با جستجوی ساده عبارت جدول تناوبی در گوگل از این به بعد می توانید به جدول تناوبی عناصر ساخته شده از طریق گوگل دسترسی داشته باشید

به گزارش وبلاگ روشینا، جدول تناوبی عنصرهای شیمیایی یا جدول مَندَلیُف، نمایش جدولی عنصرهای شیمیایی بر پایهٔ عدد اتمی، آرایش الکترونی و ویژگی های شیمیایی آن ها است.

با جستجوی ساده عبارت جدول تناوبی در گوگل از این به بعد می توانید به جدول تناوبی عناصر ساخته شده از طریق گوگل دسترسی داشته باشید

برخی از ما در دوران تحصیل، از شیمی خوشمان نمی آمد، اما شیمی رشته تحصیلی یا علاقه جانبی برخی دیگر شد. در هر صورت برخی اوقات برای کنجکاوی، چک کردن چیزی یا پاسخ دادن به سوالی، نیاز پیدا می کنیم، نگاهی به جدول تناوبی بیندازیم.

درست به همین علت است که گوگل یک جدول تناوبی دقیق و تعاملی درست کرده است. شما می توانید این جدول تناوبی را در اینجا ببینید.

البته اگر در گوگل عبارت جدول تناوبی به فارسی یا periodic table را به انگلیسی جستجو کنید در کادر سمت راست، این کادر را خواهید دید که با کلیک روی اکسپلور می توانید مستقیم به صفحه جدول تناوبی گوگل بروید.

در اینجا وقتی روی عنصری کلیک کنید، می توانید مدل سه بعدی هر عنصر را ببینید و هم اطلاعات مختصر و گاه مفرحی در مورد آن را بخوانید، مثلا اینکه از تالیوم برای قتل در یکی از رمان های آگاتا کریستی استفاده شده بود!

اطلاعات جانبی دیگر مانند نام مکتشف، سال کشف، نقطه ذوب و جوش و چگالی هم در مورد هر عنصر مشخص هستند.

منبع: یک پزشک

به "با جستجوی ساده عبارت جدول تناوبی در گوگل از این به بعد می توانید به جدول تناوبی عناصر ساخته شده از طریق گوگل دسترسی داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جستجوی ساده عبارت جدول تناوبی در گوگل از این به بعد می توانید به جدول تناوبی عناصر ساخته شده از طریق گوگل دسترسی داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید