بزرگترین کامیون خودران دنیا شارژ نمی خواهد!

به گزارش وبلاگ روشینا، ای دامپر نام بزرگترین کامیون برقی دنیا است که شاید هیچ وقت احتیاج نداشته باشد برای شارژ شدن به برق متصل گردد، چرا که نیروی مورد احتیاج خود را از ذخیره انرژی حرکت خود تامین می نماید.

بزرگترین کامیون خودران دنیا شارژ نمی خواهد!

به گزارش وبلاگ روشینا و به نقل از گیزمگ، گاهی اوقات یک ماشین آن قدر در راستای هدف خود خوب تنظیم شده است که به سختی می توان باور کرد که قبلا ساخته نشده است.

یک شرکت سوئیسی یک کامیون کمپرسی غول پیکر با یک پیشرانه تمام الکتریکی به بازار عرضه نموده است. بزرگترین خودروی برقی با بزرگترین بسته باتری ممکن است که تاکنون دیده ایم و به دلیل اینکه انرژی مورد احتیاج خود را از ذخیره انرژی حاصل از حرکت در سر پایینی ها تامین می نماید، شاید هیچ گاه احتیاج به شارژ شدن پیدا نکند.

شرکت هیمبرگ(Heimberg) با همکاری آزمایشگاه فدرال علوم مواد Empa و دانشگاه علمی کاربردی برن و شرکت NTB، یکی از مدل های غول برند کوماتسو موسوم به HD605-7 را گرفته اند، موتور دیزلی 23 لیتری آن را بیرون آورده و به جای آن موتورهای الکتریکی قدرتمند و یک بسته باتری هیولای 600 کیلووات ساعتی جایگزین نموده اند و نام آن را ای دامپر(EDumper) گذاشته اند و آن را برای کار در معدن سنگ منطقه پری در حدود 100 کیلومتری زوریخ فرستاده اند.

کار در این معدن فرصتی نادر به ای دامپر برای فراوری تقریبا همه انرژی مورد احتیاج خود داده است. زیرا در این معدن، این کامیون با حدود 60 تن سنگ بارگیری می گردد که باید آن را به نقطه ای در پایین کوه منتقل کند. شیب 13 درجه ای این جاده و بار سنگین پشت کامیون به ای دامپر اجازه می دهد تا باتری خود را از نیروی حرکتی شارژ کند. قدرت فراوری و ذخیره شده تقریبا برای بازگشت کامیون خالی به بالای کوه کافی است. بدین ترتیب ای دامپر اغلب مواقع احتیاج به شارژ شدن به وسیله برق مستقیم نخواهد داشت.

پایگاه خبری اشپیگل می گوید ای دامپر بر خلاف بعضی گزارش ها بیشتر از آنچه که مصرف می نماید، برق فراوری نمی نماید. بنابراین به ویژه در زمستان، هنگامی که زنجیر چرخ ها به طور قابل توجهی باعث افزایش مصرف انرژی می شوند، باتری آن شاید گاهی اوقات به شارژر احتیاج پیدا کند.

ای دامپر پس از 10 سال، 300 هزار تن سنگ را حمل خواهد نمود و باعث جلوگیری از انتشار 1300 تن CO2 در جو خواهد شد، زیرا دیگر احتیاج نیست نیم میلیون لیتر گازوئیل بسوزاند و این یک پیروزی بزرگ برای همه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بزرگترین کامیون خودران دنیا شارژ نمی خواهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین کامیون خودران دنیا شارژ نمی خواهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید