آمریکایی ترین شاسی بلند ژاپن وارد میدان شد ، زنگ خطر برای کادیلاک به صدا عایدی ، عکس

به گزارش وبلاگ روشینا، اینفینیتی QX80 را می توان آمریکایی ترین شاسی بلند ژاپنی نامید با طراحی و امکاناتی که فقط در خودروهای لوکس این کلاس چون کادیلاک می توان پیدا کرد.

آمریکایی ترین شاسی بلند ژاپن وارد میدان شد ، زنگ خطر برای کادیلاک به صدا عایدی ، عکس

امیرمسعود عابدین: اینفینیتی QX80 بالاخره پس از سال ها، تغییرات بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. پس از معرفی کانسپت QX مونوگراف در سال 2023 که پیش نمایشی از نسخه تولیدی این SUV بود، انتظار تغییرات بسیاری را برای این خودرو داشتیم. حالا با معرفی نسخه تولیدی با نام QX80، اینفینیتی به خوبی این انتظار را برآورده نموده است. شباهت بسیار زیاد مدل کانسپت و مدل تولیدی از ویژگی های مهم این خودرو محسوب می گردد.

شروع کار با تریم پایه QX80 به نام Pure است که قیمتی 82450 دلاری (معادل 4 میلیارد و 950 میلیون تومان) دارد. اینفینیتی QX80 دارای نمای بیرونی شیک با چراغ های LED، لوگوی نورانی اینفینیتی و رینگ های آلیاژی 20 اینچی است. خریداران این نسخه بعلاوه دستگیره های مخفی درب ها و مونروف پانوراما را خواهند داشت.

بعضی از بزرگترین تغییرات در داخل خودرو رخ می دهد، جایی که این خودرو دارای یک نمایشگر 14.3 اینچی کیلومترشمار و یک سیستم اطلاعات-سرگرمی 14.3 اینچی است. این نمایشگرها به یک صفحه نمایش 9 اینچی در پایین متصل می شوند که دسترسی به تنظیمات کنترل آب و هوا و حالت های رانندگی را فراهم می نماید.

با کنار گذاشتن صفحه نمایش ها، QX80 Pure دارای صندلی های جلوی برقی با تنظیم 10 جهته همراه با گرمکن و روکش TailorFit است. صندلی های کاپیتانی ردیف دوم نیز دارای گرمکن هستند. صندلی های ردیف سوم به صورت برقی تنظیم می شوند.

خریداران این نسخه بعلاوه تزئینات آلومینیومی، شارژر بی سیم و گرمکن فرمان چرمی را نیز دریافت می نمایند. از دیگر ویژگی های آن می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه منطقه ای و سیستم صوتی Klipsch با 14 بلندگو اشاره نمود.

با توجه به شرایط پرچمدار QX80، تعجب آور نیست که بدانید این مدل دارای فهرست گسترده ای از سیستم های یاری راننده است که شامل کروز کنترل هوشمند و ProPILOT Assist 1.1 می گردد. نور بالای اتوماتیک، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری جلو با تشخیص عابر پیاده به آن ها می پیوندد. این SUV بعلاوه دارای هشدار نقطه کور و هشدار نقطه کور تریلر است. تشخیص علائم ترافیکی، ترمز اتوماتیک عقب، هشدار خروج از خط با یاری حفظ خودرو بین خطوط و نمایش نمای اطراف با تشخیص شی متحرک، از دیگر امکانات سیستم های یاری راننده هستند.

قدرت تولیدی از یک موتور 3.5 لیتری V6 توئین توربو با 450 اسب بخار قدرت و 699 نیوتن متر گشتاور تامین می گردد. این موتور به یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک متصل است که نیرو را به چرخ های عقب می فرستد. با این حال، گزینه سیستم چهار چرخ محرک با قیمت 3100 دلار در دسترس است.

مدل Luxe که از 89550 دلار (معادل 5 میلیارد و 375 میلیون تومان) قیمت دارد، روی رینگ های بزرگ تر 22 اینچی سوار می گردد و دارای سیستم تعلیق بادی با دمپرهای تطبیقی است.

در داخل، چرم طبیعی و بعلاوه صندلی های جلوی شیک تر با گرمکن و سردکن وجود دارد. ردیف دوم دارای تنظیم برقی و بعلاوه گرمکن و سردکن است. هدآپ دیسپلی، سیستم ProPILOT Assist 2.1 و سیستم رانندگی نیمه خودمختار سطح 2 در این تریم در دسترس هستند.

QX80 در تریم Sensory با قیمت 100645 دلاری (معادل 6 میلیارد تومان) به شدت به لوکس بودن تکیه دارد و به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می گردد. این مدل بعلاوه دارای یک سیستم روشنایی Light Path است که هنگام نزدیک شدن به خودرو در شب، جلوه چشمگیری را فراهم می نماید.

در داخل، صندلی های چرمی با عملنمودهای گرمکن، سردکن و ماساژ در ردیف جلو وجود دارد. این مدل بعلاوه مجهز به گرمکن فرمان چرمی، تزئینات چوبی و نشان اینفینیتی روشن روی داشبورد است. خریداران بعلاوه یک آینه دید عقب دیجیتال دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این، این مدل دارای سیستم کنترل آب و هوای پیشرفته با عملکرد خنک نماینده بیومتریک برای ردیف دوم است؛ بدین شکل که از طریق سنسور مادون قرمز نصب شده در پشت سری صندلی ردیف جلو، دمای بدن سرنشینان ردیف دوم شناسایی شده و متناسب با آن، دمای سیستم تهویه مطبوع تنظیم می گردد. سیستم صوتی Klipsch با 24 بلندگو و یک خروجی 120 ولتی در قسمت بار در این تریم وجود دارد.

قیمت مدل QX80 Autograph از 110595 دلار (معادل 6 میلیارد و 635 میلیون تومان) شروع می گردد و با سقف مشکی متضاد متمایز می گردد. طراحان بعلاوه تزئینات کروم تیره، برف پاک کن های گرم شونده شیشه جلو و رینگ های منحصر به فرد 22 اینچی را به این مدل اختصاص دادند.

این مدل بعلاوه دارای صندلی های ردیف دوم ویژه با عملکرد گرمکن، سردکن و ماساژور است. تنظیمات این بخش از طریق یک صفحه نمایش لمسی واقع در کنسول مرکزی عقب کنترل می شوند.

اینفینیتی QX80 مدل 2025، تابستان سال جاری وارد نمایندگی های ایالات متحده می گردد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ روشینا مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "آمریکایی ترین شاسی بلند ژاپن وارد میدان شد ، زنگ خطر برای کادیلاک به صدا عایدی ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی ترین شاسی بلند ژاپن وارد میدان شد ، زنگ خطر برای کادیلاک به صدا عایدی ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید