کشف 15 میلیارد کالای قاچاق در ممسنی، شناسایی و دستگیری قاتل 26 ساله در فسا

به گزارش وبلاگ روشینا، مهم ترین حوادث امروز 31 خردادماه را در این بسته خبری بخوانید.

کشف 15 میلیارد کالای قاچاق در ممسنی، شناسایی و دستگیری قاتل 26 ساله در فسا

به گزارش خبرنگار از، مهم ترین حوادث امروز شنبه 31 خردادماه سال 99 را می توانید در این بسته خبری بخوانید.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از 2 دستگاه کامیون، انواع لوازم یدکی مظنون به قاچاق به ارزش 15 میلیارد ریال در ممسنی کشف شد.

سردار رهام بخش حبیبی اعلام کرد: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین اجرای ایست بازرسی مقطعی در محور های مواصلاتی، به 2 دستگاه تریلر حامل بار مشکوک و آن ها را برای آنالیز بیشتر متوقف کردند.

او اضافه کرد: ماموران پیروز شدند در بازرسی از آن خودروها، 3 هزار و 500 قطعه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی مظنون به قاچاق و فاقد مجوز کشف نمایند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، 15 میلیارد ریال برآورد شده است، توضیح داد: در این راستا 2 نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف 45 تن و 960 کیلوگرم برنج خارجی مظنون به قاچاق به ارزش 7 میلیارد ریال در شهرستان بوانات اطلاع داد.

سرهنگ یوسف ملک زاده گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان بوانات در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل خودرو های عبوری در محور های مواصلاتی، به 2 دستگاه تریلر حامل برنج مشکوک و آن ها را متوقف کردند.

او اضافه کرد: ماموران در بازرسی از آن خودروها، 45 تن و 960 کیلوگرم برنج خارجی مظنون به قاچاق و فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی را کشف کردند.

سرهنگ ملک زاده با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را، 7 میلیارد ریال برآورد نموده اند، گفت: در این زمینه 2 نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اعلام کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان مقابله می نماید.

جانشین فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری 2 دزد و کشف 15 فقره سرقت منزل و احشام در این شهرستان اطلاع داد.

سرهنگ علی اصغر محمدپور گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل و احشام در این شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری دزدان به صورت ویژه در دستور کار ماموران نهاده شد.

او با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی پیروز شدند در این زمینه 2 نفر دزد را شناسایی و دستگیر نمایند، گفت: متهمان در بازپرسی اولیه به 15 فقره سرقت منزل و احشام اقرار کردند.

سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده و شناسایی افراد مشکوک سریعا به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام نمایند.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر واژگونی سواری پراید در محور ایج-ششده شهرستان استهبان، یک نفر در دم فوت و 5 نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: به وسیله مرکز فوریت های پلیسی 110 خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور ایج-ششده شهرستان استهبان به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پراید با 6 سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک نفر در دم فوت و 5 سرنشین دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، توضیح داد: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: با کوشش مأموران این شهرستان، 2 کامیون توقیف و 55 تن و 750 کیلوگرم گندم فاقد مجوز به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ حمید جوکار اعلام کرد: مأموران انتظامی ایست وبازرسی شهید جنتی فر این شهرستان هنگام کنترل خودرو های عبوری در محور های مواصلاتی، به 2 دستگاه کامیون حامل بار گندم مشکوک و آن ها را متوقف کردند.

او اضافه کرد: در بازرسی از این خودروها، میزان 55 تن و 750 کیلوگرم گندم فاقد مجوز کشف و در این خصوص 2 نفر دستگیر شدند.

سرهنگ جوکار با اعلام این که ارزش گندم های مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و 400 میلیون ریال برآورد شده است، توضیح داد: متهمین با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی فسا گفت: بر اثر انفجار کپسول گاز در یک منزل مسکونی در این شهرستان، دختر 4 ساله در دم فوت و پدر 26 ساله راهی بیمارستان شد.

سرهنگ فرج رستمی گفت: به وسیله مرکز فوریت های پلیسی 110 خبری مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی در شهرک طالقانی به مأموران اعلام شد.

او اضافه کرد: بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام و در آنالیز های اولیه و براساس نظر کارشناسان آگاه شدند که منزل مسکونی به دلیل انفجار کپسول گاز منفجر شده است.

سرهنگ رستمی با اشاره به اینکه در این حادثه دختر 4 ساله به دلیل شدت آتش سوزی در دم فوت و پدر 26 ساله نیز مجروح و راهی بیمارستان شده است، گفت: جسد متوفی برای آنالیز بیشتر تحویل پزشک قانونی شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری قاتل 26 ساله در کمتر از 4 ساعت توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان فسا پس از پیدایش جسد سوخته شده مقتول اطلاع داد.

سرهنگ کاووس محمدی گفت: در پی وقوع یک فقره قتل و پیدایش جسد سوخته شده مقتول 23 ساله در کوه های اطراف یکی از روستا های شهرستان فسا، شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار ماموران انتظامی نهاده شد.

او اضافه کرد: ماموران انتظامی شهرستان فسا با تحقیقات فنی و تخصصی پیروز شدند در کمتر از 4 ساعت مخفیگاه قاتل که پسر عمه مقتول می باشد را شناسایی و در یک عملیات پیروز آن را دستگیر نمایند.

معاون اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه متهم در بازپرسی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلاف قبلی با مقتول بیان کرد، گفت: قاتل 26 ساله پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه پلیس فارس با کسانی که بخواهند باعث اخلال در نظم و امنیت عمومی شوند برخورد قاطع و قانونی می نماید، از شهروندان خواست از هرگونه رفتار خشونت آمیز و نزاع و درگیری پرهیز نمایند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

فرمانده انتظامی قیروکارزین از دستگیری 2 شکارچی غیرمجاز در مناطق حفاظت شده کوه های اطراف آن شهرستان و کشف 2 لاشه بز کوهی اطلاع داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد اعلام کرد: ماموران انتظامی شهرستان قیروکارزین هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی با اقدامات فنی، آگاه شدند 2 نفر به هویت معلوم اقدام به شکار حیوانات و جانوران وحشی نموده و با یک دستگاه خودرو پیکان وانت در حال طی طریق می باشند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او اضافه کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی، سریعا به محل مورد نظر اعزام و خودرو مورد نظر را مشاهده و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

سرهنگ صالحی فرد با اشاره به دستگیری 2 نفر شکارچی غیرمجاز در این خصوص، گفت: در بازرسی از آن خودرو، یک قبضه سلاح به همراه تعدادی فشنگ، دوربین شکاری و تعداد 2 لاشه بز کوهی کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمین پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: کسانی که به هر طریقی اقدام به شکار حیوانات و جانوران وحشی نمایند طبق قوانین زیست محیطی با آنان برخورد قضائی قاطع صورت خواهد گرفت و متخلفین به اشد مجازات خواهند رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کشف 15 میلیارد کالای قاچاق در ممسنی، شناسایی و دستگیری قاتل 26 ساله در فسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 15 میلیارد کالای قاچاق در ممسنی، شناسایی و دستگیری قاتل 26 ساله در فسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید