خبرنگاران استاندار همدان: نماز جمعه در اسدآباد اقامه می شود

به گزارش وبلاگ روشینا، همدان- خبرنگاران- استاندار همدان گفت: با توجه به قرار دریافت شهرستان اسدآباد در شرایط سفید از نظر ابتلا به ویروس کرونا، هفته جاری نماز جمعه در این شهرستان اقامه می شود.

خبرنگاران استاندار همدان: نماز جمعه در اسدآباد اقامه می شود

سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در گفت و گو با وبلاگ روشینا گفت: علاوه بر آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، در مساجد شهرستان اسدآباد نیز نماز جماعت برپا می شود.

وی بیان نمود: اقامه نماز جمعه و بازگشایی مساجد برای برگزاری نماز جماعت به معنای رفع کامل خطر کرونا نیست بلکه باید تمامی پروتکل های پیش بینی شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هنگام اقامه نماز رعایت شود.

استاندار همدان فرایند ابتلای به ویروس کرونا را در همدان نزولی دانست و گفت: میزان مبتلایان به ویروس کرونا در یک هفته گذشته میانگین به روزانه 6 نفر و متوفیان به یک نفر کاهش داشته است و برخی روزها آمار متوفیان ناشی از ویروس کرونا در این استان به صفر می رسد.

شاهرخی ادامه داد: مدافعان سلامت از اول اسفند تا به امروز بدون وقفه برای خدمت به مردم تلاش کردند و در این راستا مردم با فرهنگ و متدین این استان نیز همراهی و همکاری خوبی با کادر پزشکی همدان داشتند.

وی ضمن قدردانی از مردم این استان ادامه داد: همراهی مردم با مصوبات ستاد کرونا، اعتماد آنها به مسوولان و رعایت نکات بهداشتی، از بروز فشار به بیمارستان ها، کاهش میزان تخت نسبت به بیماران و تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان ها پیشگیری کرد.

استاندار همدان گفت: مردم این استان حتی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در راستای مصوبه ستاد ملی در نماز جمعه و مساجد حضور نیافتند بنابراین باید قدردان مردم، ائمه جمعه و جماعات به خاطر همراهی با ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بود.

شهرستان اسدآباد در فاصله 40 کیلومتری غرب مرکز استان همدان و در جهت همدان - کرمانشاه قرار گرفته است.

بگفته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا 30 اردیبهشت سالجاری مجموع بیماران ناشی از ویروس کرونا در کشور به 124 هزار و 603 نفر رسیدکه از این تعداد هفت هزار و 119 نفر جان باختند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار همدان: نماز جمعه در اسدآباد اقامه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار همدان: نماز جمعه در اسدآباد اقامه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید