اجرای طرح هر خانه یک کارگاه فراوری صنایع دستی و هنر های سنتی

به گزارش وبلاگ روشینا، طرح آزمایشی هر خانه یک کارگاه فراوری صنایع دستی در شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری اجرا می گردد.

اجرای طرح هر خانه یک کارگاه فراوری صنایع دستی و هنر های سنتی

مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر های سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از اجرای طرح هر خانه یک کارگاه فراوری صنایع دستی و هنر های سنتی به عنوان آزمایشی در شهرکرد اطلاع داد.

وی افزود: با اجرای این طرح افزایش اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری، رونق مالی و بهبود شرایط معیشت خانوار ها محقق می گردد.

جلالی، تمام کوشش در حوزه صنایع دستی و هنر های سنتی کشور را معطوف به اقتصاد هویت بنیان بیان و افزود: شهرکرد به دلیل اکوسیستم ویژه، ظرفیت های خوبی در حوزه های گردشگری و صنایع دستی و هنر های سنتی دارد.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: اعتبارات، فضای فیزیکی و نیروی انسانی متخصص باید درون زا و برون گرا با نگاه منطقه ای، ملی و بین المللی باشد و قبل از ثبت شهر های ملی و جهانی باید مزیت های رقابتی هر استان و شهر شناسایی گردد.

معاون صنایع دستی و هنر های سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: دانشگاه شهرکرد در راه اندازی رشته و سرانجام نامه های مرتبط با این هنر صنعت یاری کند.

جلالی، انگیزه سازی، بازاریابی و بازارسازی در حوزه صنایع دستی و هنر های سنتی به ویژه نمد را ضروری دانست و گفت: حوزه های گردشگری و صنایع دستی و هنر های سنتی باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر ایجاد رونق در بخش صنایع دستی و هنر های سنتی بتوان خاطراتی نوش را برای گردشگران فراهم و ثبت کرد.

وی گفت: دانش آموزان و دانشجویان در مدارس، هنرستان ها و دانشگاه ها می توانند به عنوان پایگاه هایی برای توسعه انواع هنرصنعت ها باشند.

جلالی افزود: صندوق حمایت از هنرمندان حوزه صنایع دستی و هنر های سنتی تشکیل و فعال می گردد.

وبلاگ روشینا چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اجرای طرح هر خانه یک کارگاه فراوری صنایع دستی و هنر های سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح هر خانه یک کارگاه فراوری صنایع دستی و هنر های سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید