مصرف ماهی تیلاپیا خطرناک است؟

به گزارش وبلاگ روشینا، ماهی تیلاپیا به دلیل سازگاری در محیط های آبی مختلف از اهمیت تجاری خوبی در سراسر دنیا برخوردار است.

مصرف ماهی تیلاپیا خطرناک است؟

ماهی تیلاپیا به دلیل همه چیزخوار بودن یکی از گونه های اصطلاحا تهاجمی، شناخته شده و با وجود جثه کوچک، تکثیر آن زیاد است. این ماهی می تواند در محیط های آبی مختلف با انواع غذا های گوناگون پرورش پیدا کند و ممکن است برای بعضی از اکوسیستم ها مشکل ساز گردد (نابودی گونه های مختلف آبزی).آیا مصرف ماهی تیلاپیا خطرناک است؟در وبلاگ روشینا به این پرسش پاسخ داده ایم.

ماهی تیلاپیا چیست؟

نوعی ماهی است که منشا آن در رودخانه ها و دریاچه های آفریقا است. به دلیل سازگاری در محیط های آبی مختلف این ماهی ازاهمیت تجاری خوبی در سراسر دنیا برخوردار است. پرورش این ماهی با انواع گونه های غذایی امکان پذیر است و به همین علت این ماهی را اصطلاحا تهاجمی می گویند.

تیلاپیا مضر است؟

توانایی رشد و فراوری مثل سریع این ماهی باعث شده است تا با انواع اکوسیستم ها خود را وقف دهد. تیلاپیا توانایی شنا در عمق زیاد را دارد و حتی در آب های شور و در شرایط نامطلوب مقاوم است و زنده می ماند. FDA (سازمان غذا و دارو) هیچ نوع ماهی تیلاپیا را برای مصرف تأیید نکرده است.

آنچه که این مصرف این ماهی را خطرناک می نماید تغییر ژنتیکی و تغذیه با آنتی بیوتیک است. گزارش ها حاکی از پرورش این ماهی در مزارعی است که کود دامی استفاده و موجب افزایش آلودگی تیلاپیلا می گردد.

یافتن بهترین تیلاپیا ها همواره ممکن نیست، و با توجه به خطرات مرتبط با آن، بهتر است از خوردن آن خودداری کنید. به شرطی که این ماهی از منابع معتبر خریداری شده باشد.

انواع ماهی تیلاپیا

بسته به منطقه، می توانید انواع مختلفی از تیلاپیا را پیدا کنید.

  1. سرخوی شمالی (Red snapper)
  2. ماهی خاردار اروپایی (Branzino or Sea Bass)
  3. گربه ماهی (Catfish)
  4. خار ماهی نواری (Striped Bass)
منبع: پیام دلتا

به "مصرف ماهی تیلاپیا خطرناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف ماهی تیلاپیا خطرناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید