گردشگران سوانح ساحلی را به سامانه 1550 اطلاع دهند

به گزارش وبلاگ روشینا، ایرنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های منتشر گشته، گردشگران سوانح ساحلی را به سامانه 1550 اطلاع دهند.

گردشگران سوانح ساحلی را به سامانه 1550 اطلاع دهند

مهدی فرمهینی فراهانی، مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به شماره تلفن اضطراری 1550 مربوط به مرکز هماهنگی جست و جو و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: این سامانه به صورت شبانه روزی در استانهای ساحلی کشور فعال است و مردم می توانند هرگونه سانحه دریایی را از این طریق اطلاع رسانی نمایند.

فعالیت 48 شناور مسافری و 64 لندینگ کرافت در استانهای ساحلی

وی با اشاره به رشد 10 درصدی تعداد شناورها و لندینگ کرافت ها (وسایل حمل و نقل دریایی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد صندلی شناورها را 5 هزار و 813 و ظرفیت لندینگ کرافت ها را 2 هزار و 720 خودرو بیان کرد.

فرمهینی فراهانی اضافه کرد: 48 فروند شناور مسافری با ظرفیت 5 هزار و 813 صندلی در مسیرهای مسافری بندر شهید حقانی در بندرعباس به بندر شهید ذاکری قشم و بالعکس، شهید حقانی بندرعباس به جزیره هرمز و بالعکس، بندر شهید ذاکری قشم به جزیره هرمز و بالعکس، بنادر گناوه و بوشهر به جزیره خارک و بالعکس و بعلاوه در سایر استانهای ساحلی کشور مسافران را جابجا می نمایند.

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی 64 لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی 2 هزار و 720 خودرو در مسیرهای بنادر پهل و لافت به جزیره قشم بعلاوه بنادر چارک و آفتاب به جزیره کیش وظیفه حمل و نقل خودرو و جابجایی مسافران را بر عهده دارند.

پیش شماره استان ساحلی + شماره 1550

گردشگران و مسافران به هر کدام از هفت استان ساحلی کشور سفر می نمایند، برای اطلاع رسانی سوانح دریایی قبل از شماره گیری 1550 باید پیش شماره استان مقصدی را که در آن قرار دارند، شماره گیری نمایند.

  • پیش شماره مازندران 011
  • پیش شماره گیلان013
  • پیش شماره گلستان 017
  • پیش شماره سیستان و بلوچستان 054
  • پیش شماره خوزستان 061
  • پیش شماره هرمزگان 076
  • پیش شماره بوشهر 077
منبع: همگردی

به "گردشگران سوانح ساحلی را به سامانه 1550 اطلاع دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران سوانح ساحلی را به سامانه 1550 اطلاع دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید