تور مجازی موناکو؛ شاهزاده نشینی لوکس و ثروتمند در اروپا

به گزارش وبلاگ روشینا، موناکو به لطف هتل های بزرگ و باشکوه، قایق های تفریحی و جاذبه های شهری و زندگی پرزرق وبرق و لوکس، بهشتی معرکه برای جهانگردان و ثروتمندان به شمار میرود.

تور مجازی موناکو؛ شاهزاده نشینی لوکس و ثروتمند در اروپا

موناکو از هر نظر یکی از استثنایی ترین کشورهای دنیا به شمار می رود که در دریای مدیترانه و نزدیکی سواحل جنوب فرانسه واقع شده است. مساحت موناکو به حدود دو کیلومتر مربع می رسد و به همین علت پس از کشور واتیکان، دومین کشور کوچک دنیا محسوب می شود. برای اینکه وسعت این کشور را بهتر متوجه شوید، باید بدانید که دیزنی لند پاریس 10 برابر بزرگ تر از آن است! با این حال، موناکو کشور نسبتا پرجمعیتی است و علاوه بر 38 هزار شهروندی که ساکن آن هستند، سالانه حدود 330 هزار توریست از این کشور تماشا می نمایند.

یک واقعیت مهم در خصوص موناکو این است که بیشترین تراکم جمعیت دنیا را دارد؛ به عبارتی 18,679 نفر در هر کیلومتر مربع آن زندگی می نمایند؛ در حالی که در شهری مثل مسکو یا لندن، تراکم جمعیت به ترتیب 4,900 و 5,200 نفر در هر کیلومتر مربع برآورد شده است.

با همه این اوصاف، شهروندان این کشور با مشکل کمبود فضا روبرو نیستند و استاندارد زندگی در آن به حدی بالا است که این نام شاهزاده نشین با لاکچری و تجملات گره خورده است. 30 درصد از جمعیت موناکو را میلیاردرها تشکیل داده اند. امید به زندگی موناکویی ها از میانگین دنیای و اروپا بیشتر است و از آنجایی که مردم در رفاه به سر می برند، مقدار بیکاری در این کشور تنها دو درصد است.

حال وهوای موناکو، با وجود رستوران های لوکس، قایق های سرگرمیی مجلل، هتل های بی نظیر و فروشگاه های بزرگ از برندهای مشهور دنیا، با سایر مقصدهای توریستی که تا به امروز دیده اید، تفاوت دارد. با ادامه این مقاله از وبلاگ روشینا همراه شوید تا اطلاعات بیشتری از این کشور لوکس در اختیارتان قرار دهیم.

در موناکو، یادبودهای تاریخی و معماری فوق العاده ای وجود دارد که از آن جمله می توان به موناکوویل (Monaco-Ville) اشاره نمود که روی محدوده ای مرتفع قرار گرفته است و قدیمی ترین منطقه موناکو به شمار میرود. قدمت آن احتمالا به 600 سال پیش از میلاد برمی شود؛ یعنی از زمانی که امپراتوری یونان باستان، این مکان را به عنوان یک مستعمره ایجاد کرد. به طور کلی می توان گفت که موناکوویل تماما از پیاده رو و گذرگاه ها تشکیل شده و همچنان طبیعت قرون وسطایی خود را حفظ نموده است.

مونت کارلو (Monte-Carlo) را شاید بتوان معروف ترین منطقه در موناکو دانست که تا چشم کار می نماید، منظره بی نظیری از دریای مدیترانه را پیشکش توریستان می نماید؛ جایی که با یک نوشیدنی خوشمزه و منظره افق می توان استراحتی به یادماندنی را تجربه کرد. در واقع این منطقه محل رفت وآمد و سرگرمی ثروتمندان و افراد سرشناس است.

کلیسای نیکولاس موناکو که در قرن نوزدهم ساخته شد و امروزه با نام کلیسای بانوی معصوم ما معروفیت دارد؛ کاخ شاهزاده (Princes Palace) که اقامتگاه رسمی خانواده گریمالدی بوده و از ماه ژوئن تا اکتبر به روی عموم باز است؛ موزه ناپلئون (Napoleon Museum)، میدان کاخ، تئاتر فورت آنتونی (Fort Antoine Theatre) و... نیز از دیگر جاهای تماشای موناکو هستند.

بندر فونتویل (Fontvieille port) نیز تفرجگاهی برای افراد مشهور و ثروتمند است که می توانند قایق ها و کشتی های کوچک سرگرمیی خود را به این اسکله بیاورند. موزه اقیانوس شناسی (Oceanographic Museum) که به علم دریا و دریانوردی اختصاص دارد، از دیگر جاذبه هایی است که باید در برنامه هر توریستی قرار بگیرد. این ساختمان بازسازی شده به سبک باروک و مشرف به دریای مدیترانه، در سال 1910 میلادی تأسیس شد و آکواریوم طبقه همکف آن، محل زندگی 4000 گونه از انواع ماهی ها است.

ساحل لاروتو (Larvotto Beach) به عنوان تنها ساحل موناکو، هواداران بسیاری بین توریستان دارد. بعضی از بخش های ساحل برای توریستان و بازدیدنمایندگان رایگان است؛ اما استفاده از سایر بخش های این ساحل مستلزم پرداخت هزینه ورودی خواهد بود.

با وجود اینکه این کشور بیشترین تراکم جمعیتی در دنیا را دارد، همچنان فضاهایی برای باغ ها و پارک ها اختصاص یافته است. باغ ژاپنی (Japanese Garden) در نزدیکی ساحلی در خیابان پرنسس گریس، جزو شناخته شده ترین پارک های موناکو به شمار میرود. حدود دوسالی می شود که اساتیدی از سرزمین ژاپن در کوشش هستند تا سنت های زیبایی شناسانه منظره ها ژاپنی را در شرایط آب وهوایی مدیترانه پیاده نمایند.

باغ اگزاتیک (Exotic Garden)، در نزدیکی لبه یک صخره قرار گرفته است و شامل مجموعه ای از هزاران کاکتوس و سایر گیاهان آب دار است که به شکل خاصی چیده شده اند تا یک دوره گل دهی یک ساله را نشان دهند. بعضی از گیاهان موجود در این باغ بیش از 1000 سال عمر دارند. این باغ مشرف به بندرگاه است و از این جهت می تواند برترین مکان برای گرفتن عکس های پانورامایی باشد.

باغ های سنت مارتین (St. Martin Gardens) در موناکوویل، ترکیب منحصربه فردی از گیاهان و مجسمه های عجیب وغریب را در خود جای داده است؛ در حالی که باغ رز شاهدخت موناکو با 4000 بوته رز از بیش از 150 گونه مختلف، هوش از سر هر بازدیدنماینده ای می برد.

موناکو به علت مسابقه های اسب دوانی، رالی و نیز عاشقانه های رویایی معروفیت یافته است؛ از جمله ازدواج بازیگر زن آمریکایی، گریس کلی (Grace Kelly) با پرنس رینیه (Prince Rainier) که پس از آن، ملکه کشور و ملقب به عنوان سلطنتی گریس موناکو شد.

از سال 1929 هر سال در فصل بهار، مسابقه های اتومبیل رانی فرمول یک، موسوم به موناکو گرند پریکس (Monaco Grand Prix) در خیابان های این منطقه برگزار می شود که از معروفیت دنیای برخوردار است و هواداران بسیاری دارد.

یکی دیگر از ویژگی های موناکو، رستوران های آن هستند. در اصل این کشور به خاطر رستوران های فوق العاده اش، در سراسر دنیا مشهور است؛ رستوران هایی ستاره دار و درجه یک که برترین غذاهای دنیا را سرو می نمایند. این رستوران ها برای کسانی طراحی شده اند که حاضر هستند برای خوردن یک وعده غذای عالی، مبالغ بسیاری هزینه نمایند و اهل سر زدن به رستوران های لوکس و مشهور بین المللی هستند. اگر شما نیز تجربه سفر به موناکو را در دارید، آن را با ما و سایر کاربران وبلاگ روشینا به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / airpano.com

به "تور مجازی موناکو؛ شاهزاده نشینی لوکس و ثروتمند در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی موناکو؛ شاهزاده نشینی لوکس و ثروتمند در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید