تحقق 112درصدی ظرفیت اسمی فراوری در پتروشیمی بوعلی سینا

به گزارش وبلاگ روشینا، مدیر بازرگانی پتروشیمی بوعلی سینا گفت: پیش بینی می گردد نماد بوعلی در انتها سال سود دوبرابری نسبت به پارسال را عاید سهامداران کند.

تحقق 112درصدی ظرفیت اسمی فراوری در پتروشیمی بوعلی سینا

وبلاگ روشینا اهواز - اردلان صداقت زاده گفت: شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از جمله واحد های آروماتیکی کشور با ظرفیت فراوری 1.740.000 تن از سال 1383 در حال فراوری محصولات ریفرمت، برش سبک نفتا، برش سنگین نفتا، رفینت، بنزن و LPG است.

به گفته او عمده خوراک پتروشیمی بوعلی سینا نفتا است که پس از ورود به مجتمع، ترکیبات سبک و سنگین همراه جداسازی می شوند و بخش میانی به واحد های آروماتیکی ارسال می گردد.

صداقت زاده با می گوید: برش سنگین نفتا ترکیباتی شبیه به گازوئیل هستند که عمدتا به صورت دریایی و زمینی صادر می شوند و طی 6ماهه دوم سال با توجه به احتیاج کشور، این محصول را تماما به نیروگاه ها تحویل داده ایم تا از خاموشی کشور جلوگیری گردد.

مدیر بازرگانی پتروشیمی بوعلی سینا گفت: برش سبک نیز خوراک مجتمع های الفینی است و به مجتمع های پتروشیمی دیگر ازجمله امیرکبیر تحویل می گردد.

به گفته صداقت زاده بخش میانی نفتا پس از جداسازی وارد واحد آروماتیک مجتمع می گردد و در نهایت به محصولات باارزشی همانند ریفرمت، بنزن، LPG تبدیل می گردد و با بهره برداری از واحد PX، به جای محصول ریفرمت، محصولات با ارزش افزوده و پراهمیت تر پارازایلین و اوتوزتیلین به عنوان محصول نهایی فراوری خواهد شد.

این مقام مسئول می گوید: ابتدا خوراک ورودی به مجتمع را به پایداری رساندیم و علاوه بر منطقه ها نفت خیز جنوب به عنوان تامین کننده اصلی، خوراک مورد احتیاج را از منطقه ها دیگر از جمله عسلویه با کشتی تامین کردیم و در واقع خوراک وردی به مجتمع را به 112 درصد احتیاج مجتمع رساندیم.

به گفته او با راه اندازی واحد شیرین سازی که ابتدای امسال با توان متخصصین داخلی به بهره برداری رسید، دیگر مانع فراوری مجتمع نیز برطرف شد و محصول برش سبک را که تا پیش از آن باید تنها به مجتمع پتروشیمی امیرکبیر تحویل می دادیم، اکنون علاوه بر تامین احتیاج مجتمع های داخل، به محصولات با ارزش افزوده بالاتر رفینت و ال پی جی تبدیل می کنیم و با صادرات آن ارزآوری قابل توجهی را عاید کشور می کنیم.

با افزایش فراوری مجتمع، فروش محصولات نیز با افزایش چشمگیری همراه بوده است و فروش آذرماه به نسبت ماه پیش از آن 34 درصد و نسبت به آذرماه سال گذشته افزایش 165 درصدی را نشان می دهد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تحقق 112درصدی ظرفیت اسمی فراوری در پتروشیمی بوعلی سینا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق 112درصدی ظرفیت اسمی فراوری در پتروشیمی بوعلی سینا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید