تعطیلی پروژه ای دیگر از گوگل

به گزارش وبلاگ روشینا، گوگل یک پروژه دیگر را تعطیل کرد تا نشان دهد برای اهداف شکست خورده جای خالی ندارد. این موضوع در نوع خود بی نظیر است.

تعطیلی پروژه ای دیگر از گوگل

به نظر می رسد گوگل همچنان به عقب نشینی در زمینه فراوری ربات خود می دهد و در یکی از آخرین اقداماتش در این زمینه، تیم ژاپنی شافت یا Schaft که در سال 2013 به وسیله آلفابت خریداری شده بود را منحل کرد.

تیم شافت به خاطر طراحی و فراوری ربات های دوپا معروف است. این شرکت اعضای اصلی اش عموما فارغ التحصیلان دانشکده رباتیک دانشگاه توکیو هستند که مهندسین در آن به فراوری ربات هایی می پرداختند که نوع حرکتی شان شبیه به انسان بود. این شرکت کم کم سیستم های پیچیده تری طراحی و فراوری نمود.

در سال 2013، این تیم در مسابقات DARPA شرکت که توانایی های ربات های مختلف را در مقابله با فجایع طبیعی می سنجید. اعضای تیم شافت بر این عقیده بودند که رباتشان ده برابر قوی تر از دیگر رقبای این مسابقه بود.

شافت یکی از هشت شرکت رباتیک است که آلفابت در سال 2013 آن ها را خریداری کرد. این شرکت به خاطر فعالیت هایش در فضای مجازی و انتشار ویدیو هایی از ربات های خود در یوتوب معروفیت قابل توجهی داشت.

این خرید ها به وسیله اندی روبین رئیس وقت اندروید رهبری می شد که در سال 2014 گوگل را ترک کرد. بعد از این اتفاق، رهبری بخش رباتیک شرکت دچار خلاء شد. این شرکت که پیش بینی نموده بود محصولاتش را قبل از 2020 عرضه خواهد نمود، متوجه شد که تکنولوژی مورد احتیاجشان به زمان بیشتری احتیاج دارد تا بتوانند محصولاتشان را وارد فاز تجاری نمایند.

بنابراین سال 2017 بود که گوگل بیان کرد میخواهد بوستون داینمیکس و شافت را به SoftBank بفروشد. فروش بوستون داینمیکس همان زمان به انجام رسید اما به خاطر بروز بعضی مسائل فروش شافت، با تاخیر روبرو شد.

سخنگوی گوگل با اعلام وجود مسائلی در زمینه فروش شافت بیان کرد که بعد از آنالیز های صورت گرفته، شرکت آمریکایی به این نتیجه رسید که شافت را منحل کند. البته بعلاوه اعلام شد که گوگل در کوشش است تا اعضای شافت بتوانند در بخش های دیگری از شرکت آلفابت یا خارج از آن مشغول به کار شوند.

به نظر می رسد کوشش های شرکت شافت با اهداف تجاری گوگل در تضاد بود. البته شاید گوگل خیلی زود امید خود در زمینه کسب توفیق در بخش رباتیک را از دست داد. شرکت بوستون دیانمیکز در امسال اعلام نموده بود که می خواهد محصول تجاری خود را در سال 2019 به فروش بگذارد.

منبع: انتخاب

به "تعطیلی پروژه ای دیگر از گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی پروژه ای دیگر از گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید