مستندنگاری روستای کنگ با حضور دانشجویانی از کشور های مختلف

به گزارش وبلاگ روشینا، 15 دانشجوی معماری خارجی مقیم ایران با حضور در روستای کنگ با شیوه مستندنگاری معماری بومی آشنا می شوند.

مستندنگاری روستای کنگ با حضور دانشجویانی از کشور های مختلف

به گزارش خبرنگار از ، پارسا پهلوان، دارای تحصیلات فوق دکتری در رشته مرمت آثار تاریخی و سرپرست کمپ بین المللی ورنادوک گفت: پنجمین کمپ بین المللی مستندنگاری معماری بومی یا ورنادوک باهدف آموزش به دانشجویان خارجی مقیم ایران به مدت دو هفته در روستای کنگ برگزار می گردد.

او اضافه نمود: این کمپ با هدف ارتقای دانش فنی شیوه های مستندنگاری میراث بومی ایران شکل گرفته است و قصد آن اشاعه فرهنگ مستندنگاری دستی به دانشجویان خارجی مقیم ایران در رشته معماری است.

سرپرست کمپ ورنادوک گفت:در این دوره تعدادی از دانشجویان برگزیده رشته معماری دانشگاه فردوسی مشهد از کشور های هند، افغانستان، لبنان، سوریه، بحرین، عراق و تعدادی دانشجوی ایرانی، انتخاب شده اند که به مستند نگاری خانه های تاریخی روستای کنگ می پردازند.

پهلوان ادامه داد: علاوه بر اساتید داخلی اساتیدی از کشور های فنلاند و تایلند که سابقه طولانی در برگزاری کمپ های آموزشی مستند نگاری بومی دارند برای این دوره آموزشی دعوت شده اند.

پنجمین کمپ بین المللی مستندنگاری معماری بومی ایران با همکاری معاونت میراث فرهنگی و کمیته بین المللی معماری بومی (سیاو) ایکوموس جهانی در حال برگزاری است.

برگزاری کمپ بین المللی مستندنگاری در روستای کنگ

/م. م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مستندنگاری روستای کنگ با حضور دانشجویانی از کشور های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستندنگاری روستای کنگ با حضور دانشجویانی از کشور های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید