طرز تهیه تارت توت فرنگی بدون فر به روش یخچالی

به گزارش وبلاگ روشینا، یکی از خوشمزه ترین انواع تارت میوه ای تارت توت فرنگی است. شیرینی تارت توت فرنگی که یک دسر اصالتا فرانسوی است را هم می توانید با خمیر پاستری درست کنید که در این صورت به فر برای پخت آن احتیاج دارید و هم با پایه یا کراست بیسکویت که در این صورت به فر احتیاج ندارید. در این مقاله از در روش طرز تهیه دسر تارت توت فرنگی یا تارتلت توت فرنگی بدون فر به روش یخچالی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه تارت توت فرنگی بدون فر به روش یخچالی

مواد لازم برای تهیه تارت توت فرنگی بدون فر (برای 2 نفر)

مواد اولیهاندازه مورد احتیاج
بیسکویت (پتی بور یا ساقه طلایی)1 بسته
کره150 گرم
توت فرنگی تازه200 گرم
شکر200 گرم
آبلیمو1 قاشق غذاخوری
خامه ساده صبحانه200 میلی لیتر

زمان لازم برای آماده سازی مواد تارت: 15 دقیقه

زمان لازم برای استراحت کراست (پایه) تارت: 30 دقیقه

زمان لازم برای پخت مایه تارت توت فرنگی: 10 تا 15 دقیقه

زمان لازم برای استراحت تارت توت فرنگی: 2 تا 3 ساعت

مقدار کالری در هر 100 گرم تارت توت فرنگی: حدود 206 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه تارت توت فرنگی بدون فر به روش یخچالی

مرحله اول: بیسکوییت ها را آماده کنید

برای درست کردن تارت یا تارتلت توت فرنگی ابتدا بیسکوییت ها را در یک کاسه بزرگ بریزید و با گوشتکوب خرد کنید تا پودر شوند. اگر میکسر دارید بیسکویت را با میکسر پودر کنید.

برای خرید بیسکوییت می توانید به صورت و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله دوم: کره را به بیسکویت اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه تارت توت فرنگی با بیسکویت باید کره را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد و کاملا نرم گردد. در صورت تمایل، می توانید کره را به روی بخار کتری یا سماور ذوب کنید. سپس، کره ذوب شده را به بیسکوییتهای پودر شده اضافه کنید و با یاری قاشق هم بزنید تا همه ذرات بیسکویت به کره آغشته شوند.

برای خرید کره می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله سوم: خمیر بیسکویتی را در قالب قرار دهید

ذرات بیسکویت آغشته به کره را به صورت یک لایه نازک در کف قالب تارت قرار دهید و با یاری قاشق پهن و فشرده کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که یک لایه منسجم ایجاد گردد.

مرحله چهارم: خمیر یا کراست تارت را استراحت دهید

در این بخش از طرز تهیه تارت توت فرنگی بدون فر باید قالب حاوی خمیر بیسکویتی را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک گردد و خودش را بگیرد. در این فاصله، می توانید توت فرنگی ها را آماده کنید.

مرحله پنجم: توت فرنگی ها را آماده کنید

حالا وقت آن است که توت فرنگی ها را چندین بار در آب خنک غوطه ور کنید و به خوبی بشویید. سپس، با یاری چاقو کلاهک شان را جدا نموده و اغلب آن ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید. پیشنهاد می کنیم چند عدد توت فرنگی را برای تزیین تارت کنار بگذارید. شما را بلد هستید؟

مرحله ششم: مایه تارت توت فرنگی را آماده کنید

توت فرنگی های خرد شده را با شکر و آبلیمو ترکیب نموده و برای مدت 10 تا 15 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا ذرات شکر کاملا حل گردد و مخلوط تان قوام یابد. سپس، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید این ترکیب کاملا خنک گردد. در نهایت، وقتی از دما افتاد خامه را به آن اضافه کنید و با یاری قاشق همه مواد را هم بزنید تا تقریبا یک پارچه شوند.

برای خرید شکر، آبلیمو و خامه می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله هفتم: خمیر تارت را پر کنید

امیدواریم تا این جا مراحل طرز تهیه تارت توت فرنگی بدون فر را بدون مشکل دنبال نموده باشید. در این مرحله، باید خمیر تارت خنک و منسجم شده را از یخچال خارج نموده و با مایه تارت پر کنید. سپس، روی آن را به سلیقه خود با قطعات توت فرنگی تزیین کنید.

مرحله هشتم: تارت توفت فرنگی را استراحت دهید

حالا تارت توت فرنگی تزیین شده را دوباره داخل یخچال قرار دهید و حدود 2 تا 3 ساعت صبر کنید تا کاملا خنک گردد. در نهایت، آن را از یخچال خارج نموده و با یاری یک ابزار تیز و نازک از قالب جدا کنید.

مرحله نهم: تارت توت فرنگی را سرو کنید

در این مرحله باید تارت توت فرنگی را سرو کنید. بسته به ابعاد قالب تارت، می توانید تارت توت فرنگی را به قطعات کوچک تر تقسیم بندی نموده یا به صورت کامل داخل ظرف مناسبی قرار دهید. پیشنهاد می کنیم اطراف آن را با یکی دو برگ نعنای تازه، چند برش توت فرنگی و اندازه کمی پرک بادام تزیین نموده و سپس، نوش جان کنید.

روش تهیه تارت توت فرنگی بدون قالب

روش درست کردن تارت توت فرنگی بدون قالب هم درست مانند طرز تهیه تارت توت فرنگی فرانسوی با قالب است. با این تفاوت که باید ترکیب پودر بیسکوییت و کره را با یاری وردنه روی سطح آردپاشی شده پهن کنید. توجه داشته باشید، این ترکیب از انسجام کافی برخوردار نیست و کار پهن کردن آن باید با دقت و آرامش زیادی انجام گردد.

سپس، با استفاده از کاردک یا با یاری قالب های مخصوص آن را به دلخواه برش بزنید. در نهایت، خمیر برش خورده را داخل ظرف مناسبی بچینید که با کاغذ روغنی پوشیده شده است. درست مانند دستور بالا، این ظرف را داخل یخچال قرار دهید و پس از مدتی با مایه تارت پر و تزیین کنید. بقیه مراحل را مثل روش بالا انجام دهید.

روش تهیه تارت توت فرنگی با ژله

برای تهیه تارت توت فرنگی با ژله عینا مانند مراحل بالا عمل کنید. با این تفاوت که به جای خامه، یک بسته پودر ژله توت فرنگی را مطابق دستور پشت جعبه آماده کنید و مدتی در یخچال قرار دهید تا نیم بند گردد. مراقب باشید ژله کاملا سفت و غلیظ نگردد. سپس به جای خامه، آن را با قطعات توت فرنگی پخته شده با شکر ترکیب کنید و داخل خمیر تارت بریزید و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ژله کاملا سفت گردد.

برای خرید می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

روش تهیه تارت توت فرنگی با کرم کاستارد

برای تهیه تارت توت فرنگی با کرم کاستارد به دو روش می توانید اقدام کنید. روش اول، این است که کرم کاستارد خانگی درست کنید. روش دوم هم این است که پودر کاستارد آماده را خریداری نموده و آن را مطابق دستور پشت جعبه آماده کنید. سپس، تارت توت فرنگی را درست مانند دستور بالا تهیه کنید. با این تفاوت که به جای خامه باید داخل آن را با مخلوط کرم کاستارد و توت فرنگی پر کنید.

برای خرید می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

نکات مهم در طرز تهیه تارت توت فرنگی بدون فر

  • در صورت تمایل، به جای شکر می توانید از پودر قند بهره ببرید. برای مطالعه طرز تهیه پودر قند روی لینک مطلب آن کلیک کنید.
  • بسته به ذائقه، می توانید اندازهی زست لیمو یا پرتقال (پوست سبز لیمو یا پوست پرتقال رنده شده بدون قسمت سفید آن) هم داخل مایه تارت بریزید و اجازه دهید توت فرنگی های پخته شده با شکر و زست مرکبات طعم بگیرند.

فوت و فن خوشمزه شدن تارت توت فرنگی

آیا خمیر تارت توت فرنگی بدون فر را حتما باید با بیسکویت درست کنیم؟

خیر. شما می توانید طرز تهیه تارت در قابلمه را هم امتحان کنید و خمیر تارت به روش سنتی را هم بدون فر بپزید. برای این منظور، ابتدا باید طبق دستور پخت خمیر تارت را آماده کنید. در روش تهیه خمیر تارت را گفته ایم. سپس، داخل یک قابلمه با ابعاد مناسب اندازه کمی آب بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید. حالا، ظرف کوچک تری را انتخاب کنید و برعکس داخل قابلمه بگذارید تا یک پایه ایجاد گردد.

در نهایت، قالب تارت را روی پایه بگذارید و پس از قرار دادن دمکنی، درب قابلمه را ببندید. حدود نیم ساعت صبر کنید تا خمیر تارت در قابلمه بپزد و آماده گردد. باقی مراحل را مطابق دستور بالا ادامه دهید. مراقب باشید آب قابلمه زیاد نباشد؛ وگرنه در هنگام جوشیدن ممکن است بخشی از آن وارد قالب گردد و روی خمیر بریزد.

به جای خامه در مایه تارت توت فرنگی چی بریزم؟

ژله و کرم کاستارد جایگزین های خوبی برای خامه در طرز تهیه تارت توت فرنگی فرانسوی هستند.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه تارت توت فرنگی بدون فر به روش یخچالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه تارت توت فرنگی بدون فر به روش یخچالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید