دست دولت از سر بخش خصوصی برداشته گردد

به گزارش وبلاگ روشینا، خبرنگاران/کرمان عضو شورای عالی اقتصاد با بیان اینکه بخش خصوصی مظلوم واقع شده و دست دولت باید از سر بخش خصوصی برداشته گردد، توضیح داد: این موضوع با توجه به شرایط کشور و جنگ مالی که شرایط غیرطبیعی است اهمیت چندانی دارد.

دست دولت از سر بخش خصوصی برداشته گردد

احمد انارکی محمدی امروز 30 آذرماه در شورای استانی گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان اظهار کرد: از عدم حضور استاندار در این جلسه گلایه مندیم چرا که مسائل در رفسنجان و انار زیاد است و انتظار داریم برای جلسه بخش خصوصی که مهم ترین بخش جامعه ما که به یاری می آید، استاندار حضور داشته باشد.

وی اضافه نمود: استان کرمان استانی تأثیرگذار در مجلس است کل برنامه های اتاق بازرگانی به عهده کرمان است و کمیسیون مالی با حضور کرمانی ها فعالیت می نماید.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: دولت فاصله اش با بخش خصوصی زیادی است وقتی نگاه می کنیم، می بینیم در بحث شرکت داری دولت، 384 شرکت دولتی بیش از 75 درصدشان سهم دولت است بانک ها را مکلف کردیم که بنگاه داری ننمایند اما هنوز آنها و همینطور دولت از بنگاه داری خارج نشده اند.

انارکی محمدی ادامه داد: یک هزار و 483 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت های دولتی است اما مالیات را بخش خصوصی می پردازد و کمتر از 2 درصد مالیات شرکت های دولتی می پردازند.

عضو شورای عالی اقتصاد با بیان اینکه بخش خصوصی مظلوم واقع شده و دست دولت باید از سر بخش خصوصی برداشته گردد، توضیح داد: این موضوع با توجه به شرایط کشور و جنگ مالی که شرایط غیرطبیعی است اهمیت چندانی دارد و در شرایطی قرار داریم که جلسه هماهنگی سران قوا تشکیل می گردد در حالی که تا به امروز چیزی با این عنوان نداشتیم.

انارکی محمدی یادآور شد: به بحث مالیات باید یاری گردد 55 میلیارد دلار ارز نفتی وارد کشور شده و همه جا توزیع می گردد، 47 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و همین میزان واردات داشتیم نیمی از این ارز برای پسته و بیشترین آن از استان کرمان است.

نایب رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث بانکداری اسلامی که در حال پیگیری است، اضافه نمود: کار خوبی است که یک بار برای همواره بانکداری اسلامی داشته باشیم چراکه همه کارخانه داران، کشاورزان و...از این نوع بانکداری لطمه دیدند.

انارکی محمدی اعلام نمود: طرح شورای مرکب که از کمیسیون مالی مجلس آمد در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد موافقت هم نهاده شد و رای آورد، براساس آن برای شرکت هایی که تا چهار میلیارد تومان وام گرفتند می توانند براساس قرارداد اولیه سود ساده محاسبه گردد و افراد حقیقی که تا 500 میلیون تومان وام گرفتند می توانند استفاده نمایند که سود مرکب حساب نگردد.

وی اضافه نمود: شرکت های بزرگ در زمینه مسئولیت های اجتماعی باید فعال باشند امروز بیشترین سرمایه گذاری در بحث آب است که می تواند با استفاده از این شرکت ها انجام گردد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در منطقه ویژه مالی رفسنجان، اضافه نمود: یک هزار و 800 هکتار زمین سال گذشته به این منطقه اضافه شد، همچنین طرح جامع منطقه ویژه باید پیگیری گردد.

نماینده مردم رفسنجان وانار در مجلس اعلام نمود: علیرغم اینکه در راستا بزرگترین معادن جهان هستیم خط ریلی ضعیفی داریم، قطار باید در راستا توقف کند تا قطارهای باری عبور نمایند که این موجب تأخیر و کندی سرعت می گردد بنابراین پیشنهاد کردیم راه آهن یزد به انار، رفسنجان و ادامه آن به منطقه ویژه رفسنجان و کرمان متصل گردد که با این موضوع موافقت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دست دولت از سر بخش خصوصی برداشته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست دولت از سر بخش خصوصی برداشته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید