1.4 میلیارد گردشگر به کجا سفر می نمایند؟

به گزارش وبلاگ روشینا، در سال 1950 میلادی تنها 25 میلیون گردشگر بین المللی در سراسر دنیا وجود داشت و این رقم در سال 1970 به 166 میلیون و در سال 1990 به 435 میلیون نفر افزایش یافت که رشد خطوط هواپیمایی بزرگ در سراسر دنیا از مهمترین عوامل این رشد بود.

1.4 میلیارد گردشگر به کجا سفر می نمایند؟

رکورد 1.4 میلیارد گردشگر بین المللی در سال گذشته میلادی در حالی رقم خورد که بد نیست بدانیم این توریست ها از کدام مناطق جهان بودند و بیشتر چه مقاصدی را یرای سفر خود انتخاب کردند.

به گزارش گاردین، صنعت گردشگری همچنان روند رو به رشد خود را حفظ نموده و بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری در سال 2018 میلادی در مجموع 1.4 میلیارد نفر برای تعطیلات خاک کشور خود را ترک کردند که رشد 6 درصدی را در مقایسه با سال گذشته آن نشان می دهد.

این روند صعودی باز هم بر اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد جهانی تاکید می نماید، به طوریکه سهم این صنعت از اقتصاد در سال 2018 به 1.7 تریلیون دلار رسید که برابر با 2 درصد از فراوری ناخالص داخلی جهان است. حتی سازمان جهانی گردشگری (WTO) نیز برای بروز رسانی اطلاعات این رشد سریع در عرصه گردشگری بین الملل که فراتر از پیش بینی هاست با مشکل رو به رو شده است.

نیکودم زومیلو استاد اقتصاد و امور اقتصادی از دانشگاه لندن معتقد است رشد صنعت جهانی گردشگری تا حدی مرهون افزایش سرویس های جهانی است که از آن جمله می توان به سایت های رزرو آنلاین اشاره نمود که به کاهش قیمت ها و افزایش رضایتمندی مسافران منجر شده است.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان جهانی گردشگری، چهار پنجم از توریست ها در منطقه خود سفر می نمایند و بر این اساس اروپا از نظر میزبانی ها از توریست ها همچنان پیشتاز است و سال گذشته پذیرای 713 میلیون توریست بود.

در سطح جهانی نیز به ترتیب کشورهای فرانسه، اسپانیا، آمریکا، چین و ایتالیا سالانه میزبان بیشترین تعداد گردشگر خارجی هستند.

پربازدیدترین کشورهای جهان

گردشگری در دیگر مناطق جهان نیز رو به رشد است و به عنوان مثال سال گذشته شمال آفریقا شاهد افزایش 10 درصدی سفر مسافران خارجی بود ورود گردشگران بین المللی به جنوب صحرای بزرگ آفریقا و خاورمیانه نیز با محبوب شدن سفر به مقاصد غیرمتعارف، افزایش یافته است.

شرکت تاکسی اینترنتی اوبر که در بیش از 633 شهر جهان فعالیت دارد بیان کرد در سال 2018 میلادی و بر اساس سفر کاربران خود به ترتیب ساختمان امپایر استیت نیویورک، تندیس آزادی نیویورک، برج CN در تورنتو، طاق نصرت و برج ایفل در پاریس پنج مقصد پربازدید جهان بوده اند.

اما بیشترین تعداد گردشگر خارجی متعلق به کدام کشور است؟ تعداد گردشگران فراوری شده توسط یک کشور با درآمد و جمعیت آن کشور رابطه مستقیمی دارد. افزایش روز افزون ثروت چینی ها موجب شده آن ها بزرگترین منبع گردشگر در جهان باشند و تنها در سال 2017 تنها 143 میلیون سفر از مبدا چین به سایر نقاط جهان صورت گرفته و و پس از آن آلمان (92 میلیون سفر)، آمریکا (88 میلیون سفر) و بریتانیا (74 میلیون سفر) قرار گرفتند.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "1.4 میلیارد گردشگر به کجا سفر می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1.4 میلیارد گردشگر به کجا سفر می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید