تورهای ورودی برای گردش در خطوط راه آهن راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ روشینا، تورهای ورودی برای گردشگران خارجی در راستا گردشگری راه آهن ایران برای آشنایی گردشگران خارجی با با راه آهن ایران به زودی اجرا می گردد.

تورهای ورودی برای گردش در خطوط راه آهن راه اندازی می گردد

محمد محسنیان مدیر طرح جهانگردی راه آهن گفت:

تا به امروز بیش از چهار هزار نفر در طرح جهانگردی ریلی و راه آهن شرکت نموده اند. در نظر داریم تا جهانگردان خارجی نیز از این راستا استفاده نموده و با راه آهن ایران آشنا شوند. ما اکنون در هر راستا، سه یا چهار جهانگرد خارجی نیز داریم که از کشورهای مختلف مانند کشورهای اروپایی یا آسیای جنوب شرقی و حتی آمریکایی بوده اند.

وی ادامه داد:

زمانی که حرف از راه آهن شمال می گردد، برای بعضی از افراد قسمت های کوهستانی تداعی می گردد. در حالی که وقتی از تهران خارج می شویم دشت حاصلخیز ورامین را داریم و دو سه کیلومتر بعد از آن بیابان گرمسار وجود دارد. فاصله کم این دو پدیده بسیار مجذوب نماینده است جهانگردان خارجی فاصله گرمسار تا فیروزکوه را بسیار دوست دارند چون این بخش از راستا جنبه متفاوتی از طبیعت را دارد. حتی آن ها از وجود دودکش های جن هم متحیر می شوند.

محسنیان گفت:

راستاهای دیگر نیز برای لرستان و خوزستان وجود دارد که آن را نیز به جهانگردان نشان می دهیم. آشنایی آن ها با این راستاها موجب می شوند که تنها به راه آهن به چشم یک وسیله و یا راه ارتباطی نگاه ننمایند، بلکه جاذبه های در طول راستا را نیز ببینند. به عنوان مثال جاذبه های راستا لرستان همواره ناشناخته بوده است. ما برای شناساندن این راستا مجبوریم که از قطارهای کوپه ای استفاده کنیم که در عین حال سالن هایی با امکان دید منظره ها بیرون را داشته باشد.

وی ادامه داد:

تا سال گذشته از سوبسید قطارهای حومه ای استفاده می کردیم؛ اما سال جاری این طور نیست و ما با شرکت راه آهن، قطار را با قیمت تجاری حساب می کنیم که این هزینه ها به مسافر تحمیل می گردد.

وی اضافه نمود:

سال گذشته جهانگردان برای تماشا راستا راه آهن تهران به ساری از شهر تهران تا شورآب را با ماشین طی می کردند؛ اما اکنون کل برنامه از ایستگاه راه آهن شروع می گردد و از همان ابتدا با فرایند فعالیت راه آهن آشنا خواهند شد. بعلاوه در این راستا به ایستگاه ها نیز اضافه نموده شده است.

محسنیان درباره اینکه قرار بود تا در راستا راه آهن تهران به شمال ساختمان های قدیمی راه آهن نیز احیا و بازسازی شده و کاربری اقامتی داشته باشند نیز گفت:

اکنون هزینه ای که مردم باید برای استفاده از قطارهای این راستا نمایند کم نیست؛ اگر قرار باشد که اقامت را نیز به این مجموعه اضافه کنیم هزینه آن بالاتر می رود از سوی دیگر اکنون بخش زیادی از این هزینه ها برای قطار در نظر گرفته می گردد و مابقی برای اجرای تور؛ بنابراین اضافه نمودن اقامت منجر به پایین آمدن سود می گردد.

وی در خاتمه گفت:

از نظرسنجی اجرا شده به این نتیجه رسیدیم که اجرای طرح جهانگردی راه آهن موجب تغییر دیدگاه مردم شده است. بعلاوه استفاده از وسایل و ملزومات پلاستیکی باید از میز پذیرایی آن ها حذف گردد. با سازمان هلال احمر نیز تفاهم نموده ایم که از توان آن ها در کمک رساندن به جهانگردان در مواقع خطر استفاده کنیم.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "تورهای ورودی برای گردش در خطوط راه آهن راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای ورودی برای گردش در خطوط راه آهن راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید