موارد استفاده و عوارض جانبی کرم آمونیوم لاکتات

به گزارش وبلاگ روشینا، اگر از خارش زیاد به خاطر پوست خشک رنج می برید، پزشک ممکن است کرم آمونیوم لاکتات 12 برای شما تجویز کند. در این مقاله به بحث درباره موارد استفاده و عوارض جانبی کرم آمونیوم لاکتات پرداخته شده است.

موارد استفاده و عوارض جانبی کرم آمونیوم لاکتات

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

اگر از خارش زیاد به خاطر پوست خشک رنج می برید، پزشک ممکن است کرم آمونیوم لاکتات 12 برای شما تجویز کند. در این مقاله به بحث درباره موارد استفاده و عوارض جانبی کرم آمونیوم لاکتات پرداخته شده است.

حتماً به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از کرم دستورالعمل آن را مطالعه کنید.

خشک بودن بیش از حد پوست ممکن است باعث خارش شود و خاراندن پوست به رهایی از آن کمک نکند. خاراندن پوست اغلب باعث تشدید علایم می شود. کمبود آب در لایه بالایی پوست منجر به خشکی پوست می شود. کرم آمونیوم لاکتات 12 می تواند به حفظ آب پوست کمک کند و خارش را از بین ببرد. استفاده از کرم آمونیوم لاکتات به حفظ رطوبت لایه بیرونی پوست کمک می کند که در نهایت به کاهش خشکی و احساس خارش کمک می کند.

اسید لاکتیک که یک آلفا هیدروکسی اسید است در بافت ها و خون وجود دارد. از آلفا هیدروکسی اسید به خاطر خواص لایه بردار خود در محصولات محافظت از پوست استفاده می شود. استفاده موضعی از آن ها به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. استفاده از آن ها به حفظ آب لایه بیرونی پوست کمک می کند. به علاوه، استفاده از اسید لاکتیک بر روی پوست سلول های مرده را از پوست پاکسازی می کند. مشخص شده است که چسبیدن سلول های مرده به فولیکول های مو علت اصلی بسکمک اختلالات پوستی به تعداد می رود. به طور معمول، سلول های مرده با رشد مو از فولیکول ها بیرون انداخته می شوند. ولی برخی مواقع تعدادی از سلول های مرده به خاطر وجود بیش از حد کراتین فولیکول های مو را ترک نمی کنند. کراتین پروتئینی طبیعی است که در موها وجود دارد. اگر چه آزاد سازی بیش از حد کراتین تحت تأثیر ژنتیک است ولی علایم آن را می توان با اقدامات مناسب کاهش داد. در اینجا اطلاعاتی در مورد موارد استفاده و عوارض جانبی کرم آمونیوم لاکتات ارائه شده است.

کرم آمونیوم لاکتات

نام های تجاری: Lac-Hydein ، Am-Lactin ، Geri-Hydroloac ، LAC lotion ، LAC Cream ، AL-12

نام عمومی: آمونیوم لاکتات

دسته دارویی و مکاهمم اثر: آمونیوم لاکتات دارویی ضد خارش است. شکل موضعی آن از 12 درصد اسید لاکتیک و آمونیوم هیدروکسید ساخته می شود.

آمونیوم لاکتات هم به شکل کرم و همه به شکل لوسیون وجود دارد. لوسین ها غلظت کمتری دارند و از آن ها می توان برای همه جای بدن استفاده کرد.

pH آن می تواند بین 4ر4 تا 4ر5 متغیر باشد.

ترکیبات

12 درصد اسید لاکتیک که با آمونیوم هیدروکسید خنثی شده است تا باعث مرطوب سازی و لایه برداری پوست شود.

الکل ستیل. الکل ستیل همانند اوره و اسید لاکتیک باعث نرمی کراتین می شود. این پاکسازی سلول های مرده را افزایش می دهد و به حفظ آب پوست کمک می کند.

گلیسرین که باعث جذب رطوبت می شود.

Laureth-4، بدون این امولسیون پاک کردن کرم از پوست سخت خواهد بود. این ترکیب به حل شدن محصول در آب کمک می کند.

روغن معدنی

سیلیکات آلومینوم - مهمیم به حفظ آب پوست کمک زیادی می کند.

متیل سلولز

متیل پارابن که ماده ای نگهدارنده است

PEG-100

پروپیلن گلیکول

آب خالص

موارد استفاده کرم آمونیوم لاکتات

از کرم آمونیوم لاکتات می توان برای درمان پوست خشک و زبر استفاده کرد.

استفاده از این کرم به از بین بردن احساس خارش در پوست کمک می کند.

کرم آمونیوم لاکتات به افزایش / حفظ رطوبت پوست کمک می کند.

از کرم آمونیوم لاکتات می توان برای درمان ایکتیوز ولگاریس که باعث خشکی ، زبری و خارش پوست می شود استفاده کرد.

استفاده از آمونیوم لاکتات برای درمان آکنه هم مفید است. استفاده از محصولات AHA برای از بین بردن لایه مرده پوست مؤثر است.

عوارض جانبی

احساس سوزش در پوست

احتمال قرمز شدن پوست

روشن شدن / تیره شدن پوست

ایجاد دانه های قرمز بر روی پوست

کرم آمونیوم لاکتات دارای آلرژن نیست و احتمال ایجاد واکنش های آلرژیک بسیار جدی کم است. ولی در صورت بروز واکشن های آلرژیک مانند خارش ، تورم خصوصاً در صورت ، زبان و گلو ، سرگیجه ، مشکل در تنفس و غیره باید سریعاً به پزشک مراجعه کرد.

بلعیدن این دارو می تواند بسیار خطرناک باشد. در صورت بلع یا مصرف بیش از حد سریعاً باید به اورژانس مراجعه کرد.

با استفاده از این کرم امکان پوسته پوسته شدن یا خشکی خفیف پوست وجود دارد.

در صورت وجود پوسته پوسته شدن و کبودی شدید باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

کسی که به هر یک از ترکیبات این کرم حساسیت دارد باید از مصرف آن خودداری کند. در صورت تدام یا تشدید هر یک از علایم بالا باید به پزشک مراجعه کنید.

نحوه استفاده

این دارو برای بزرگسالان و بچه ها بالای 2 سال قابل استفاده است. اگر می خواهید از کرم آمونیوم لاکتات برای بچه ها زیر 2 سال استفاده کنید، ابتدا با پزشک مشورت کنید. ممکن است نیاز باشد روزانه 2 بار از کرم استفاده کنید. باید ناحیه مورد نظر را به طور کامل با کرم مالش دهید.

زنان باردار و شیرده باید قبل از استفاده از کرم آمونیوم لاکتات با پزشک مشورت کنند و در صورتی که واقعاً نیاز است از آن استفاده کنند. پژوهشگران در مورد این که آیا کرم آمونیوم لاکتات وارد شیر مادر می شود یا خیر مطمئن نیستند.

اقدمات احتیاطی

از کرم آمونیوم لاکتات باید به طور خارجی استفاده کرد. از تماس کرم با چشم ها ، لب ها یا غشاهای مخاطی خودداری کنید. از استفاده از کرم داخل دهان ، بینی یا واژن باید خودداری کنید.

اگر به ترکیبات کرم حساسیت دارید، قبل از مصرف پزشک خود را در جریان بگذارید. برخی ترکیبات غیر فعال کرم می توانند باعث واکنش های آلرژیک یا مسائل دیگر شوند. همچنین، پزشک خود را از محصولات دیگری که استفاده می کنید مطلع کنید.

از کرم نباید بر روی پوست های آسیب دیده استفاده کرد. استفاده از کرم آمونیوم لاکتات بر روی پوست های آسیب دیده ممکن است باعث احساس سوزش شود.

استفاده از کرم آمونیوم لاکتات می تواند باعث افزایش حساسیت نسبت به نور خورشید شود. از قرارگیری طولانی مدت در معرض نور خورشید اجتناب کنید. هنگام بیرون رفتن از خانه از ضد آفتاب استفاده کنید. ناحیه مورد استفاده باید در مقابل نور خورشید محافظت شود. تحقیقات نشان می دهد که استفاده موضعی از کرم آمونیوم لاکتات 12 درصد اندازه تشکیل تومورهای پوستی در اثر نور فرابنفش را افزایش می دهد.

کرم یا لوسیون آمونیوم لاکتات را بین دمای 15 تا 30 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

بدون مشورت پزشک مصرف دارو را متوقف یا شروع نکنید و دوز مصرف آن را تغییر ندهید. در صورت تشدید شرایط به پزشک مراجعه کنید.

معمولاً کسانی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی ندارند. برای جلوگیری از خشکی پوست از آب ولرم برای استحمام استفاده کنید. آب بسیار داغ می تواند چربی های طبیعی پوست را از بین ببرد. نوشیدن آب زیاد به حفظ آب سلول های بدن کمک می کند. پس، آب و مایعات زیاد مصرف کنید. ایجاد برخی تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند.

منبع: راسخون

به "موارد استفاده و عوارض جانبی کرم آمونیوم لاکتات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موارد استفاده و عوارض جانبی کرم آمونیوم لاکتات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید