برترین جاهای دیدنی پارک ملی بنف کانادا

به گزارش وبلاگ روشینا، در سال 1883 میلادی کارگران راه آهن آبگرمی را پیدا کردند که باعث به راه افتاد جنبشی شد و نتیجه این جنبش نیز شکل گیری اولین پارک ملی کانادا یعنی پارک ملی بنف (Banff National Park) بود. این پارک ملی پر از جاهای دیدنی بسیار زیبا و خیره کننده است و پیرامون آن را کوهستان های مرتفع راکی کانادا، دره ها، جنگل ها و حیات وحش فراوان فرا گرفته اند. همین نیز سبب شده تا اینجا یکی از برترین مقاصد گردشگری در کانادا به شمار می رود. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با جاهای دیدنی این پارک ملی آشنا شوید.

برترین جاهای دیدنی پارک ملی بنف کانادا

10. آبشار باو

Bow Falls

آبشار باو (Bow Falls) 9 متر ارتفاع دارد و آبشاری برجسته و بزرگ در مسیر رودخانه تماشایی و خیره نماینده باو محسوب می گردد. این در حالی است که پس از این آبشار نیز رودخانه باو به رود ساپری می پیوندد و همین نیز مجذوب نمایندهیت این آبشار را دو چندان نموده است. با پیاده روی در مسیر رودخانه و رسیدن به آبشار می توان از چشم انداز های بسیار زیبا و تماشایی تماشا کرد و در مسیر نیز می توان از دوچرخه استفاده کرد. با این حال، با توجه داشت که صخره های نزدیک آبشار لغزنده هستند.

9. موزه وایت

Whyte Museum

موزه وایت (Whyte Museum) مکان بسیار خوبی برای گردشگران و بازدیدنمایندگان از پارک ملی بنف به شمار می رود که از آنجا به سمت کوهستان های تماشایی و مجذوب نماینده راکی حرکت نمایند. این موزه دارای مجموعه ای از نقاشی ها، اسناد و دیگر مدارک آرشیوی است که به وسیله پیتر و کاترین وایت جمع آوری شدند، آن هم از زمانی که در دهه 30 میلادی به اینجا نقل مکان کردند. این موزه سعی در حفظ تاریخچه پارک ملی بنف و فرهنگ کوه های راکی کانادا دارد. در اینجا بعلاوه چهار کلبه چوبی و دو خانه میراثی از خانواده وایت به چشم می خورند.

8. چشمه های آبگرم بنف آپر

Banff Upper Hot Springs

چشمه های آبگرم بنف آپر (Banff Upper Hot Springs) مکانی ایدئال برای استراحت کردن پس از یک روز طولانی اسکی سواری یا کوهنوردی به شمار می رود. بازدیدنماینده ها از سال 1880 میلادی به اینجا می آمدند تا در آب های معدنی و گرم آن شنا نمایند، کاری که حتی قبل تر نیز به وسیله بومیان انجام می شد. مردم بومی این چشمه های آبگرم را مکانی مقدس می دانند و این در حالی است که اینجا مرتفع ترین چشمه آبگرم در کل کانادا است و دمای آب های آن بین 37 تا 40 درجه سلسیوس متغیر است.

7. دره جانستون

Johnston Canyon

دره جانستون (Johnston Canyon) در اثر فرسایش سنگ ها به هنگام جاری شدن نهری در این دره و به سمت رودخانه باو ایجاد شده است. از جمله کارهایی که در اینجا می توان انجام داد نیز می توان به پیاده روی و کوهنوردی به سمت آبشار پایینی (Lower Falls)، آبشار بالایی (Upper Falls) و اینک پاتس (Ink Pots) اشاره نمود. مسیر رفتن به آبشار بالایی حدود 2.7 کیلومتر است که از پشت تفرجگاه دره جانستون آغاز می گردد و به عنوان یکی از شلوغ ترین مسیرها در کوه های راکی کانادا معروفیت دارد.

6. دریاچه مینوانکا

Lake Minnewanka

دریاچه مینوانکا (Lake Minnewanka) با زیبایی های آبی رنگ و تماشایی خودش چیزهای بسیار زیادی از جمله فرصت هایی برای کوهنوردی، دوچرخه سواری، صخره نوردی و لذت بردن از طبیعت را در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می دهد. به هنگام فصل زمستان نیز اسکی سواری و اسنوبوردینگ از محبوبیت بسیار بالایی در اینجا برخوردار است. این دریاچه در فاصله 13 کیلومتری از شهر بنف قرار گرفته و مکانی محبوب در بین ساکنین این شهر نیز محسوب می گردد.

5. تله کابین بنف

Banff Gondola

سوار شدن در تله کابین بنف (Banff Gondola) یکی از تجربه هایی است که به هنگام سفر به این پارک ملی باید حتما آن را تجربه کنید. از این بالا شما شاهد چشم انداز های خیره نماینده و تماشایی از کوهستان گوگرد (Sulphur Mountain) خواهید بود. علاوه بر این، سکوی مشاهده نیز نماهایی بسیار خیره نماینده و خارق العاده را ارائه می نماید که در آنجا می توان به تماشای آن ها نشست.

4. دریاچه پیتو

Peyto Lake

یخچال های طبیعی و ذوب شدن یخ های آن ها مسئول خلق آب های فیروزه ای رنگ و بسیار زیبای دریاچه پیتو (Peyto Lake) هستند و همین نیز اینجا را به یک سوژه عکاسی ایدئال تبدیل نموده است. دریاچه در ارتفاع 1900 متری قرار گرفته و از مسیر پارک آیس فیلدز کلمبیا می توان به آن دسترسی داشت.

دریاچه پیتو که یکی از زیباترین دریاچه های دنیا نیز محسوب می گردد، از قله باو (Bow Summit) و در حدود 39 کیلومتری از دریاچه لوئیس (Lake Louise) به خوبی دیده می گردد و برترین وجه اش را می توان مشاهده کرد. اینجا در بین گردشگران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و گاهی اوقات بیش از میزان شلوغ می گردد.

3. مراتع سانشاین

Sunshine Meadows

مراتع سانشاین (Sunshine Meadows) در ارتفاعات کوه های راکی کانادا و در بالای Continental Divide و در مرز بین آلبرتا و بریتیش کلمبیا واقع شده است. رسیدن به اینجا ممکن است چالش برانگیز باشد اما چشم انداز ها خیره نماینده و تماشایی آن کاملا ارزش این سختی ها را دارند. این مراتع برترین مسیرهای کوهنوردی را در این کوهستان دارد و چشم انداز ها طبیعی آن نیز واقعا زیبا هستند.

در فصل بهار و بالطبع تابستان، مراتع پر از شکوفه می گردد و پس زمینه رنگارنگ و تماشایی ای را خلق می نماید که هر بازدیدنماینده ای به حیرت در می آورد. راه های مختلفی برای رسیدن به اینجا وجود دارد که در هر صورت، سفری بسیار دلنشین و ماندگار را برای شما رقم خواهد زد.

2. دریاچه لوئیس

Lake Louise

دریاچه لوئیس با آب های سبز زمردی خود چشم انداز ای شگفت انگیز را خلق نموده است و بازدیدنمایندگان پارک ملی بنف می توانند از زیبایی های بکر آن لذت ببرند و در اطراف دریاچه ای که به نام چهارمین دختر ملکه ویکتوریای بریتانیا یعنی پرنسس لوئیس کارولین آلبرتا نام گذاری شده، گردش نمایند.

این دریاچه نمادین و خارق العاده، دریاچه ای است که باید در تمام فصول سال آن را تجربه کرد تا واقعا از سرسبزی های تابستان و بعلاوه کوه های پوشیده از برفش در فصل زمستان لذت برد. هتل و تفرجگاه Fairmonts Chateau در نزدیکی دریاچه لوئیس نیز هتل تفریحی مجللی به شمار می رود که در اواخر قرن بیستم میلادی آغاز به کار کرد.

1. دریاچه مورین

Moraine Lake

دریاچه مورین (Moraine Lake) از آب شدن یخ های یخچال های طبیعی شکل گرفته و بیشتر برای آب های آبی خیره نماینده خودش معروفیت دارد. این دریاچه در فاصله 12.5 کیلومتری از دریاچه لوئیس واقع شده و پیرامون آن را نیز کوه های خارق العاده و مرتفع راکی کانادا فرا گرفته اند. همین نیز سبب شده تا مسیرهای کوهنوردی مختلفی در پیرامون دریاچه وجود داشته باشد.

یکی از محبوب ترین مسیرها نیز Rockpile نام دارد که مسیری کوتاه است و ارتفاع زیادی نیز پیدا نمی نماید و در عین حال، چشم انداز های بسیار تماشایی و زیبا را از پارک ملی بنف به بازدیدنمایندگان ارائه می دهد. در انتهای این مسیر نیز می توان از بالا شاهد دره ده قله یخچالی پیرامون دریاچه بود.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "برترین جاهای دیدنی پارک ملی بنف کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی پارک ملی بنف کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید