پرسپولیس 0 ، فولاد 1؛ قهرمانی شاگردان نکونام در سوپرجام، غایبین زیاد، کار دست یحیی داد

به گزارش وبلاگ روشینا، خبرگزاری خبرنگاران- فولاد خوزستان با پیروزی برابر پرسپولیس، قهرمان سوپرجام ایران شد.

پرسپولیس 0 ، فولاد 1؛ قهرمانی شاگردان نکونام در سوپرجام، غایبین زیاد، کار دست یحیی داد

به گزارش وبلاگ روشینا، فولاد و پرسپولیس در سوپرجام فوتبال ایران به مصاف هم رفتند که این بازی با فزونی 1 بر 0 فولاد به سرانجام رسید و این تیم قهرمان سوپرجام شد. این پیروزی در حالی به دست آمد که پرسپولیس دو هفته پیش در لیگ برتر برای دومین بار در این فصل فولاد را شکست داد بود و جواد نکونام در این بازی پیروز به گرفتن انتقام شد. تک گل فولاد را کولیبالی به ثمر رساند. در این بازی بعلاوه مهدی شیری از پرسپولیس و حمید بوحمدان از فولاد کارت قرمز گرفتند.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، فرشاد فرجی، سیدجلال حسینی(از 69 هنانوف)، مهدی شیری، سعید آقایی، علی شجاعی(از 69 صفروف)، رضا اسدی(از 69 عالیشاه)، کمال کامیابی نیا، وحید امیری، حامد پاکدل(از 69 علی نعمتی)، مهدی عبدی

ترکیب فولاد: احسان مرادیان، انصاری، کولی بالی، سینا شاه عباسی، عباسی، محمد آبشک، محمد نجاریان، پریرا، وحید حیدریه، بوحمدان، علیرضا کوشکی

ملاقات سوپرجام فصل 1400-1399 در شرایطی آغاز شد که دو هافبک کلیدی پرسپولیس یعنی پهلوان و ترابی با ابتلا به کرونا نتوانستند تیم شان را همراهی نمایند. فولاد که یکی از فعال ترین تیم های پنجره زمستانی بوده با حضور علیرضا کوشکی به مصاف پرسپولیس رفت. شاگردان نکونام در دقیقه 18 پرسپولیسی ها را در یک آغاز مجدد غافلگیر کردند و پس از آن بنا را بر حفاظت از گل ارزشمند کولیبالی گذاشتند. پرسپولیس که با غایبان زیادی به سیرجان سفر نموده بود در ادامه بازی نتوانست به بازی برگردد. در این سوپرکاپ جنجالی که کارت های زیادی از جیب داور بیرون آمد، دو تیم ده نفره بازی را به سرانجام رساندند. جواد نکونام که یک جام دیگر با فولاد کسب نموده با روحیه بسیار بالایی آماده حضور در نیم فصل دوم و لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.

توضیح گل:

فولاد 1 - پرسپولیس 0(دقیقه 18: موسی کولیبالی): سانتر فولاد از روی نقطه کرنر باعث شد شاگردان نکونام در اولین موقعیت شان به گل برسند. ضربه سر کولیبالی پس از برخورد به زمین در میان غفلت خط دفاعی پرسپولیسی ها وارد دروازه شد.

در آغاز بازی دو تیم با احتیاط کار را آغاز کردند و تا زمان به ثمر رسیدن گل فولاد در دقیقه 18 هیچ توپ خاصی روی دروازه ها نیامد. در این دقیقه فولاد از روی نقطه کرنر با سانتر کوشکی، تاثیر عباسی و ضربه سر کولیبالی به گل رسید تا کار برای پرسپولیسی ها سخت گردد. در این نیمه کامیابی نیا در دقیقه 40 پیروز به گلزنی شد اما پرچم یاری داور اجازه خوشحالی را از شاگردان یحیی گرفت. شیری و اسدی در این نیمه کارت زرد گرفتند تا در خطر اخراج قرار بگیرند.

نیمه دوم از همان ابتدا پر برخورد و با تنش بسیار همراه بود. فولادی ها برای دفاع از تک گل شان به زمین رفته بودند و شاگردان یحیی نتوانستند در بیشتر دقایق بازی در خلق موقعیت جدی پیروز باشند. اخراج شیری در دقیقه 63 گره را برای پرسپولیس کورتر کرد و عبدی نیز از معدود موقعیت های تیمش استفاده نکرد. در دقیقه 81 حمید بوحمدان نیز با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد تا شرایط در دقایق سرانجامی برابر گردد. محمدرضا اکبریان در طول این مسابقه مدام به بازیکنان و کادرفنی تیم ها کارت نشان می داد و در آخرین بازی ای که در دوران حرفه ای خود قضاوت کرد یکی از پر تنش ترین روزها را تجربه کرد. کوشش های پرسپولیس در دقایق تلف شده نیز بی ثمر بود تا جام به اهواز برود.

دقایق حساس:

دقیقه 26: حرکت خوب فولاد با آبشک که فرصت خوبی را در محوطه جریمه پرسپولیس ایجاد کرد و حامد لک توپ را جمع کرد.

دقیقه 40: پرسپولیس با ضربه سر کمال کامیابی نیا به گل رسید اما در شرایطی که او خود را برای برپایی جشن شادی آماده می کرد داور پرچم زد تا این تصمیم اعتراض شاگردان یحیی را به همراه داشته باشد.

دقیقه 49: موقعیت فولاد با برخورد شدید شاه عباسی با لک از دست رفت و در این لحظه درگیری میان بازیکنان دو تیم بالا گرفت.

دقیقه 51: فرار سریع عبدی او را در شرایط خوبی قرار داد و او پس از عبور از دروازه بان پیروز به باز کردن دروازه فولاد نشد.

دقیقه 54: خطرناک ترین موقعیت پرسپولیس به شکل عجیبی گل نشد. سانتر سیدجلال روی پای عبدی نشست و درحالی که مرادیان هم تسلیم شده بود توپ به بیرون رفت.

دقیقه 58: شوت ساسان انصاری از کنار دروازه لک به بیرون رفت.

دقیقه 68: فشار زیاد فولاد فرصت خوبی را ایجاد کرد و ابتدا کوشکی و در ادامه شاه عباسی پیروز به باز کردن دروازه لک نشدند.

دقیقه 74: نفوذ خطرناک و شوت وحید امیری را مرادیان با جاگیری مناسب جمع کرد.

دقیقه 85: فرصت تک به تک برای عبدی که با تعلل این بازیکن مرادیان توپ را در اختیار گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

به "پرسپولیس 0 ، فولاد 1؛ قهرمانی شاگردان نکونام در سوپرجام، غایبین زیاد، کار دست یحیی داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس 0 ، فولاد 1؛ قهرمانی شاگردان نکونام در سوپرجام، غایبین زیاد، کار دست یحیی داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید