سفیر آمریکا در کویت: هدف از تشکیل ائتلاف تنها حمایت از آزادی حمل ونقل دریایی است

به گزارش وبلاگ روشینا، سفیر آمریکا در کویت می گوید که طرح آمریکا برای تشکیل ائتلاف بین المللی برای حمایت از کشتیرانی در خلیج [فارس] همچنان در حال تدوین است.

سفیر آمریکا در کویت: هدف از تشکیل ائتلاف تنها حمایت از آزادی حمل ونقل دریایی است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ روشینا، لورانس سیلورمن سفیر آمریکا در کویت با اشاره به حمایت بین المللی از طرح آمریکا برای تشکیل ائتلاف نظامی به بهانه حمایت از آزادی حمل ونقل دریایی در خلیج فارس، گفت که این طرح همچنان در حال تدوین است.

وی اضافه نمود که کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه همچون آمریکا نگران تعرض به آزادی حمل ونقل دریایی هستند و این موضوع ارتباطی به امور سیاسی ندارد بلکه غیرنظامیان در کشتی ها حضور دارند که احتیاجمند حمایت هستند.

طبق گزارش وبگاه الیوم السابع، سفیر آمریکا در کویت در مورد فایده تشکیل این ائتلاف نیز توضیح داد: اگر به گذشته برگردیم می بینیم که اتحاد جهانی برای حمایت از حمل و نقل دریایی وجود داشته و در ابتدا نیز این اتحاد برای مقابله با دزدی دریایی بوده است و از دهه های قبل این اتحاد توسط سازمان ملل تشکیل شد اما اکنون به وجود این ائتلاف برای مقابله با حملات به کشتی ها احتیاج است و این یک واکنش طبیعی است.

وی اشاره نمود که هدف از این تشکیل این ائتلاف حمایت از آزادی حمل ونقل دریایی است.

از زمان توقیف غیرقانونی و بدون زمینه منطقی نفتکش حامل نفت ایران توسط انگلیسی ها در تنگه جبل طارق و تهدید ایرانی ها علیه لندن، انگلیس نیز از ترس توقیف کشتی هایش در منطقه خلیج فارس در حال رایزنی با آمریکا برای راه اندازی این ائتلاف نظامی است.

روز آدینه سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس گفته بود که مذاکرات در این زمینه در جریان است.

سیلورمن درباره تصمیم ایران برای افزایش میزان غنی سازی اورانیوم نیز گفت: اتحادیه اروپا در حال اعمال فشار بر ایران برای بازگشت به میزان توافق شده برای غنی سازی اورانیوم است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سفیر آمریکا در کویت: هدف از تشکیل ائتلاف تنها حمایت از آزادی حمل ونقل دریایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا در کویت: هدف از تشکیل ائتلاف تنها حمایت از آزادی حمل ونقل دریایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید