5 نکته درباره سفید کردن دندان ها

به گزارش وبلاگ روشینا، 1) موادسفیدکننده دندان عمدتا دو نوع هستند. یک نوع که در مطب و به وسیله دندانپزشک باید استفاده گردد و نوع دیگر که در منزل قابل استفاده است. تفاوت عمده این دو نوع در این است که دسته اول قوی تر است و مدت زمان کمتری باید روی دندان بماند. اما از لحاظ کارآیی این دو نوع تفاوت چندانی باهم ندارند. انواع مختلف تغییر رنگ ها از

5 نکته درباره سفید کردن دندان ها

5 نکته درباره سفید کردن دندان ها

نویسنده:دکتر محمدرضا خامی/ متخصص سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی

1) موادسفیدکننده دندان عمدتا دو نوع هستند. یک نوع که در مطب و به وسیله دندانپزشک باید استفاده گردد و نوع دیگر که در منزل قابل استفاده است. تفاوت عمده این دو نوع در این است که دسته اول قوی تر است و مدت زمان کمتری باید روی دندان بماند. اما از لحاظ کارآیی این دو نوع تفاوت چندانی باهم ندارند. انواع مختلف تغییر رنگ ها از جمله تغییر رنگ بر اثر ضربه به دندان ها، تیره شدن دندان ها بر اثر افزایش سن و تیره شدن دندان بر اثر درمان ریشه به این درمان جواب می دهند.

2) برآورد شده است که اندازه برداشت این مواد از ساختمان دندان حدودا معادل میزانی است که با مصرف نوشابه برداشت می گردد. در ضمن این برداشت، برگشت پذیر است. البته در طی دوره درمان ممکن است دندان ها حساس شوند که این مساله طبیعی است و می توان با استفاده از خمیردندان ضدحساسیت آن را رفع کرد.

3) در این مورد اثرات تنفسی این مواد سفیدکننده، بحث های زیادی شده است اما در مجموع، خطر آن اثبات نشده است. در برخی از کشورها میزان استفاده مجاز برای این موارد معین شده است. گاهی ممکن است در مطب انواع مختلف نور به این مواد درهنگام کاربرد تابانده گردد که اگر این نور از انواع لیزر یا ماورای بنفش باشد، بهتر است برای حفاظت چشم ها از عینک مخصوص استفاده کرد.

4) اندازه سفیدشدن دندان ها با این مواد از ابتدا معین نیست و به خیلی از مسایل، از جمله ماهیت تغییر رنگ بستگی دارد. به طور کلی نباید انتظار نتیجه صددرصد داشت. بعلاوه سفیدشدن دایمی نیست و ممکن است دندان مجددا رنگ بگیرد.

5) مدت زمانی که دندان سفید باقی می ماند بستگی به رعایت بهداشت به وسیله فرد دارد. با مسواک زدن مرتب و استفاده کمتر از غذاها و نوشیدنی های رنگ زا مثل قهوه و چای، دندان دیرتر رنگ می گیرد.

منبع: www.salamat.com

منبع: راسخون

به "5 نکته درباره سفید کردن دندان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته درباره سفید کردن دندان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید