هند هم به باشگاه یک میلیونی کرونا پیوست

به گزارش وبلاگ روشینا، هند روز آدینه 27 تیر پس از آمریکا و برزیل به سومین کشوری در دنیا بدل شد که بیش از یک میلیون مورد جدید ویروس کرونا گزارش نموده است.

هند هم به باشگاه یک میلیونی کرونا پیوست

به گزارش وبلاگ روشینا به نقل از رویترز کارشناسان می گویند با توجه به جمعیت 1.3 میلیارد نفری هند شمار یک میلیون مورد عفونت کرونا نسبتا پایین است، اما این رقم در ماه های آینده با انجام بیشتر آزمایش و وارد آمدن فشار بیشتر به نظام مراقبت های بهداشتی که هم اکنون به آستانه اشباع رسیده است، افزایش خواهد یافت.

پاندمی کرونا در هفته های اخیر در هند از بزرگترین شهرها به مناطق حومه ای و شهرهای کوچکتر گسترش یافته است و این کشور با پشت سر گذاشتن روسیه به رده سوم در میان کشورهای بیشتر مورد بیماری رسیده است.

مقامات این هفته محدودیت های جدیدی اعلام و نواحی قرنطینه جدیدی را در چندین ایالت معین نموده اند، از جمله در ایالت عمدتا روستایی بیهار در شرق هند و منطقه صنعتی بنگلور در جنوب هند که موارد بیماری در آنها اوج گرفته است.

اما مقامات در اعمال قرنطینه و نگهداشتن مردم درون خانه ها به مشکل برخورده اند.

هند روز آدینه 34956 عفونت جدید را اظهار داشت و به این ترتیب شمار کل موارد کرونا به 1003832 مورد و شمار مرگ های ناشی از آن به 25602 مورد رسیده است.

آمریکا و برزیل که جمعیت هایشان کمتر از یک سوم جمعیت هند است- به ترتیب با 3.6 میلیون و 2 میلیون مورد در رده های اول و دوم شیوع قرار دارند.

متخصصان همه گیرشناسایی می گویند هنوز هند احتمالا ماه ها با رسیدن به اوج شیوع کرونا فاصله دارد.

پاندمی کرونا که در چهار ماه گذشته هند را درنوردیده است، کمبودهای متعددی را در نظام مراقبت بهداشتی این کشور که سال ها دچار کمبود بودجه، پزشک و تخت بیمارستانی است، آشکار نموده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "هند هم به باشگاه یک میلیونی کرونا پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند هم به باشگاه یک میلیونی کرونا پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید