ذات الریه هر 39 ثانیه جان یک کودک را در جهان می گیرد

به گزارش وبلاگ روشینا، آژانس های بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کردند: هر 39 ثانیه یک کودک بر اثر ابتلا به بیماری ذات الریه جان خود را از دست می دهد.

ذات الریه هر 39 ثانیه جان یک کودک را در جهان می گیرد

به گزارش، بررسی های اخیر نشان می دهد: سال گذشته بیش از 800 هزار نوزاد و کودک بر اثر ابتلا به ذات الریه جان خود را از دست دادند و این درحالیست که بیماری ذات الریه قابل درمان و عمدتا قابل پیشگیری است.

صندوق بچه ها ملل متحد (UNICEF)، موسسه بین المللی Save The Children و چهار سازمان دیگر در گزارشی مشترک، ذات الریه را بیماری همه گیر فراموش شده توصیف کرده و از دولت ها درخواست کردند تا سرمایه گذاری ها را در حوزه واکسیناسیون برای پیشگیری از این بیماری، خدمات سلامت و نیز تولید دارو افزایش دهند.

در این بررسی آمده است: با وجود اینکه بیماری ذات الریه قابل پیشگیری و درمان پذیر است و به آسانی تشخیص داده می شود یکی از اصلی ترین عوامل مرگ و میر در میان بچه ها است.

ذات الریه بیماری ریوی است که باکتری، ویروس یا قارچ عامل آن است. مبتلایان به این بیماری دچار مسائل تنفسی شده و ریه های آنان مملوء از عفونت و ترشح می شود. این بیماری با واکسن قابل پیشگیری است و با مصرف دارو های آنتی بیوتیک درمان پذیر است. همچنین در موارد جدی اکسیژن درمانی توصیه می شود که در کشور های فقیر دسترسی به آن محدود است.

نیجریه، هند، پاکستان، کنگو و اتیوپی نیمی از آمار بچه ها قربانی این بیماری را به خود اختصاص داده اند. بیشتر این بچه ها پیش از دو سالگی جان خود را از دست داده اند.

کوین واتکینز مدیر اجرایی موسسه Save the Children گفت: میلیون ها کودک به دلیل عدم دسترسی به واکسن، دارو های آنتی بیوتیک و اکسیژن درمانی بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند. ذات الریه بیماری فراموش شده جهانی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

در این گزارش آمده است ذات الریه عامل مرگ 15 درصد از بچه ها زیر پنج سال است، اما تنها سه درصد از بودجه اختصاص یافته به بیماری های عفونی، صرف تحقیق در مورد این بیماری می شود.

منبع : ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ذات الریه هر 39 ثانیه جان یک کودک را در جهان می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذات الریه هر 39 ثانیه جان یک کودک را در جهان می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید