نمی توان به فرایند مثبت روز گذشته بورس اعتماد کرد!

به گزارش وبلاگ روشینا، اسدی گفت: حجم معاملات روز گذشته نسبت به روز های گذشته پایین بوده است به این معنی که نمی توان به فرایند مثبت روز گذشته بازار اعتماد کرد.

نمی توان به فرایند مثبت روز گذشته بورس اعتماد کرد!

آرتا اسدی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار در رابطه با این پرسش که، با مثبت شدن روز گذشته شاخص کل بورس آیا خیال سهامداران باید از ریزش بازار آسوده باشد؟ بیان نمود: به علت این که شاخص کل در یک فرایند صعودی قرار داشت، پس از رسیدن به مقاومت یک میلیون 600 هزار واحد وارد حالت رنج و خنثی شده است. در این بازه احتمال ریزش قوی و یک اصلاح قدرتمند وجود داشت، اما بازار در یک کانال نوسان کرد که خیلی هم شدید نبود و حداقل فرایند اصلاحی شدیدی را تا اکنون شروع ننموده است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اضافه نمود: بعلاوه با توجه به نماد های پرتراکنشی مانند سپید ماکیان، فراوری برق آبادان، گروه دارویی برکت، لیزینگ کار آفرین، شستا و موارد دیگر که معاملات حقیقی بسیار خوبی بر روی نمادهایشان انجام شده است. می توان گفت سرمایه گذاران تمایل دارند جریان معاملات اتفاق بیفتد، ولی خب درصد مشارکت حقوقی ها کمتر و عموما زیر 10 درصد در معاملات بوده است که در بحث فروش هم به همین شکل عمل نموده اند.

  • بازگشت سیمان به بورس کالا/ باید فضای مناسبی برای تعاونی ها در جهت توزیع سیمان فراهم گردد

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان نمود: اما اگر بخواهیم از دید تکنیکالی به موضوع بپردازیم این گونه می توان گفت که شاخص کل در یک کانال تقریبا ثابتی نوسان نموده و به یک خط فرایند کوچک برخورد نموده است. البته خط فرایند خیلی قدرتمند نیست، اما می توان به اسم یک نقطه برای حرکت بعدی بازار در نظر گرفته گردد. بنابراین اگر این خط فرایند بتواند بازار را راهنمایی کند امکان برگشت بازار یا حداقل ماندن بازار در همین محدود یک میلیون و 500 تا 600 هزار واحد خواهد بود، اما اگر به سمت پایین بیاید احتمال ریزش بازار وجود دارد.

اسدی مطرح نمود: نکته ای دیگر این که حجم معاملات روز گذشته نسبت به روز های گذشته پایین بوده است که نشان دهنده این است که نمی توان به فرایند مثبت روز گذشته بازار اعتماد کرد. این موضوع به گذشت زمان احتیاج دارد، اما برای افرادی که می خواهند در معاملات کوتاه مدت فعالیت نمایند شرایط مناسب است، اما باید بسیار هوشمندانه عمل نمایند.

او در انتها اضافه نمود: شاخص کل فرابورس هم تقریبا مشابه شرایط شاخص کل بورس است و مشابه همین شرایط برای آن اتفاق افتاده لذا سهامداران باید قبل از هر گونه اقدامی به این نکات توجه لازم را داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نمی توان به فرایند مثبت روز گذشته بورس اعتماد کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمی توان به فرایند مثبت روز گذشته بورس اعتماد کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید