دیدار وزیر خارجه پاکستان با سران چین

به گزارش وبلاگ روشینا، وزیر خارجه پاکستان که به چین سفر نموده است با سران این کشور از جمله رئیس جمهور و وزیر خارجه چین ملاقات کرد.

دیدار وزیر خارجه پاکستان با سران چین

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ روشینا به نقل از جیو تی وی؛ شاه محمود قریشی وزیر خارجه پس از ورود به خاک کشور چین با مقامات این پکن ملاقات و مصاحبه کرد.

سفر وی که همزمان با افزایش مسائل سیاسی میان عربستان و پاکستان اجرا شده اهمیت زیادی دارد و بسیاری معتقدند ریاض خواستار کاهش همکاری میان پاکستان و چین شده است.

قریشی در این سفر با وانگ ژی وزیر خارجه چین ملاقات نموده و درمورد آخرین تحولات منطقه با او مصاحبه کرد.

وزیر خارجه پاکستان در این ملاقات گفت: افزایش روابط مالی میان پکن و اسلام آباد اهمیت زیادی برای هر دو کشور دارد.

وی توضیح داد: موضوع کشمیر دیگر مساله ای است که چین و پاکستان در خصوص آن اتفاق نظر دارند و معتقدند هند در حال نقض آشکار حقوق بشر است.

قریشی گفت: افکار افراط گرایی که دولت هند مبلغ آن است برای تمام منطقه خطر آفرین است و ما اجازه نخواهیم داد مسلمانان تحت فشار قرار بگیرند.

وزیر خارجه پاکستان افزود: ما علاقه داریم صلح در افغانستان نیز شکل گرفته و ثبات در منطقه بهتر گردد. در این رابطه اسلام آباد مشغول انجام وظایف خود است.

افزایش روابط میان چین و پاکستان باعث نگرانی بسیار کشورهایی چون هند، آمریکا و عربستان شده و کوشش می نمایند با تحت فشار قرار دادن پاکستان و چین مانع نزدیک شدن این دو کشور به هم شوند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دیدار وزیر خارجه پاکستان با سران چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار وزیر خارجه پاکستان با سران چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید