ادبیات

اگر موفقیت هایتان را شانسی می دانید بخوانید ، اینیشتن و تام هنکس به این سندروم مبتلا هستند ، با این نشانه ها کلاهبردار و فریبکار نیستید!

بعضی افراد با وجود کسب موفقیت های فراوان، اما خود را دست کم می گیرند تا جایی که فکر می نمایند تمام این موفقیت ها را شانسی به دست آورده اند و براساس توانایی هایشان نبوده است. این افراد در علم روانشناسی دچار سندروم ایمپاستر هستند.

7 اردیبهشت 1402

موزه جلال و سیمین

خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد زوج نویسنده و مترجم ادبیات معاصر ایران از آن دست خانه هایی است که بند بند خشت آن بوی عشق می دهد.

22 اسفند 1401

تفال به حافظ امروز یکشنبه 29 آبان ماه 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

29 آبان 1401

سرور پاک نشان گوینده پیشکسوت رادیو درگذشت

سرور پاکنشان، گوینده پیشکسوت رادیو صبح امروز -26 خرداد ماه- بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

28 تیر 1401

بزرگداشت حکیم نظامی بخشی از هویت فرهنگی ما را بیان می کند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در لرستان، پیش از ظهر امروز (23 بهمن) ستاد بزرگداشت برنامه های فرهنگی- هنری حکیم نظامی گنجوی در لرستان در محل سالن اجتماعات شهید حیدریان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تشکیل جلسه داد.

9 خرداد 1401

آثار احسان افشاری را در مادام بخوانید

مجموعه شعر مادام اثر احسان افشاری در انتشارات نگاه منتشر شد.

20 اردیبهشت 1401

این لذیذ بار کردنی

همه چیز درباره یک غذای ایرانی که در هر جای ایران طعم خود را داردبسم الله ،شروع خوردن بود.جوان ترها که یادشان نیست.آن موقع خوردن آبگوشت برای خودش آدابی داشت.سنگک تازه که در کاسه مسی خرد میشد با تکه ای نان،دیزی داغ را می گرفتند و روی کاسه کج و قاشق را...

7 مهر 1400

با جستجوی ساده عبارت جدول تناوبی در گوگل از این به بعد می توانید به جدول تناوبی عناصر ساخته شده از طریق گوگل دسترسی داشته باشید

جدول تناوبی عنصرهای شیمیایی یا جدول مَندَلیُف، نمایش جدولی عنصرهای شیمیایی بر پایهٔ عدد اتمی، آرایش الکترونی و ویژگی های شیمیایی آن ها است.

27 مرداد 1400

بیت الحکمه؛ جایی برای نشر ریاضیات مدرن

بیت الحکمه، کتابخانه عظیم بغداد، خیالی به نظر می رسد: هیچ ردپایی از این کتابخانه باستانی که در قرن هفتم هجری تخریب شده وجود ندارد. به همین دلیل نمی توانیم با اطمینان مکان دقیق آن را بدانیم یا اینکه چه شکلی بوده است.

19 تیر 1400

55 تک بیتی مولانا در خصوص عرفان، عشق، جدایی، خدا و نفس

جلال الدین محمد بلخی که به مولانا، مولوی و رومی معروف است، از مشهورترین شاعران ایرانی است که در دوران خودش به نام های دیگری مانند خداوندگار نیز معروف بوده است. وی آثار ارزنده ای تالیف نموده است که پرطرفدارترین آن، مجموعه مثنوی معنوی است. بعضی شعرهای...

22 اردیبهشت 1400

معرفی 30 فیلم کمدی پربیننده

معرفی 30 فیلم کمدی از بهترین فیلم های کمدی پربیننده برای دوست داران هفت گنج، امیدواریم از دیدن این فیلم ها لذت ببرید.

6 فروردین 1400

راه هایی برای سیاست داشتن؛ چگونه فردی با سیاست باشیم؟

سیاست داشتن گاهی اوقات اینطور تلقی می گردد که نظراتتان را ابراز نکنید به شکلی که دیگران را خوشنود نگه دارید. اما سیاست داشتن لزوماً به این معنا نیست که حرف هایتان را بر زبان نیاورید. سیاست داشتن یعنی اینکه قبل از حرف زدن یا انجام دادن کاری، موقعیت را...

6 مرداد 1399

تجدید چاپ عناوین جدید پازل شعر امروز، استقبال از اشعار سعید میرزایی

به گزارش خبرنگاران، مدتی است که کتاب های سری سوم پازل شعر امروز که توسط انتشارات نیماژ به چاپ می رسد، بعد از سری های اول و دوم، به بازار نشر آمده اند و برخی از عناوین سری سوم تجدید چاپ هم شده اند. در این میان تعدادی از آثار محمدسعید میرزایی مورد استقبال...

27 خرداد 1399

خبرنگاران مراقب باشید دیسانیا سراغتان نیاید

رشت - خبرنگاران- پژوهشگر ، مشاور و مددکار اجتماعی گیلان نسبت به ابتلای افراد به نوعی از افسردگی موسوم به دیسانیا در روزهای خود قرنطینگی هشدار داد.

19 اردیبهشت 1399

آریایی گرامی! چه خبر از خلیج فارس؟

بسیاری از کاربران نیز هنگام برگزاری این کنسرت با اشاره به رفتار متناقض هنرمندانی همچون شادمهر عقیلی، از تناقض شعرهای خوانده شده توسط او با عملکرد دولت سعودی در حمله به مردم یمن نوشتند.

8 اردیبهشت 1399

مایکل کانلی بار دیگر پرفروش شد

فهرست هفتگی رمان های پرفروش نشریه نیویورک تایمز درحالی منتشر شده که رمان جدید مایکل کانلی، نویسنده پرفروش آثار جنایی در صندلی اول به چشم می خورد.

1 دی 1398

دیدار وزیر خارجه تاجیکستان و سفیر کویت در دوشنبه

وزیر امور خارجه تاجیکستان و سفیر کویت در آستانه برگزاری روزهای فرهنگی کویت در دوشنبه با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

7 آذر 1398

انتها فیلم سرکوب یک هایکوی ژاپنی است؟

دوربین در این فیلم خودش کاراکتر است. دوربین خود پرویز است و نقش کاراکتر پدر را بازی می نماید و اکت های پدر را نشان می دهد، از این جهت حرکت های آرام دارد.

12 شهریور 1398

چند دهه انتظار تا مرمت و احیا

پریسا امیرقاسم خانی:طبق آمار حدود 10 هزار اثر تاریخی در شهر تهران وجود دارد که بسیاری از این آثار به صورت ناشناخته باقی مانده اند و فقط حدود 350 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.

31 مرداد 1398

معروف ترین کتابخانه های دنیا برای علاقه مندان به مطالعه

کتابخانه ها یکی از با ارزش ترین گنجینه های بشر هستند و تاثیر شگفت انگیزی بر تاریخ و زندگی ما گذاشته اند. برای علاقه مندان به مطالعه، کتاب خواندن حتی در گوشه دنج اتاقشان هم بسیار لذت بخش است اما سازه های باشکوهی که به کتابخانه اختصاص داده شده اند همراه...

20 مرداد 1398
تعداد: (21)