پرکننده های پوستی برای برطرف چین و چروک صورت

به گزارش وبلاگ روشینا، پرکننده های پوستی موادی هستند که به زیر پوست تزریق می شوند تا آن را پرتر و صاف تر نشان دهند. پس از تزریق ماده پرکننده پوست پرتر می گردد، چین و چروک کمتری نشان می دهد و جوانتر به نظر می رسد.

پرکننده های پوستی برای برطرف چین و چروک صورت

فیلرهای قابل تزریق دهه ها است که در جراحی زیبایی و پلاستک به کار رفته اند. پیشرفت های پزشکی در سال های اخیر گونه های جدیدی از پرنماینده ها برای درمان چین و چروک پوست به بازار فرستاده است. فیلرهای جدیدتر برای مدتی طولانی تر دوام می آورند و حتی نیمه دائمی هستند. اما پیش از این که از این مواد بهره ببرید، باید نکاتی را بدانید.

  • چطور چروک پوستی بوجود می آید؟

سه جزء اساسی باعث صاف و سفت ماندن پوست می شوند: کلاژن، هیالورونیک اسید و الاستین. این مواد شیمیایی در ترکیب با هم شبکه ای اسفنجی زیر سطح پوست ایجاد می نمایند. این ساختارهای کشسان یا الاستک باعث صاف و سفت ماندن سطح پوست می شوند.

این شبکه اسفنجی با افزایش سن یکپارچگی اش را از دست می دهد. با ضعیف شدن ساختار پشتیبان زیر پوست، سطح پوست همواری و شادابی اش را از دست می دهد.

تزریق پرنماینده ها این شبکه ظریف را پر می نماید و باعث برآمده شدن بافت های زیرپوستی و کاهش چین وچروک ها می گردد. در نتیجه پوست سفت تر و صاف تر می گردد و ظاهری جوانتر پیدا می نماید.

کلاژن قدیمی ترین و شناخته شده ترین این پرنماینده ها است. فراورده های طبیعی و مصنوعی جدیدتر هم در دسترس هستند که هر کدام مزیت ها و ضعف های خاص خودشان را دارند.

  • انواع پرنماینده های پوستی

1- پرنماینده کلاژن گاوی: کلاژن گاوی که از تولید پوست گاوها به دست می آید از دهه 1980 برای درمان چین وچروک تایید شد و هنوز به طور گسترده ای به عنوان پرنماینده پوستی استفاده می گردد.

کلاژن گاوی پرنماینده ای کارأمدی است و نسبت به سایر پرنماینده ها قیمت مناسب تری دارند. البته این نوع کلاژن ممکن است باعث واکنش های آلرژی گردد، بنابراین پیش از تزریق آن باید آزمایش پوستی انجام گردد.

بدن به طور طبیعی کلاژن تزریق ها شده را به تدریج تجزیه می نماید، بنابراین تزریق کلاژن را باید دو تا چهار بار در سال تکرار کرد.

2- پرنماینده کلاژن انسانی: کلاژن انسانی که از سلول های انسانی ساخته می گردد، در سال 2002 در اختیار نهاده شد. کلاژن انسانی نسبت به کلاژن گاوی بسیار کمتر ممکن است باعث آلرژی سود، بنابراین آزمایش پوستی برای آن لازم نیست. اما این نوع پرنماینده از کلاژن گاوی گران تر است و تزریق هیا آن هم هر سه تا شش ماه باید تکرار گردد.

3- پرنماینده های هیالورونیک اسید: هیالورونیک اسید یک جزء طبیعی پوست. با افزایش سن میزان این ماده در پوست کاهش می یابد. هم انواع طبیعی و هم انواع مصنوعی هیالورونیک اسید در بازار وجود دارد. در جدیدترین انواع، مولکول هیالورونیک اسید طوری تغییر داده می گردد که آهسته تر در بدن تجزیه گردد. اثرات این پرنماینده ممکن است 9 ماه یا بیشتر دوام آورد. واکنش های آلرژی نسبت به آن بسیار نادر است.

4- پرنماینده های تزریقی چربی: در این شیوه مقدارهای کوچکی از چربی از ران ها، شکم یا باسن برداشته می گردد و زیر پوست صورت تزریق می گردد.

این چربی زیر پوست از هم باز می گردد و چروک ها را برطرف می نماید. از آنجایی که بافتی از بدن خودتان برای تزریق استفاده شده است، واکنش آلرژی به وجود نخواهد آمد. این نوع پرنماینده ممکن است نتایج متفاوتی ایجاد کندن و گاهی برای مدتی طولانی دوام می آورید.

5- پرنماینده های پلی-ال لاکتیک اسید (PLLA): تزریق PLLA باعث تحریک سلول های پوستی به ساختن کلاژن می گردد. پلی-ال لاکتیک اسید یک ماده غیر سمی است و به طور گسترده ای ساله ها به عنوان ماده ای برای نخ های بخیه استفاده شده است.

PLLA در واقع برای درمان زیبایی در بعضی عوارض پوستی از جمله عوارض پوستی در افراد دچار اچ آی وی تایید شده است. اما به شکل off-label برای برطرف چین وچروک های افراد سالم هم به کار می رود. اثر این پرنماینده نیمه دائمی شمرده می گردد، یعنی نتایج ان ممکن است برای ماه ها تا سال ها ادامه یابد.

6- پرنماینده های کلسیم هیدروکسی لاپاتیت: کلسیم هیدروکسی لاپاتیت در سال 2006 از سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان داروی تزریقی زیبایی مجوز گرفت. این پرنماینده پوستی از مواد معدنی ساخته شده است که به استخوان قوام و استحکام می دهند. این موارد معدنی به صورت ذرات ریزی آسیا می شوند و به صورت محلول آبی معلق در می آید که زیر پوست تزریق می گردد.

آزمایش های بالینی نشان داده اند که کلسیم هیدروکسی آپاتیت نسبت به پرنماینده های کلاژنی در کاهش چروک های شدید بسیار بهتر عمل می نماید.

7- پرنماینده های پلی متیل متاآکریلات: پلی متیل متاآکریلات (PMMA) یک پرنماینده پوستی نیمه دائمی است. PMMA قبل به عنوان سیمان در جراحی استخوان استفاده می شد.

این پرنماینده مصنوعی برخلاف فراوردهای بیولوژیکی یا زیستی اثر نیمه دائمی در برطرف چروک های پوستی دارد.

  • کدام اجزای مواد آرایشی واقعاً برای پوست سودمند هستند؟ | واقعیت هایی درباره کلاژن و کامبوجا

منبع: همشهری آنلاین

به "پرکننده های پوستی برای برطرف چین و چروک صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرکننده های پوستی برای برطرف چین و چروک صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید