کاهش 12 درجه ای دما در البرز جنوبی، شرق و مرکز کشور

به گزارش وبلاگ روشینا، خبرگزاری خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش 6 تا 12 درجه ای دما در شرق و مرکز کشور و استان های جنوبی رشته کوه البرز از جمله قزوین، البرز، تهران و سمنان اطلاع داد.

کاهش 12 درجه ای دما در البرز جنوبی، شرق و مرکز کشور

به گزارش خبرگزاری وبلاگ روشینا از وزارت راه و شهرسازی، خانم کبری رفیعی بعلاوه گفت: احتمال افت فشار گاز، افزایش مصرف انرژی، خسارت به محصولات کشاورزی و صدمه به ماشین آلات و ادوات کشاورزی وجود دارد.

وی اضافه نمود: سامانه بارشی امروز موجب ادامه بارش ها به شکل باران و برف در استان های ساحلی خزر، کرمان، سمنان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، نیمه جنوبی یزد و اصفهان خواهد شد.

رفیعی گفت: امروز در هرمزگان و بوشهر نیز شاهد بارش های پراکنده و رعد و برق تحت تاثیر این سامانه هستیم.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، فردا (پنجشنبه) هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، شرق بوشهر و ارتفاعات کرمان نیز بارندگی و وزش باد خواهند داشت.

وی اضافه نمود: احتمال جاری شدن روان آب، آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها و احتمال کولاک در جاده های کوهستانی همراه با کاهش دید به ویژه در گذرگاه های کوهستانی و احتمال تاخیر در پرواز ها وجود دارد.

رفیعی ادامه داد: از امروز تا پنجشنبه در شمال شرق، شرق و مرکز کشور و استان های جنوبی البرز بارش ها تشدید است.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، امروز شاهد کاهش هفت تا 14 درجه ای دما در شمال شرق کشور هستیم که موجب بارش برف در خراسان جنوبی می گردد.

وی اضافه نمود: روز های پنج شنبه و آدینه در شهر های صنعتی و پرجمعیت با افزایش اندازه غلظت آلاینده های جوی روبرو خواهیم شد.

رفیعی گفت: تهران امروز بارش پراکنده باران را خواهد داشت و حداقل دما در تهران 2 درجه است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، زنجان و اردبیل و ارومیه سردترین مراکز استان ها در روز جاری هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "کاهش 12 درجه ای دما در البرز جنوبی، شرق و مرکز کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 12 درجه ای دما در البرز جنوبی، شرق و مرکز کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید