شتاب در هوشمندسازی معادن با حمایت از استارتاپ ها

به گزارش وبلاگ روشینا، تهران (پانا) - مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) گفت حمایت از مجموعه های استارتاپی به عنوان بازوی کمکی برای دیجیتال سازی صنایع معدنی، ایجاد ارزش افزوده و کاهش قیمت تمام شده به افزایش قدرت رقابت پذیری مالی کشور می انجامد.

شتاب در هوشمندسازی معادن با حمایت از استارتاپ ها

به گزارش روابط عمومی مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو)، حسین منصوری با بیان اینکه ماموریت ایمینو حمایت از استارتاپ ها و یافتن سرمایه گذار مناسب برای آنها جهت ورود به بازار و بالندگی آنهاست، گفت: مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران در پی دو جشنواره اینوماین 1 و 2 با هدف حمایت از کسب وکارهای نوپا و تسهیل گیری برای شرکت های دانش بنیان و فناور در بخش معدن و صنایع معدنی در شهریورماه سال 1399 شکل گرفت.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره اینوماین 3 در نیمه اول سال آینده عنوان نمود: اکنون پنج استارتاپ در مجموعه ایمینو مستقر هستند که این 5 استارتاپ از بین 30 ایده پذیرفته شده از 241 طرح ارائه شده به جشنواره اینوماین 1 و 2 انتخاب شده اند.

منصوری ادامه داد: افزایش خوداتکایی در فناوری و ساخت داخل تجهیزات معدن و صنایع معدنی یکی از اولویت های ایمینو در سال 1400 است که قرار است با حمایت، همکاری و استفاده از توان دانشگاه ها، مراکز علمی، تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان و استارتاپی و حمایت از ایده ها و دانش های فراوری شده توسط آنها، شناسایی، جذب و راهبری تیم های استارتاپی جدید، سنجش، راهبری و معین شرایط تیم های استارتاپی موجود، تسهیل گری فرایند تجاری سازی کسب وکارهای فناور و دانش بنیان، ارزیابی و آنالیز ایده های ثبت شده در سامانه ایمینو به تحقق بپیوندد.

مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به برنامه ایمینو برای برگزاری و فراوری کارگاه ها و دوره های آموزشی مرتبط با زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی در سال آینده گفت: برگزاری 10 عنوان وبینار آموزشی، برگزاری 4 عنوان آموزشی ترجمه و برگزاری 6 کارگاه مرتبط در محیط دانشگاهی را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: ایمینو به عنوان پرچم دار توسعه صنعت 4.0 در بخش معدن و صنایع معدنی برنامه ریزی نموده قرار است این جریان با اولویت فولاد و صنایع معدنی کشور اجرایی گردد و با برگزاری کنفرانس، همایش علمی و تخصصی در این زمینه و برگزاری فراخوان ها پیشتاز صنعت 4.0 باشد.

مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران در سرانجام گفت: استفاده از فناوری های نوین و هوشمندسازی معادن یکی از ضروریت های کشور است و حمایت از مجموعه های استارتاپی به عنوان بازوی کمکی برای دیجیتال سازی صنایع معدنی، ایجاد ارزش افزوده و کاهش قیمت تمام شده به افزایش قدرت رقابت پذیری مالی کشور می انجامد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "شتاب در هوشمندسازی معادن با حمایت از استارتاپ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شتاب در هوشمندسازی معادن با حمایت از استارتاپ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید