آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به چهارمیلیون نزدیک شد

به گزارش وبلاگ روشینا، شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و بعضی از کشورها در این بین شاهد تعداد افزایش مبتلایان و جان باختگاه هستند.شمار کلی مبتلایان در دنیا نیز به مرز چهارمیلیون نفر نزدیک شده است.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به چهارمیلیون نزدیک شد

به گزارش وبلاگ روشینا، در 24 ساعت گذشته کشورهای آمریکا با 15,689، روسیه با 10,699،برزیل با 4,330 انگلیس با 4,649، اسپانیا با 3,262 و هند با 2,854 مورد بیشترین شمار مبتلایان جدید به کرونا ویروس را داشته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

علی رغم ابتلای بیش از یک میلیون آمریکایی به کرونا و مرگ حدود 77 هزار نفر از آنها، ترامپ روز آدینه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت که دولت وی درمقابله با کرونا خوب عمل نموده است. وی که با شبکه خبری فاکس نیوز مصاحبه می کرد، گفت: کشور به شرایط عادی باز می شود و در حال بازگشایی فعالیت ها هستیم.

ترامپ درباره نرخ بیکاری بی سابقه در این کشور گفت که کاملا انتظار این موضوع می رفت و موضوع تعجب آوری نیست و حتی دموکرات ها نیز دولت وی را درباره این موضوع سرزنش ننموده اند. وی گفت تمامی کسانی که در دوره کرونا شغل خود را از دست داده اند بسیار زود به سر کار باز خواهند گشت. با وجود فروکش نکردن همه گیری کرونا در آمریکا، ترامپ تاکید نمود که بعضی از ایالت ها از جمله کالیفرنیا باید سریعتر به سوی بازگشایی اقتصاد خود بپردازند.

گفتنی است که نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا به دلیل تعطیلی کسب و کارها در اثر شیوع ویروس کرونا به 14.7 درصد رسیده است که بالاترین نرخ بیکاری در تاریخ این کشور پس از رکود عظیم دهه 1930 به شمار می رود.تنها در ماه آوریل 20.5 میلیون نفر در آمریکا کارشان را از دست دادند و در مجموعه در دو ماه اخیر تعداد بیکاران در آمریکا به بیش از 33 میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که دو ماه قبل و پیش از شیوع ویروس کرونا در آمریکا، نرخ بیکاری در این کشور3.5 درصد بود که کمترین میزان بیکاری در تاریخ 50 سال گذشته آمریکا به شمار می رفت.

یکی از بدترین شرایط در بخش اوقات فراغت، هتل ها و رستوران داری در آمریکا رخ داده است که در آن 7.7 میلیون نفر یا 47 درصد افرادی که در این بخش کار می نموده اند، بیکار شده اند.در بخش آموزش و خدمات بهداشتی نیز2.5 میلیون نفر بیکار شده اند.

با فوت955 تن دیگر شمار جان باختگان در این کشور به77,883 رسیده است. تعداد کلی مبتلایان نیز از مرز 1,308,312 تن عبور نموده است.

برزیل

این کشور نیز شاهد افزایش مبتلایان بوده است. با فوت 412 تن دیگر شمار جان باختگان در این کشور9,600 به رسیده است. تعداد کلی مبتلایان نیز از مرز140,023 تن عبور نموده است.

متخصصان معتقدند به دلیل سرعت پایین آزمایش گیری و همچنین رویکرد ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در این کشور خیلی بیشتر از آمار واقعی است. به همین دلیل بولسونارو رئیس جمهور این کشور اصرار دارد خطر ویروس کرونا خطر زیادی ندارد و علاقه ای برای اعمال تدابیر اجتماعی و بهداشتی برای مهار شیوع ویروس کرونا نشان نمی دهد. به گزارش سی ان ان، وی گفته است که برزیل بدترین اوضاع را پشت سر گذاشته است. اخیراً وی در کنفرانسی خبری در پاسخ به خبرنگاری که علت افزایش شیوع از او پرسیده بود گفت: از من انتظار دارید چه کاری انجام دهم؟ من متاسفم. این در حالی است که نام وسط او Messias, است که همان مسیح معنا می دهد. این رویکرد بولسونارو باعث شده تا برزیل به یکی از کانون های اصلی شیوع کرونا در دنیا تبدیل شود.

با فوت412 تن دیگر شمار جان باختگان در این کشور به9,600 رسیده است. تعداد کلی مبتلایان نیز از مرز 140,023 تن عبور نموده است.

انگلیس

به گزارش رویترز، وزارت بهداشت انگلیس روز آدینه بیان کرد طی 24 ساعت گذشته 626 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند که این رقم بالاترین میزان مرگ ومیر روزانه بر اثر ابتلا به کرونا در انگلیس طی یک هفته اخیر به شمار می رود.

با احتساب این آمارهای امروز، شمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس اکنون به بیش از 31 هزار نفر رسیده است. این کشور از لحاظ تعداد قربانیان ویروس کرونا رتبه اول قاره اروپا و رتبه دوم دنیا را به خود اختصاص داده است.

البته گفتنی است که آماری که وزارت بهداشت انگلیس به عنوان آمار رسمی مرگ ومیر بر اثر کرونا در این کشور منتشر می نماید، در واقع آمار مبتلایان فوت شده در بیمارستان ها است و به همین دلیل آمار واقعی مرگ ومیر بر اثر کرونا در انگلیس بسیار بیشتر از رقم اعلام شده از سوی وزارت بهداشت این کشور برآورد می شود.

وزارت بهداشت انگلیس شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را نیز بالغ بر 211 هزار نفر اعلام نموده است. بنابر اعلام این وزارتخانه، طی 24 ساعت گذشته 4650 مورد ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس به ثبت رسیده است.

در خبری دیگر و به گزارش سی ان ان، بانک مرکزی انگلیس در جدیدترین پیش بینی خود بیان کرد اقتصاد انگلیس به خاطر همه گیری ویروس کرونا به سمت عظیمترین سقوط طی 300 سال گذشته پیش می رود. بانک مرکزی انگلیس بیان کرد اقتصاد این کشور 14 درصد در امسال میلادی کوچک می شود که عظیمترین رکود سالانه از زمان رکود 15 درصدی سال 1706 است. اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس گفت اقدامات لازم را برای حمایت از اقتصاد در بحبوحه شیوع ویروس کرونا انجام خواهد داد ولی هیچ اقدام محرک جدیدی اعلام ننموده است.

بانک مرکزی انگلیس در گزارشی که تاثیر همه گیری ویروس کرونا را آنالیز می کرد، نوشت فراوری ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول امسال میلادی سه درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و 25 درصد دیگر در سه ماهه دوم پایین خواهد آمد. به این ترتیب اقتصاد 30 درصد نسبت به سرانجام 2019 کوچک تر خواهد بود. انتظار می رود نرخ بیکاری 9 درصد افزایش یابد. بانک مرکزی انتظار یک رونق اقتصادی را در 2021 دارد ولی هشدار داده این پیش بینی که مستلزم برداشتن تدریجی محدودیت فعالیت های اقتصادی و ارائه محرکهای قابل توجه اقتصادی است، بستگی به شرایط همه گیری ویروس کرونا و پاسخ دولت ها، خانواده ها و کسب و کارها در برابر آن دارد.

این بانک هشدار داد سقوط اقتصادی انگلیس ممکن است بسیار بدتر از رقمی باشد که اعلام نموده است.

روسیه

شمار مبتلایان به کووید 19 در روسیه ظرف 24 ساعت گذشته 10 هزار و 699 نفر افزایش یافت و به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید19 در این کشور به 187 هزار و 960 نفر رسید.

اکنون شش روز است که آمار مبتلایان به کرونا در روسیه، هر روز از مرز 10 هزار تن می گذرد و روز گذشته (پنج شنبه) این تعداد به رکورد 11 هزار و 231 نفر رسید. امروز آدینه همچنین 98 مرگ دیگر نیز در اثر ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شد و به این ترتیب آمار کل جان باختگان این بیماری در روسیه به 1723 تن رسید.

در خبری دیگر سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو در وبسایت شخصی خود از تمدید بازه قرنطینه در این شهر با هدف کاهش سرعت شیوع کروناویروس جدید اطلاع داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این شهردار اظهار کرد، بعضی از محدودیت ها که از اواخر مارس در حال انجام بوده اند، از جمله توقف کار شرکت های صنعتی و عمرانی کاهش خواهند یافت و کارکنان این بخش ها کار خود را از سر خواهند گرفت. سوبیانین اما تاکید نمود که هنوز برای بازگشایی تاسیسات ورزشی، رستوران ها و سالن های نمایش بسیار زود است.

همچنیننخست وزیر انگلیس و رییس جمهوری روسیه عصر آدینه در تماس تلفنی درباره شیوع ویروس کرونا (کووید-19) و راهکارهای همکاری دو کشور برای مقابله با آن گفت وگو کردند. جانسون از پوتین برای شرکت در نشست آنلاین دنیای واکسن کرونا که به منظور تقویت نظام سلامت بین الملل و مقابله با ویروس کرونا در کشورهای محروم، ماه آینده به میزبانی لندن برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آورد.

اسپانیا

به گزارش یورو ویکلی نیوز، بر اساس گزارش وزارت بهداشت اسپانیا در 24 ساعت گذشته229 تن جان باختند. شمار کلی جان باختگان در این کشور نیز به رقم 26,299 تن رسیده است. برهمین اساس 222,857 تن نیز تا کنون به کرونا ویروس مبتلا شده اند و 222,857 تن بهبود یافته اند.

روز گذشته مجلس اسپانیا وضع اضطراری در این کشور را تمدید کرد به نحوی که محدودیت هایی که برای مقابله با کرونا اعمال شده، دستکم تا دو هفته دیگر به قوت خود باقی بماند.پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا پیش از رای گیری مجلس هشدار داده بود که لغو ناگهانی محدودیت ها یک اقدام نابخشودنی خواهد بود

وی اضافه نمود: نادیده دریافت خطر کرونا و لغو سریع وضع اضطراری کاملاً اشتباه و یک خطای نابخشودنی خواهد بود.

دولت اسپانیا هشت هفته پیش محدودیت های مقابله با کرونا را به اجرا گذاشت و مجلس با 178 رای موافق، 75 رای مخالف و 97 رای ممتنع راه را برای تمدید این محدودیت ها باز کرد.

هند

با فوت 96 تن دیگر در 24ساعت گذشته در هند شمار کلی جان باختگان در این کشور به عدد 1985 رسیده است و شمار کلی مبتلایان نیز از مرز 59,642 تن عبور نموده است.

بر اساس داده های تازه ترین پژوهش صورت گرفته از سوی یک مؤسسه غیردولتی در هند، شیوع ویروس کرونا در این کشور به بیکاری حداقل 122 میلیون نفر منجر شده است.بیکاری این افراد در پی وضع قوانین محدودکننده برای فعالیت های اقتصادی در هند برای مقابله با شیوع کرونا صورت گرفته است.از سوی دیگر شیوع کرونا در هند باعث شده تا نرخ بیکاری در این کشور به 27 و یک دهم درصد برسد که رکوردی تازه محسوب می شود.با این حال دولت دهلی نو هنوز به صورت رسمی این آمار را تائید ننموده است.

این در حالی است که هند در مقابله با شیوع کرونا در مقایسه با جمعیت خود به نسبت پیروز تر از دیگر کشورها عمل نموده است.

ایران

اما در ایران دنیاپور سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین اخبار گفت: از دیروز تا امروز 19 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1556 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید19 در کشور به 104691 نفر رسیده و متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 55 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به 6541 نفر رسیده است.وی ادامه داد که خوشبختانه تا کنون 83837 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی در سرانجام گفت: 2711 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون 558 هزار و 899 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

در خبری دیگر در پی ارسال بسته کمکی زرتشتیان هند به ایران برای مبارزه با ویروس کرونا وزیر امور خارجه کشورمان از آنها قدردانی کرد. به همین دلیل ظریف در توئیتی نوشت: پارسیان هند - زرتشتیانی که نیاکان آنان از گذشته های دور از ایران به هند مهاجرت نموده اند - همیشه در عشق خود به ایران وفادار بوده اند. از بسته کمکی آنها به ایرانیان در مبارزه با کووید19 سپاسگزاریم. ما نیز چهل هزار کیت تست پیشرفته ساخت ایران به آلمان، ترکیه و کشورهای دیگر ارسال کردیم.

در خبری دیگر رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت های پیروز بخش های تحقیقاتی کشور در تامین احتیاجمندی های لازم برای مقابله با کرونا، بر ضرورت همکاری بیش از پیش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه فراوری کیت های تشخیص کرونا برای تامین احتیاج داخلی و صادرات آن به کشورهای متقاضی تاکید نمود.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به چهارمیلیون نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به چهارمیلیون نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید