مصوبات ششمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا چه بود؟

به گزارش وبلاگ روشینا، تهران (پانا) - با توجه به ادامه شرایط پایدار هوای تهران در روزهای آینده، ششمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا با حضور نمایندگان نهادهای ذی ربط برگزار گردید و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران مصوبات را تشریح کرد.

مصوبات ششمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا چه بود؟

به گزارش ایسنا، سعید محمودی در ششمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا که امروز در استانداری تهران برگزار گردید، با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: اقداماتی نظیر تعطیلی موقت واحدهای صنعتی آلاینده، کنترل دقیق خودروهای بدون معاینه فنی، ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی و جلوگیری از فعالیت های عمرانی آلاینده بعضی از این مصوبات است.

وی جلوگیری از سوزاندن زباله، جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها در پایانه ها، استقرار پایگاه های بهداشت و سلامت و اطلاع رسانی برای خودداری از فعالیت های ورزشی را از مصوبات جلسه امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران ذکر کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به شرایط کیفیت هوای شهر تهران طی روزهای آینده اظهار داشت: امروز (6 آذرماه) شرایط هوا از حد انتظار ما بهتر بود اما فردا با پایداری جو و افزایش آلاینده ها دوباره شرایط بدی حکمفرما خواهد شد. از فردا تا چهارشنبه (7 تا 10 آذرماه) شرایطی پایدار مورد انتظار است.

وی با اشاره به نحوه عملکرد نیروی انتظامی در اجرای مصوبات پیشین کارگروه ادامه داد: متاسفانه مشکلاتی پیش آمد و نیروی انتظامی به شکل مطلوبی برای کنترل تردد کامیون ها در ساعات شب با ما همکاری نکرد. نیروی انتظامی یا نخواست ویا نتوانست این موضوع را مدیریت کند و کامیون ها آزاد بودند و در ساعات شب در سطح شهر تردد می کردند.

محمودی اضافه نمود: واحدهای صنعتی فراوری شن و ماسه که مسئولیت تعطیل کردن آن ها با محیط زیست بوده است تا حد توان تعطیل شده اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به ممنوعیت مصرف مازوت اظهارکرد: اخیرا شایعاتی مبنی بر سوزاندن دوباره مازوت در مرکز و دیگر کلانشهرها شنیده می گردد. محیط زیست تا حد توان واحدهای متخلف را در فهرست سیاه قرار می دهد و این واحدها باید عوارض سنگینی بدهند. تنها کاری که از دست ما برمی آید اضافه نمودن این واحدها به فهرست صنایع متخلف است.

در ادامه این نشست مجتبی جلالی - مدیر کل هواشناسی استان تهران - با اشاره به شرایط بارندگی طی امسال گفت: امسال از مهرماه تا کنون 12 میلیمتر کاهش بارندگی داشته ایم بنابراین تنها 9 درصد از بارش سالانه ما تامین شده است بعلاوه نیم درجه افزایش دما از مهرماه امسال تا امروز ثبت شده است. در کل مقدار بارش ما از حد نرمال پایین تر بوده است.

وی با اشاره به شرایط هوای مرکز در روزهای آینده گفت:در روزهای پنجشنبه و آدینه (11 و 12 آذرماه) باد خواهد وزید و هوا بهتر می گردد پس از این بازه دوروزه، دوباره جو در روزهای شنبه و یکشنبه (13 و 14 آذرماه) پایدار خواهد شد و امکان بازگشت آلودگی هوا وجود دارد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مصوبات ششمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبات ششمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید