تکلیف اپراتورها برای مقابله با اختلالات ارتباطی هنگام قطعی برق

به گزارش وبلاگ روشینا، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری بیان کرد: در پی قطعی های برق در سراسر کشور و اختلال در شبکه ارتباطی، اپراتورهای سیار ملزم شده اند امکانات دیزل ژنراتور و باتری های پشتیبان برای تامین برق هاب سایت ها و سایت های BTS را تقویت نموده و در صورت احتیاج، کمبود یا اختلال در باتری ها را برطرف نمایند.

تکلیف اپراتورها برای مقابله با اختلالات ارتباطی هنگام قطعی برق

افزایش مصرف برق در این روزهای گرما، منجر به قطعی های مکرر در شهرهای مختلف کشور شده و این موضوع، قطعی آنتن های موبایل و اینترنت را هم در پی داشته است. در شرایطی که به دلیل ادامه فرآیند دورکاری در برخی ادارات و برگزاری آزمون های آنلاین سرانجام ترم دانش آموزان و دانشجویان، استفاده از اینترنت ضرورت دارد، قطعی اینترنت هم دردسرساز شده است.

با افزایش مصرف برق و بروز قطعی، باتری سایت های BTS برق لازم را برای آنتن اپراتورها تامین می نماید و بیشتر سایت ها هم می توانند در بازه چند ساعته قطعی برق، جوابگو باشند، اما شارژ باتری برخی از سایت ها ممکن است زودتر از وصل شدن برق تمام گردد که قطعی آنتن و اینترنت موبایل را هم در پی خواهد داشت.

جمال هادیان -مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- گفته بود: قطعی برق باعث خاموشی بیش از 2000 دکل مخابراتی اپراتورها در سراسر کشور شده است. هر دکل فقط تا دو ساعت توان تأمین برق را دارد؛ وقتی خاموشی سه ساعته شد، خاموشی تجهیزات اجتناب ناپذیر است. ضمن تعامل با وزارت نیرو و با همکاری اپراتورها، مشکل به زودی حل خواهد شد.

در این راستا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی اعلام نمود: در پی قطعی های برق در سراسر کشور و اختلال در شبکه ارتباطی، اپراتورهای سیار ملزم شده اند امکانات دیزل ژنراتور و باتری های پشتیبان برای تامین برق هاب سایت ها و سایت های BTS را تقویت نموده و در صورت احتیاج، کمبود یا اختلال در باتری ها را برطرف نمایند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری گفت: با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادارات کل ICT در استان ها هم باید با بازدید و آنالیز میدانی سایت ها، در صورت وجود مشکل در تجهیزات پشتیبانی برق، هماهنگی لازم را برای برطرف آن انجام دهند.

برنامه زمان بندی قطعی برق به طور شفاف اعلام گردد

وی درباره تعامل با وزارت نیرو برای برطرف مسائل ناشی از قطعی برق گفت: از وزارت نیرو و شرکت توانیر درخواست کردیم در صورت امکان، قطعی برق به حداقل رسیده و در طول یک روز چند بار تکرار نگردد. بعلاوه برنامه زمانبندی قطعی برق بطور شفاف اعلام گردد تا اپراتورها متناسب با آن برنامه ریزی های لازم را برای مدیریت و تامین برق سایت ها و پایداری ارتباطات انجام دهند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با بیان اینکه زمان شارژ مجدد باتری های پشتیبان برق پس از تخلیه شارژ، نسبتا طولانی (حدود 10 تا 15 ساعت) است، تاکید نمود: با توجه به اینکه تجهیزات یکسونماینده های اپراتورها هم برق سایت ها را تامین می نماید و هم شارژینگ باتری را انجام می دهد، به همین خاطر اگر قطعی های برق به تناوب و در بازه های زمانی کوتاه اتفاق بیفتد، تجهیزات پشتیبان برق سایت ها هم برای برطرف مشکل کافی نیستند، به همین خاطر ضروری است شرکت توانیر در تصمیم گیری برنامه زمانبندی قطعی برق، محدودیت های تکنولوژی تجهیزات را در نظر بگیرند.

حقی توضیح داد: ضرورت استفاده از خنک نماینده ها به ویژه در منطقه ها گرمسیر به دلیل بالا بودن دمای هوا احتیاج دیگر اپراتورهاست که مستقیما به وسیله شبکه اصلی برق تامین می گردد و به وسیله باتری ها هم قابل جبران نیست.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تکلیف اپراتورها برای مقابله با اختلالات ارتباطی هنگام قطعی برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف اپراتورها برای مقابله با اختلالات ارتباطی هنگام قطعی برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید