند به طور 24 ساعته و 7 روز هفته به فعالیت بپردازد. این مدل از سیستم های NAS و RAID پشتیبانی می نماید و اتصال آن به مادربرد به وسیله رابط SATA 3.0 صورت می گیرد.

این هارد اینترنال 2 ترابایتی سرعت نوشتن بسیار بالایی دارد و اطلاعات را با حداکثر سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه انتقال می دهد. سایز دیسک مغناطیسی داخلی این هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال 3.5 اینچ است و با حداکثر سرعت 5400 دور بر دقیقه به انجام وظیفه می پردازد و صدای آزاردهنده ای در این زمینه فراوری نمی نماید. وسترن دیجیتال برای این محصول از 64 مگابایت حافظه کش استفاده نموده و سنگینی وزن آن نیز به حدود 640 گرم می رسد. این هارد از سری بنفش از فناوری مشهور به IntelliPower RPM بهره می برد و می تواند بر اساس اندازه عملیاتی که در حال اجرا دادنش است، سرعت گردشش را تغییر دهد.

هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Black WD2003FZEX ظرفیت 2TB

هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل WD2003FZEX از سری مشکی برای کاربرانی طراحی شده که از سیستم خود به صورت حرفه ای استفاده می نمایند. این هارد اینترنال 2 ترابایتی عموماً گزینه ای ایده آل برای گیمینگ، محتوای چندرسانه ای و فراوری محتوا به شمار می رود و بعلاوه برای رندرینگ، ویرایش عکس یا ویدئو نیز کاملاً مناسب است. این محصول حدود 600 گرم وزن دارد و اتصال آن به مادربرد به وسیله رابط SATA 3.0 صورت می گیرد. این محصول حداکثر سرعت خیره نماینده 6 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد که این موضوع کارایی کلی این هارد را افزایش می دهد. سایز دیسک مغناطیسی داخلی این هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال 3.5 اینچ است و با حداکثر سرعت 7200 دور در دقیقه دور بر دقیقه به انجام وظیفه می پردازد.

به سبب بهره گیری از این سرعت بسیار بالا، این محصول در حین فعالیت گرمای زیادی فراوری خواهد نمود. توان مصرفی این هارد اینترنال 2 ترابایتی در حالت عملکرد 9.5 وات است که این اندازه در حالت Idle، به 8.1 وات می رسد. این محصول از فناوری های ردیابی پایدار (Stabletrac) و NoTouch Ramp Load Technology پشتیبانی می نماید. هارد WD2003FZEX از سری مشکی، بعلاوه پشتیبانی از تکنولوژی ضد لرزش و ضد شوک VCT را نیز به همراه دارد و از حافظه کش دینامیک 64 مگابایتی جهت افزایش سرعت، کارایی و پردازش سریع اطلاعات بهره می برد. با وسترن دیجیتال نسل مشکی می توانید روی 160 مگابایت بر ثانیه سرعت انتقال و 8.5 میلی ثانیه سرعت دسترسی حساب باز کنید.

هارد دیسک اینترنال توشیبا مدل s300 surveillance ظرفیت 2 ترابایت

هارد دیسک اینترنال توشیبا مدل s300 surveillance، یک محصول بسیار باکیفیت و پرسرعت است که حدود 300 گرم وزن دارد و سایز دیسک مغناطیسی داخلی آن 3.5 اینچ است. این هارد اینترنال 2 ترابایتی به صورت کاملاً اختصاصی برای برخورداری از سرعت، ظرفیت و حفظ طولانی مدت محتویات طراحی و توسعه پیدا نموده و به عنوان محصولی قابل اطمینان برای سیستم های نظارتی و استفاده 24 ساعته در شبانه روز مورد استفاده قرار می گیرد. در این هارد 128 مگابایت حافظه کش برای ذخیره سازی در نظر گرفته شده تا احتمال از بین رفتن اطلاعات هنگام ذخیره شدن به صفر برسد.

بعلاوه بهینه سازی تخصیص سیکل های خوانش و نوشت اطلاعات به وسیله فناوری Dynamic Cache کمپانی توشیبا و الگوریتم های تخصصی مدیریت حافظه به انجام می رسد. اتصال این هارد اینترنال به مادربرد به وسیله رابط SATA 3.0 صورت می گیرد و حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در آن ها، 6 گیگابیت بر ثانیه مگابایت بر ثانیه است. این هارد دیسک توشیبا توانایی لازم برای پشتیبانی از تعداد 32 دوربین با وضوح تصویر بالا را دارد و با حداکثر سرعت 5400 دور در دقیقه به انجام وظیفه می پردازد. این محصول بعلاوه از فناوری ضبط مغناطیسی عمودی (PMR) و قابلیت NCQ نیز پشتیبانی می نماید.

هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل WD20EURX ظرفیت 2 ترابایت

اگر برای سیستم خانگی و اداری خود در پی خرید یک هارد اینترنال باکیفیت 2 ترابایتی هستید، هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل WD20EURX گزینه بسیار خوبی برای شماست. این محصول جزو سری سبز هاردهای وسترن دیجیتال است و حدود 600 گرم وزن دارد. اتصال این هارد اینترنال به مادربرد به وسیله رابط SATA 3.0 صورت می گیرد و حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در آن ها، 6 گیگابیت بر ثانیه است. وسترن دیجیتال برای این هارد دیسک خود از حافظه کش 64 مگابایتی استفاده نموده و سایز دیسک مغناطیسی داخلی آن نیز 3.5 اینچ است.

حداکثر سرعت گردش این محصول نیز در سری، 5400 دور بر دقیقه است که صدای بلندی فراوری نمی نماید. این محصول از فناوری Intelliseek برای ارائه تعادل میان عملکرد و قدرت بهره می برد و مجهز به تکنولوژی Cool & Quiet به جهت خنک کردن و کم کردن صدای هارد دیسک نیز است. بعلاوه تکنولوژی IntelliPower این محصول با تنظیم سرعت چرخش به کاهش توان مصرفی و افزایش کارآیی هارد یاری شایانی می نماید. در نهایت باید به تکنولوژی Advanced Format این هارد اینترنال 2 ترابایتی اشاره کنیم که ظرفیت ذخیره سازی هارد را افزایش می دهد. توان مصرفی این هارد دیسک در حالت عملکرد 2.5 وات است که این اندازه در حالت Idle، به 2.3 وات می رسد.

هارد دیسک اینترنال توشیبا مدل A200 7200RPM SATA 64MB CACHE BULK

هارد دیسک اینترنال مدل CACHE BULK، یک محصول کارآمد و باکیفیت از برند توشیبا است که حدود 680 گرم وزن دارد و از دو رابط SATA 3.0 و SATA برای اتصال به مادربرد بهره می برد. حداکثر سرعت گردش این هارد اینترنال 2 ترابایتی، 7200 دور در دقیقه است و توانایی ذخیره حجم زیادی از اطلاعات را نیز دارد. هارد دیسک اینترنال مدل CACHE BULK در فرم فاکتور 3.5 اینچی ساخته شده است و برای نصب، به چنین فضایی احتیاج دارد. این هارد اینترنال دو اتصال اصلی دارد که شامل اتصال داده و اتصال برق می شود.

درگاه داده درایو را قادر می سازد تا با مادربرد ارتباط برقرار کند و درگاه برق نیز برای تأمین انرژی به منبع اصلی برق کامپیوتر اتصال می یابد. این محصول حداکثر سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد که این موضوع موجب افزایش کارایی این هارد دیسک می شود. توان مصرفی این هارد 6.40 وات است و از 64 مگابایت حافظه کش نیز بهره می برد.

هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل WD20EFAX ظرفیت 2 ترابایت

هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل WD20EFAX که جزو سری قرمز این شرکت محسوب می شود، برای استفاده در ذخیره سازهای تحت شبکه یا همان NASها و به منظور ذخیره کردن اطلاعات در شبکه های خانگی و یا اداری کوچک و یا برای ذخیره اطلاعات حساس و به کارگیری درایو برای پیکربندی RAID بهینه سازی شده است. این هارد اینترنال 2 ترابایتی حدود 450 گرم وزن دارد و اتصال آن به مادربرد به وسیله رابط SATA 3.0 صورت می گیرد. این محصول حداکثر سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد و طوری طراحی شده که بتوان به صورت 24 ساعته طی 7 روز هفته از آن بهره برد. سایز دیسک مغناطیسی داخلی این هارد 3.5 اینچ است حافظه کش 64 مگابایت داده ها را با سرعت مناسبی منتقل می نماید.

این محصول با حداکثر سرعت 5400 دور بر دقیقه به انجام وظیفه می پردازد و صدای آزاردهنده ای در حین فعالیت برای کاربران ایجاد نمی نماید. در این هارد دیسک از فناوری IntelliPower برای کاهش توان مصرفی و افزایش کارآیی و پایداری هارد استفاده شده است. بعلاوه این محصول از تکنولوژی NASware برای سازگاری هرچه بیشتر با ذخیره سازهای تحت شبکه به منظور استفاده در شبکه های کوچک اداری و خانگی و مقاوم بودن در برابر لرزش و تکان های مکرر نیز پشتیبانی می نماید.

سخن پایانی

هارد دیسک به عنوان یکی از اصلی ترین قطعات موجود در سیستم های کامپیوتری و نظارتی - امنیتی است که وظیفه مهمی را انجام می دهد؛ بنابراین خرید یک هارد باکیفیت و مرغوب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مقاله 7 هارد اینترنال 2 ترابایتی باکیفیت و پرفروش فروشگاه آنلاین وبلاگ روشینا را به شما معرفی کردیم و به توضیح قابلیت های هر کدام نیز پرداختیم تا خیلی ساده و راحت، محصول مد نظر خود را در این فهرست پیدا کنید.

شما تجربه استفاده از کدام محصول معرفی شده را دارید؟ به نظر شما کدام یک از این هاردهای اینترنال موجود در فهرست ارزش خرید بالاتری دارند؟ لطفاً نظرات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران وبلاگ روشینا به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 هارد اینترنال 2 ترابایتی برتر بازار؛ نگهداری ایمن از داده های شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 هارد اینترنال 2 ترابایتی برتر بازار؛ نگهداری ایمن از داده های شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید