سلاح های ساخت آمریکا در دست طالبان

به گزارش وبلاگ روشینا، در شرایطی که ارتش آمریکا در پی خارج کردن تمام نیروهایش از افغانستان است، نفوذ طالبان همچنان در این منطقه رو به افزایش است، از توقیف سلاح های ساخت آمریکا از نیروهای افغان گرفته تا تصرف منطقه ها.

سلاح های ساخت آمریکا در دست طالبان

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی آمریکا سه شنبه گفت ارتش آمریکا بیش از 90 درصد از فرایند خروجش از افغانستان را تکمیل نموده است. بیانیه شش ژوئیه بعلاوه تاکید دارد که آمریکا رسما هفت مورد از تاسیسات را به وزارت دفاع افغانستان تحویل داده است.

نیروهای طالبان در پایگاه نظامی سلطان خل در ولایت وردک افغانستان که به تازگی بعد از دو روز درگیری با سربازان افغان تصرف کردند، شبکه اسکای نیوز را به این پایگاه دعوت کردند.

یک فرمانده طالبان به این شبکه انگلیسی گفت که شبه نظامیان تعدادی سلاح و ادوات نظامی را از نیروهای دولتی گرفته اند؛ 70 تفنگ تک تیرانداز، 900 سلاح، 30 خودروی هاموی، 20 وانت نظامی و 15 کامیون نظامی.

براساس این گزارش، بسیاری از اقلام نظامی نیروهای افغان که به تصرف نیروهای طالبان درآمده است، مهر اموال دولت آمریکا را دارد.

بحث مذکور تنها یکی از چندین مواردی است که طی روزهای گذشته در شمال افغانستان اتفاق افتاده است. براساس گزارش آسوشیتدپرس، طالبان کنترل یک سوم از 421 بخش و مراکز بخش در افغانستان را در دست دارد.

محب الرحمان، عضو شورای شهر ولایت بدخشان در شمال شرقی افغانستان میگوید: متاسفانه بیشتر منطقه ها بدون نبرد به دست طالبان افتاده است.

او با اشاره به روحیه پایین و تعداد کم نیروهای دولتی گفت، 10 بخش به دست طالبان افتاد که هشت مورد بدون درگیری بود.

در مجموع 195 بخش در افغانستان (49 درصد) تحت کنترل طالبان است. دست کم 120 بخش از اول مه به کنترل شبه نظامیان طالبان درآمده است. مسائل امنیتی دولت افغانستان در ماه های اخیر به دلیل خروج نیروهای آمریکایی از این کشور پیچیده شده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "سلاح های ساخت آمریکا در دست طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلاح های ساخت آمریکا در دست طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید