سالم ترین فرهنگ غذایی متعلق به کدام کشورهاست؟

به گزارش وبلاگ روشینا، این تنوع ریشه در عوامل بسیاری نظیر موقعیت جغرفیایی، سبک غذا پختن و رژیم غذایی کشورها دارد چون همین شرایط جغرافیایی در تنوع و رشد گیاهان و درختان مختلف دخالت دارد.

سالم ترین فرهنگ غذایی متعلق به کدام کشورهاست؟

لذا هر کشوری فرهنگ غذایی خاص خود را دارد ولی اینکه سالم ترین فرهنگ غذایی متعلق به کدام کشورها باشد، از موضوعات جذاب کسانی است که به رژیم غذایی سالم اهمیت زیادی قائلند. احتمالا با خود می گویید فقط ژاپنی ها یا کره ای ها.

خب جواب تان غلط نیست اما کاملا درست هم نیست! هرچند ژاپن یا کره فرهنگ غذایی سالمی دارند اما به جز این ها کشورهای دیگری هم هستند که فرهنگشان آن ها را به رژیم غذایی سالمی راهنمایی نموده است. اگر از خریداران بلیط هواپیما و دوستداران شکم گردی سالم هستید در ادامه این مطلب با ما باشید تا با سالم ترین فرهنگ غذایی دنیا آشنا شوید.

غذاهای ژاپنی

سالم ترین فرهنگ غذایی دنیا

فرهنگ ژاپنی به غذایی سالم با مقدار کم و همراه با سبزیجات گرایش بیشتری دارد. غذاهای ژاپنی معمولا با سبزیجات زیادی مثل کلم، پیازچه و بادمجان تهیه می شوند. به عنوان فرهنگ غذایی، ژاپنی ها دوست دارند غذاهایی سالم با استفاده از مواد اولیه و چاشنی های مختص هر فصل میل نمایند. این وسواس به اندازه ای است که در هر فصل فقط و فقط از مواد اولیه و چاشنی های مختص آن فصل استفاده می نمایند. علاوه بر این، ژاپنی ها همواره در کنار غذاهای خود از چاشنی هایی مانند سس سویا، سوپ میسو و و اسابی استفاده می نمایند. بسیاری از ژاپنی ها چای سبز نیز همراه غذای خود می نوشند.

غذاهای مدیترانه جنوبی (ایتالیایی و یونانی)

سالم ترین فرهنگ غذایی دنیا

بیشتر غذاهای ایتالیایی و یونانی مقدار زیادی روغن زیتون دارند که تحقیقات نشان داده استفاده از آن برای سلامت قلب مفید است. رژیم غذایی مدیترانه ای برای کاهش التهابات ناشی از بیماری های مختلف مفید است. استفاده از این رژیم غذایی برای افرادی که به فکر کاهش وزن هستند هم پیشنهاد می گردد چرا که پر از چربی های مفید و سبزیجات بوده و برای سلامتی و متابولیسم بدن خوب هستند. نمونه ساده و سالم غذای مدیترانه ای سالاد یونانی و پاستای میگو و ریحان است.

غذاهای هندی

سالم ترین فرهنگ غذایی دنیا

ویژگی اصلی غذاهای هندی فیبر و غلات فراوان است. غذاهای هندی ترکیبی از چربی های سالم، ادویه ها و گیاهانی هستند که فشار خون را کاهش داده و خاصیت ضد التهابی دارند. محبوب ترین و سالم ترین غذای هندی لوبیا است که از ترکیب لوبیا چشم بلبلی در سس گوجه فرنگی و مقدار زیادی سبزیجات و ادویه جات تهیه می گردد. دیگر غذای محبوب هندی ها مرغ ماسالا است که از ترکیب مرغ، فلفل چیلی، ماست، زنجبیل، پیاز و سیر تهیه می گردد. برای سالم تر کردن رژیم غذای هندی تان از خوردن زیاد برنج سفید پرهیز و غلات دیگر را جایگزین آن کنید.

بازدید از مقاله خوشمزه ترین غذاهای دنیا از نظر گردشگران

غذاهای کره ای

سالم ترین فرهنگ های غذایی دنیا

غذاهای کره ای شامل طیف گسترده و متنوعی از سبزیجات سالم هستند. یکی از اصلی ترین غذاهای کره ای کیمچی است که شامل کلم، تربچه و زنجبیل است. کره ای ها کیمچی را ترش مزه و پر از پروبیوتک ها -که برای سلامت دل و روده مفید است- مصرف می نمایند. چاشنی پایه کره ای ها برای بیشتر غذاها ترکیب سالمی از فلفل قرمز، پیازچه، پوره لوبیا، سیر، زنجبیل، کنجد و سرکه است. در فرهنگ غذایی کره همانند فرهنگ غذایی ژاپنی در کنار غذا از مخلفات سالمی مثل کیمچی، سوپ میسو و سبزیجات بخارپز با سس فلفل چیلی استفاده می نمایند. در ضمن بیشتر کره ای ها همراه هر وعده غذایی سبزیجات سالم هم مصرف می نمایند.

غذاهای اتیوپیایی

خوراک های اتیوپیایی از غلات، فلفل تند، عدس، کلم، کلم برگ، گوجه فرنگی، گوشت گوسفند و تخم مرغ ها تهیه می شوند. به طور کلی اتیوپیایی ها گوشت خوک نمی خورند و یکی از محبوب ترین غذاهای سالم اتیوپی غذایی به نام اینجرا است که در واقع نانی است اسفنجی شکل و پر از فیبر و پروتئین.

غذاهای اسکاندیناوی شمالی

رژیم غذایی اسکاندیناوی جزو برترین رژیم های غذایی سالم دنیا است تا حدی که میزان چاقی در سوئد و کشورهای همسایه اسکاندیناوی به کمتر از 10 درصد می رسد. غذاهای اسکاندینوی بسیار ساده اند و همه می توانند در خانه خود این غذاها را تهیه نمایند. غذاهای دانمارکی پر ازمواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها، مرغ و ماهی هستند. همچنین سبزیجاتی مانند کلم و هویج صندلی ویژه ای در رژیم غذایی اسکاندیناوی دارند. انواع توت ها نیز بین مردم اسکاندیناوی از محبوبیت خاصی برخوردارند و اغلب به عنوان دسر مصرف می شوند.

غذاهای تایلندی

بیشتر غذاهای تایلندی درصد چربی پایینی دارند و منبع غنی ای از فیبر و پروتئین بوده و معمولا شامل توفو، تخم مرغ، برگ سبزیجات و هویج هستند. غذاهای تایلندی با آن چه که در رستوران های غربی سرو می گردد تفاوت بسیار زیادی دارند چون تایلندی ها غذاهای خود را صرفا با سبزیجات و مواد اولیه تازه تهیه می نمایند. غذاهای تایلندی ترکیب سالمی از مزه های تند، شیرین و ملایم بوده و معمولا با روغن نارگیل پخت می شوند.

غذاهای اسپانیایی

خرید آنلاین بلیط هواپیما اسپانیا؛ غذاهای اسپانیایی پر از میوه های خشک و مغزهای مختلف بوده و به همین خاطر سرشار از فیبر هستند. نوشیدنی بخش بزرگی از رژیم غذایی اسپانیایی هاست و مشهورترین غذای اسپانیایی غذایی به نام تاپاس است. اسپانیانی ها در غذاهای خود از روغن زیتون، ماهی ساردین، نخود و مرغ استفاده می نمایند و در فرهنگ این کشور چرت روزانه نقش مهمی در سلامتی بدن و دستگاه گوارش دارد.

منبع: گردشبان

به "سالم ترین فرهنگ غذایی متعلق به کدام کشورهاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالم ترین فرهنگ غذایی متعلق به کدام کشورهاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید